تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 25
محققان آمریکایی اعلام کردند که دمای هوای زمین بین سالهای ۱۹۷۱ و سال ۲۰۰۰ بیشتر از هر زمان دیگری طی فاصله ۳۰ ساله طی ۱۴۰۰ سال اخیر درگرمترین حالت خود قرار داشته است.
گرمترین روزهای زمین چه زمانی بوده است
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، دانشمندان موسسه زمین در دانشگاه کلمبیا اظهار داشتند که بازسازی جدید دمای هوای منطقه ای که همه هفت قاره را تحت پوشش قرار دارد نشان می دهد که دوره کنونی گرمایش زمین با عامل انسانی یک روند طبیعی سرد شدن را که چندصدسال ادامه داشته معکوس کرده است.

بازسازی تاریخ دمای هوای قاره های زمین به واسطه تحلیل اطلاعات جوی به دست آمده از حلقه های درخت، گرده افشانی، تشکیل غار، هسته های یخ، رسوبات دریاچه و اقیانوس و سوابق تاریخی سراسر دنیا شکل گرفته است.

در قاره اروپا، موج گرما و خشکسالی که حدود ۲ سال به طول انجامیده در طول گرمترین تابستان اروپا ۷۰ هزار نفر را به کام مرگ کشیده است.

این بازسازیها نشان داده است که تغییر دمای هوا بین قاره ها در یک نیم کره کمتر از بین نیم کره ها است.

پایدارترین روند بین تمام مناطق در ۲ هزار سال گذشته یک دوره بلند مدت سرما بوده است که احتمالا به علت افزایش فعالیتهای آتشنشانی و کاهش تابش خورشیدی بوده است که پس از آن زندگی نباتی سطح زمین تغییر کرده و نوسانات مدار زمین کند شده است.

این روند سرما در پایان قرن نوزدهم با آغاز روند صنعتی شدن و افزایش انتشار گازهای گلخانه ای خاتمه یافت.

براساس اظهارات ادوارد کوک از نویسندگان این مقاله، این تحقیقات آنچه که تاکنون می دانستیم را به شکلی جامع تر نشان داده است.

https://zistonline.com/vdcc8.qi22bqpaal.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما