تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : 29
مطالعات جدید نشان می دهد به عنوان مثال زلزله ۸.۶ ریشتری که اقیانوس هند را در سال ۲۰۱۲ لرزاند، احتمالا تاثیر آرامش بخشی بر روی دیگر زلزله ها در سراسر دنیا داشته است.
زلزله‌های شدید زمین را آرام می‌کنند/ وقوع کم زلزله پس از لرزشهای شدید
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، بر اساس گزارش هایی که در نشست سالانه انجمن لرزه شناسی آمریکا در شهر سالت لیک منتشر شده ، به نظر می رسد زلزله ای که نزدیکی جزیره سوماترا در اندونزی را لرزاند، واقعا لرزش های جهانی را آرام کرده است.

"فرد پولیتز" ژئوفیزیکدان سازمان زمین شناسی آمریکا گفت: اگرچه این زلزله شدید، پس لرزه هایی را تا شش روز در پی داشت، با این حال با توقف پس لرزه ها، کاهش شدیدی را در زلزله های با اندازه متوسط به مدت بیش از سه ماه شاهد بودیم.

وی خاطر نشان کرد: نظارت های لرزه ای صورت گرفته هیچ زمین لرزه بزرگ تر از ۶.۵ ریشتری را به مدت ۹۵ روز رصد نکرد. به طور معمول زلزله هایی با این اندازه هر ۱۰ روز روی می دهند. این واقعا رویداد نادری است. شانس روی دادن چنین زلزله هایی حدود یک در هر ۱۰ هزار است.

پولیتز معتقد است، امواج زمین لرزه ای زلزله اقیانوس هند که به طور غیر معمولی پرانرژی بود و مسافت های زیادی را به طور آهسته در سراسر پوسته زمین طی کرد، می تواند فشارها را از روی گسل های دور دست برداشته و زلزله های بعدی را به تعویق انداخته باشد.

https://zistonline.com/vdcg4.9xaak9yrrp.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما