تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 370
پودر میکرونی و نانو ماده معدنی هونتیت با کاربردهای نوین آن به عنوان مواد کندسوز، پوشش‌دهنده و پرکننده صنعتی توسط محققان جهاددانشگاهی یزد تولید می‌شود.
پودر میکرونی و نانو ماده معدنی هونتیت در کشور تولید می‌شود
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا گروه پژوهشی نانو مواد جهاددانشگاهی استان یزد با انعقاد قراردادی پژوهشی با یکی از مؤسسات فناور پارک علم و فناوری یزد و با استفاده از حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق دبیرخانه بند د ماده ۱۷ طرح تحقیقاتی "دانش فنی تولید پودر میکرونی و نانو ماده معدنی هونتیت در مقیاس پایلوت جهت کاربردهای نوین آن به عنوان مواد کندسوز، پوشش‌دهنده و پرکننده صنعتی" را اجرا می‌کند‌.

 

"لیلا شریفی" مجری این طرح پژوهشی در این مورد اظهار کرد: ماده معدنی هونتیت یک کربنات مضاعف کلسیم و منیزیم است که در ایران به نام گل سفید شناخته می‌شود.

 

وی با بیان این که این ماده در دهه‌های گذشته به عنوان پیگمنت سفید در رنگ‌های پایه پلاستیک استفاده می‌شده است، گفت: کاربردهایی که اخیراً در صنایع مختلف از این ماده مطرح شده است، استفاده آن در ابعاد نانو در تولید مواد کندسوز یا Flame Retardant است.

 

شریفی اذعان کرد: به دلیل خاصیت کندسوزی هونتیت، ماده حاصل در فوم‌های کند سوز، عایق‌های حرارتی و غیره می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی افزود: همچنین این ماده می‌تواند در روکش کابل برق، تسمه‌های پلاستیکی بسته‌بندی و گرانول پلاستیک نیز به عنوان فیلر جایگزین فیلرهای کنونی با خاصیت بهتر شود.

https://zistonline.com/vdcd2z0s6yt05.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما