تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۱۶
کد مطلب : 377
ستاره‌شناسان بر این باورند که بهترین راه شناسایی حیات بیگانه می‌تواند جست‌وجو برای گرمای تولید شده توسط تمدنهای دیگر با استفاده از یک مگاتلسکوپ باشد که برنامه‌ریزی برای ساخت آن آغاز شده است.
ساخت تلسکوپ غول‌پیکر یک میلیارد دلاری برای کشف حیات بیگانه تا پنج سال آینده
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا این تلسکوپ عظیم ۷۶ متری با نام احتمالی «کلوسوس» (غول) از روزنه بیش از دو برابر لنزهای کنونی برخوردار خواهد بود.

دانشمندان این پروژه خصوصی امیدوارند که این تلسکوپ بتواند شهرها یا نشانه‌های دیگر حیات بیگانه را در سیارات تا فاصله ۷۰ سال نوری از زمین تشخیص دهند.

هزینه احتمالی این تلسکوپ حدود یک میلیارد دلار بوده و توسط کنسرسیوم کلوسوس ساخته خواهد شد.

این دانشمندان امیدوارند بتوانند تا پنج سال آینده کار ساخت این تلسکوپ را که می‌تواند حرارت نشانگر حیات بیگانه را تشخیص دهد، تکمیل کنند.

این تلسکوپ از فناوری آینه نازک در تلاش برای پائین نگهداشتن هزینه‌ها استفاده خواهد کرد.

هنوز تاریخی برای آغاز این پروژه اعلام نشده است.

به گفته دانشمندان،‌این تلسکوپ ممکن است در باخا کالیفرنیا در نزدیکی دانشگاه ملی مکزیک که یکی از شرکای این برنامه است، ساخته شود.

ستاره‌شناسان علیرغم دهه‌ها تلاش هنوز نتوانسته‌اند هیچ نشانه قطعی از حیات بیگانه پیدا کنند.

آنها معمولا به دنبال شنیدن علائم ارسالی از حیات بیگانه بوده‌اند اما این امر بر ارسال علائم از سوی این موجودات و قابلیت انسان برای تعبیر آنها تکیه دارد.

استفن هاوکینگ، فیزیکدان بریتانیایی نیز در مورد ارسال پیام به فضا هشدار داده چون ممکن است باعث هشیار کردن تمدنهای دشمن در مورد وجود بشریت در زمین شود.

پروژه کلوسوس این خطر را به همراه نداشته چرا که یک گیرنده منفعل است که فضا را بدون ارائه نشانه‌ای در مورد موقعیت انسان جستجو می‌کند.

https://zistonline.com/vdcak0ne149n0.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما