تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81017
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش آلودگی هوا بیشترین صنایع آلاینده در شهرستان پاکدشت و در بخش آلودگی آب، شهرستان ری بیشترین واحدهای آلاینده را دارد. همچنین سومین شهرستان در بحث صنایع آلاینده ورامین است.
پاکدشت دارای بیشترین صنایع آلاینده هوای تهران
به گزارش زیست آنلاین، همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست پیش از ظهر امروز با حضور کیومرث کلانتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران و سرمدی معاون عمرانی فرمانداری اسلامشهر۲ طرح زیست محیطی در شهرستان اسلامشهر افتتاح و به بهره برداری رسید.


کیومرث کلانتری در حاشیه این افتتاح در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار جهانی هفته محیط زیست یعنی غلبه بر آلودگی هوا  و نامگذاری ملی این مناسبت یعنی کاهش آلاینده ها و پسماند ،آسمان آبی و زمین سبز ، افزود: همه این موضوعات و  زمینه‌ها به حفظ محیط زیست که خودمان هم در آن زیست می‌کنیم و در آن تاثیرگذار هستیم بر می‌گردد.

وی گفت: در بحث محیط زیست هم صنعت، هم سازمان محیط زیست، هم دستگاه حاکمیت و مردم در یک کشتی بنام محیط زیست نشسته‌اند و  اگر بی توجه بوده و اقدامات درستی انجام ندهیم، توسعه‌ای که اتفاق می‌افتد نه تنها رفاه و آسایشی ایجاد نمی کند بلکه می‌تواند باعث بروز آلودگی و اثرات سو بر محیط زیستمان شود.

کلانتری با بیان اینکه رسالت محیط زیست پیشگیری بوده و جریمه، پلمب و این قبیل اقدامات نیست، اظهار کرد: ما در سازمان محیط زیست ابتدا بدنبال پیشگیری و هدایت توسعه هستیم و بعد چنانچه بتوانیم،  نقش مشورتی و هدایت گرایانه در بخش های مختلف توسعه را به عنوان دستگاه حاکمیتی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه سخنان خود به حدود ۱۱۸۰۰ گشت و پایش و بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال گذشته اشاره داشت و گفت: در مجموع این پایش ها ۴۷۶ واحد صنعتی در لیست صنایع آلاینده استان قرار گرفتند.

وی ادامه داد:در بخش آلودگی هوا بیشترین صنایع آلاینده در شهرستان پاکدشت و در بخش آلودگی آب شهرستان ری بیشترین واحدهای آلاینده را دارد و سومین شهرستان هم در بحث صنایع آلاینده ورامین است که البته باید در سال ۹۸ برنامه کنترل آلودگی های خود را به سازمان محیط زیست ارائه دهند و استانداردهای محیط زیستی را رعایت کنند.

کلانتری با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۵ گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی استان را در راستای هدایت توسعه بررسی کردیم، بیان داشت: خوشبختانه این طرح ها در حال اجرا است و در حال حاضر هیچ گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی بدون پاسخ در محیط زیست نداریم و امیدواریم با توجه به همراهی هایی که بین بخش های مختلف صنعت و محیط زیست است بتوانیم روند کاهش آلودگی های محیط زیستی را در استان تهران شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  در مجموع حدود ۷۰ درصد از متقاضیانی که برای احداث و بهره برداری از واحدهای صنعتی و خدماتی خود به محیط زیست مراجعه کردند توانستند نظر مساعد و مثبت دریافت کنند، گفت: علت عدم صدور مجوز ۳۰ درصد از متقاضیان هم به علت شرایط ویژه تهران و جمعیت پایتخت و وجود ضوابط و مقررات در این استان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص وضعیت زیست محیطی شهرستان اسلامشهر گفت: این شهرستان برای محیط زیست استان به دلیل جمعیت زیاد، قرار گیری در مسیر باد غالب و اثر گذاری این شهرستان بر محور تهران- قم که با مشکل بوی نامطبوع در مسیر مواجه است، بسیار حائز اهمیت است و البته در این شهرستان اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، وی در پایان با اشاره به افتتاح ۲ تصفیه خانه پساب واحدهای صنعتی در شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، تصریح کرد: با افتتاح و بهره برداری از  این تصفیه خانه ها مجموعا با ظرفیت ۷۰۰ مترمکعب در شبانه روز پساب تصفیه شده بازچرخانی و به چرخه تولید بر می‌گردد و این یکی از اهداف اصلی احداث تصفیه‌خانه‌هاست.

 گفتنی است با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران سیستم تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک صنعتی خصوصی بهسازی صنایع چوب ایران و کارخانه مقواسازی شرق در شهرستان اسلامشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

دستاوردهای کارگروه ملی کاهش آلودگی هواطرح مقدماتی کاهش آلودگی هوا جایگزین طرح جامع نمی‌شودآیا برای اجتناب از فجایع اقلیمی آماده ایم دولت چگونه می تواند آسیب های اقلیمی را کاهش دهد؟منابع آلودگی هوا در ایران چیست؟آلودگی هوا موجب مرگ سالانه سه میلیون نفرمعاینه فنی راهکاری موثر برای کاهش آلودگی هوا  خسارت‌های اقتصادی آلودگی هوای تهران https://zistonline.com/vdcguz97.ak9qq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما