تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 81001
زیست آنلاین: کارشناسان محیط زیست در یک مطالعه به بررسی اهمیت جنگل‌های سالم و بکر برای سازگاری و احیای اکوسیستم‌های بومی، ثبات اقلیمی محلی و حتی رشد جنگل‌ها در کیلومترها دورتر پرداختند.
چند واقعیت جالب در مورد جنگل های بومی
به گزارش زیست آنلاین، گسترش قاره ها و پوشش بسیاری از کشورها توسط جنگل و دریا و مناطق ساحلی نقش مهمی در تنوع زیستی و حتی آب و هوای این سیاره ایفا می کند. بررسی کارشناسان نشان داد تغییرات در پوشش زمین نه تنها به طور مستقیم بر آب و هوای بومی تاثیر می‌گذارد بلکه بر پویایی گیاهی و اقلیمی در جنگل‌های دورتر هم تاثیرگذار است.در اینجا چند واقعیت  در مورد بخشی از این مناطق طبیعی با عنوان پوشش جنگل های بومی بیان خواهیم کرد.

۱.جنگل های بومی بزرگترین بیوم  زمین را تشکیل می دهند و در بعضی مناطق با نام Boreas، خدای یونان شناخته شده اند.

۲. چند اصطلاح دیگر، از جنگل های بومی نیز در اینجا کاربرد دارد، بیوم جنگل همچنین به عنوان تایگا، یک کلمه روسی شناخته می شود. Taiga اغلب برای ارجاع به مکان های نابالغ شمال بیوم استفاده می شود، در حالیکه بئورال برای منطقه معتدل و جنوبی استفاده می شود.

۳. نوار ساحلی بیوم جنگل های بومی و ساحلی شامل اکثر  مناطق کانادا و آلاسکا، اکثر سوئد، فنلاند و نروژ داخلی، بخش عمده ای از روسیه و بخش های شمالی قزاقستان، مغولستان و ژاپن می شود.

۴. نهرها ۲۹ درصد از پوشش جنگل جهان را شامل می شوند.

30 واقعیت جالب در مورد جنگل های بومی

۵. در حالی که به طور معمول تنوع زیستی جنگل های بومی بسیار کم است، باید گفت این جنگل ها در سراسر جهان از تعدادی از حیوانات کم نظیر و کمیاب پشتیبانی می کند. البته لازم به ذکر است، جنگلهای بکر شمالی کانادا دارای ۸۵ گونه از پستانداران، ۱۳۰ گونه ماهی، ۳۲۰۰۰ گونه از حشرات و ۳۰۰ گونه از پرندگان است.

۶. از ۳۰۰ گونه پرنده که در تابستان به جنگلهای بومی کانادا می آیند، تنها ۳۰ گونه از آن ها در زمستان نیز می ماند.

۷. بئورال دارای آب و هوای بسیار سرد است. کمترین دما تا کنون، در نیمکره شمالی در نوار ساحلی (شمال شرقی روسیه ثبت شده است. این می تواند به راحتی در زمستان در مناطق شمالی به دمای -۶۵ درجه فارنهایت برسد.

۸. محدوده عرض جغرافیایی اشغال شده توسط جنگل های بومی دربرخی از مناطق افزایش قابل توجهی از درجه حرارت را دیده است، به خصوص در فصل زمستان و به خصوص در سه ماهه آخر قرن بیستم، که این امر از نظر محققان به دلیل تغییرات اقلیمی و اعمال گرمایش جهانی بوده است.

۹. روند گرم شدن، این تهدیدات را به همراه دارد که ادامه این روند ممکن است منطقه جنگل حومه ای را به علفزار، پارک یا جنگل معتدل تبدیل نماید و تغییرات مهمی در گونه های گیاهان و حیوانات ایجاد کند، که در نهایت با کاهش قابل توجه تنوع زیستی همراه خواهد بود.

جنگل های بکر بومی ، مقادیر فراوانی کربن، جذب می کنند و میزان جذب کربن در آن ها بیشتر از جنگل های معتدل و گرمسیری، بر آورد شده است

۱۰. جنگل های بکر بومی ، مقادیر فراوانی کربن، جذب می کنند و میزان جذب کربن در آن ها بیشتر از جنگل های معتدل و گرمسیری، بر آورد شده است.

۱۱. تا کنون، تنها ۱۲ درصد از جنگل های بومی در سراسر جهان محافظت شده است و بیش از ۳۰ درصد از آن برای زراعت و زراعت، انرژی و دیگر توسعه ها تعیین شده است.

۱۲. پایان آخرین عصر یخبندان حدود ۱۰،۰۰۰ سال پیش اتفاق افتاد این درحالی است که گونه های درخت مخروطی حدود ۵۰۰۰ سال پیش به منطقه شمال مهاجرت کردند و این نشان می دهد تغییرات بسیار آهسته تر از آنچه ما می پنداریم رخ می دهد.

۱۳. آتش سوزی ها بخش مهمی از چرخه تولید مثل برای برخی از گونه ها هستند. بسته به منطقه و درجه آتش سوزی میزان اهمیت آن نیز می تواند متفاوت باشد.

۱۴. درختان جنگل در مناطق مرطوب ریشه کم تری نسبت به سایر مناطق دارند و سست تر از سایرین می باشند که این موضوع می تواند خطر آفرین باشد.

۱۵. خاک های اسیدی در جنگل های سوزنی برگ از مواد مغذی کمتری برخوردار هستند و به علت سرد بودن هوا با وجود سقوط سوزن کاج آن ها به راحتی تجزیه نمی شوند.

 بارندگی کم در بیوم بئورن وجود دارد. بارش تنها در امتداد چند ماه خلاصه شده است

۱۶. بارندگی کم در بیوم بئورن وجود دارد. بارش تنها در امتداد چند ماه خلاصه شده است.

۱۷. شیوع بیماری های ویرانگر جنگل ها به شکل سوسک های کاج، گیاهان آسپن، حمله حشرات و قارچ های بیماری زا در در سال های اخیر به دلیل بخشی از گرمایش و افزایش درجه حرارت متوسط هوا، آسیب های جدی به پوشش جنگلی وارد کرده است.

۱۸. دو نوع عمده از جنگل های بومی وجود دارد - جنگل های تاج پوشش در جنوب است که دارای درختان عظیم جثه با تاج و تنه بزرگ و متراکم و  جنگل های پراکنده که دارای درختان بلند و باریک با فاصله های طولانی از یکدیگر است.

۱۹. جنگلداری نقش خود را در جنگلهای ساحلی بازی می کند، چرا که برداشت آن ها می تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد جهانی به همراه داشته باشد؛ اکوسیستم جنگل با آن که یک میراث بزرگ جهانی به شمار می رود، در به گردش درآوردن چخه اقتصاد نیز بسیار موثر بوده است.

۲۰. اکثر شرکت های برداشت چوب در کانادا توسط اشخاص ثالث، مانند شورای نظارت بر جنگل اداره شده باشند. اغلب محصولاتی که از چوب تولید می شوند باید دارای "FSC certified" باشند که به نوعی مهر و امضا برای تایید سلامت چوب و استفاده بهینه از آن می باشد.

۲۱. سال گذشته یک توافق تاریخی در میان ۲۰ شرکت بزرگ چوب و ۹ گروه زیست محیطی، طرح حفاظت از ۱۷۰ میلیون هکتار جنگل های بومی در کانادا را به همراه داشت. این قرارداد در جنگل های بومی شمالی کانادا به اجرا در آمد.

۲۲. کانادا ۹۱٪ از پوشش جنگل های بومی جهان و زیست گاه های برخی از مهم ترین جانوران را به خود اختصاص داده است.

 

کانادا 91٪ از پوشش جنگل های بومی جهان و زیست گاه های برخی از مهم ترین جانوران را به خود اختصاص داده است.

۲۳. بزرگترین منطقه تالاب در هر اکوسیستم جهان در منطقه boreal کانادا، حاوی دریاچه ها و رودخانه های منحصر به فرد جهان است.

۲۴. کلمه "boreal" عموما به عرض های جغرافیایی بالا اطلاق می شود.

۲۵. Aurora borealis از نام یک الهه رومی گرفته شده است،  که در یونان به معنی سپیده دم بوده است، این نام در سال ۱۶۲۱ نامگذاری شد. با این حال، هنوز بعضی مناطق آن را  "رقص ارواح" می نامند.

۲۶. در حالی که تغییرات آب و هوایی، تغییرات بسیار عمده ای در بیشتر مناطق کره زمین به وجود آورده است با این حال کمترین آسیب ها و تغییرات حاصل از آن به جنگل های بومی اطلاق شده است./ منبع: treehugger

 

 

https://zistonline.com/vdcjvyeo.uqevyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما