تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 24
محققان در بررسی گسترده داده های بیان ژن ۲۲ نوع تومور، صدها هدف دارویی بالقوه را برای نابودی تومورهای سرطانی شناسایی کردند
شناسایی اهداف دارویی جدید برای نابودی تومورهای سرطانی
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، این اهداف دارویی بالقوه می توانند تامین انرژی تومور را متوقف کرده و یا توانایی آن را برای سنتز واحدهای سازنده ضروری از بین ببرد. این نتایج می تواند به تحقیقاتی برای تداخل در سوخت و ساز سرطان منجر شود.

"دنیس ویکاپ" مجری این تحقیقات گفت: این بررسی که توسط مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا انجام شده تغییرات بیان سوخت و ساز متعددی را شناسایی کرده که با سرطان مرتبط هستند.

به گفته وی تا کنون محققان عمدتا بر روی چند ژن دخیل در فرایند سوخت و ساز  متمرکز بودند.

ویکاپ افزود این مطالعه راهکار کلی و جامعی را از عوامل سوخت و ساز متنوع در سطح بیان ژنی فراهم می کند.

این پژوهشگر اظهار داشت: اگرچه فهرستی از مسیرهای زیست شیمیایی در سلول های طبیعی، طی قرن گذشته به طور جامعی نقشه برداری شد اما هنوز درک کاملی از کاربرد، تنظیم و برنامه ریزی دوباره آنها در سرطان نداریم.

به گفته وی در حال حاضر چیزی مانند یک نقشه راه ایستا در اختیار داریم. می دانیم خیابانها کجا هستند اما نمی دانیم چگونه ترافیک در خیابانها و تقاطع ها ایجاد می شوند.

"جی هو" از محققان دانشگاه کلمبیا و مولف این تحقیقات گفت: آنچه که محققان به آن نیاز دارند چیزی مشابه گوگل ترافیک است که جریان و تغییرات پویا را در حرکت خودروها نشان می دهد. این مطالعه یک گام مهم به سوی دستیابی به این پویایی در سوخت و ساز سرطان است.

دانشمندان دریافتند تغییرات بیان ژن مرتبط با تومور به طور چشمگیری در تومورها متنوع، متفاوت است.

اگرچه برخی تغییرات سوخت و سازی مانند افزایش در سنتز نوکلئوتیدی و گلیکولیز، ظاهرا در سلول های سرطانی رایج هستند اما تغییرات دیگری مانند فسفریل دار شدن اکسایشی در این تومورها متفاوت است.

"ماتیو وندر هیدن" استادیار دانشگاه فناوری ماساچوست MIT  و یکی از مجریان این پژوهش اظهار داشت: تحقیقات ما به روشنی نشان می دهد هیچ تغییر واحد و جامعی در سوخت و ساز سرطان وجود ندارد بلکه یک مجموعه از تغییرات و الگوهای متفاوت در سوخت و ساز در هر نوع تومور دخیل است.

وی افزود: این یعنی برای شناخت دگرگونی در سوخت و ساز سرطان محققان باید چگونگی تفاوت تومور های مختلف را در سازگاری با سوخت و سازشان در نظر بگیرند تا به نیازهای خاص آنها برسند.
این نتایج می تواند تحقیقات را به ساخت داروهایی هدایت کند که در سوخت و ساز سرطان تداخل ایجاد کنند.

https://zistonline.com/vdcbp.b5rrhbauui.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما