تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 84027
افزایش ظرفیت واحد‌های نیروگاهی کشور در سال ۹۹ به میزان یک هزار و ۸۰۴ مگاوات بوده است. مجموع ظرفیـت نصـب شده نیز نسبت به سال ۹۸ دارای رشد ۲.۲ درصدی بوده و به ۸۵ هزار و ۳۱۳ مگاوات رسید.
نگاه آماری به صنعت برق ایران در سال ۹۹
به گزارش زیست آنلاین، در سالی که گذشت در بخش نیروگاه‌ها، ۴ واحد نیروگاه گازی به ظرفیت ۶۸۵ مگاوات، ۵ واحد نیروگاه چرخه ترکیبی به ظرفیت ۷۹۴ مگاوات، واحد‌های گازی تولید پراکنده به ظرفیت ۲۷۰ مگاوات، واحد‌های انرژی‌های نو به ظرفیت ۵۳ مگاوات و یک واحد نیروگاه برق‌آبی به ظرفیت ۲ مگاوات به واحد‌های نیروگاهی کشور افزوده شده است.

در بخش انرژی تولید شده نیز در سال گذشته با رشدی معادل ۵.۱ درصدی نسبت به سال ۹۸، به ۳۴۳ میلیارد کیلووات سـاعت رسـید که از این مقدار ۳۳۷ میلیارد کیلووات ساعت مربوط به تولید نیروگاه‌های وزارت نیرو و بخش خصوصی و مابقی آن مربوط به صنایع بزرگ است.

بر این اساس، توان تولیدی همزمان در پیک سال ۹۹ به ۵۸ هزار و ۷۶ مگاوات رسید، این در حالی ‌است که توان تولیدی نیروگاه‌های حرارتی با افزایش ۵.۸ درصدی به ۴۸ هزار و ۹۷۸ مگاوات و توان تولیدی نیروگاه‌های برق‌آبی، اتمی و تجدیدپذیر با کاهش ۱۵.۲ درصدی به ۹ هزار و ۹۸ مگاوات رسید.

 در سال گذشته تعداد ۳۳۹ روستا برقدار شدند و بدین ترتیب جمع روستا‌های برق‌دار به ۵۷ هزار و ۷۵۹ روستا رسـید که بیانگر رشد ۰.۶ درصدی نسبت به سال قبل است./برق نیوز

https://zistonline.com/vdca0wna.49nyu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما