تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 80987
زیست آنلاین: بریتانیا برای دو هفته از از انرژی الکتریکی استفاده نکرده است، این مدت زمان طولانی ترین دوره عدم استفاده از سوخت از دهه ۱۸۸۰ تا به حال بوده است.
بریتانیا رکورد دو هفته بدون زغال سنگ را زد
به گزارش زیست آنلاین، بریتانیا توانست رکورد دو هفته بدون ذغال سنگ را بزند، که این رکورد طولانی ترین دوره عدم استفاده از سوخت از دهه ۱۸۸۰ تا به حال بوده است.

Fintan Slye، مدیر شبکه ملی برق اروپا (ESO)، گفت که رکورد انگلیس برای استفاده بیشتر از انرژی خورشیدی نیز در این ماه شکسته شده است.

انگلیس در اوایل ماه جاری رکوردی برای یک هفته بدون زغال سنگ داشت، و Fintan Slye  اظهار داشت که این بار این مدت زمان دو برابر شده است.

دولت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، آخرین کارخانه های زغال سنگ بریتانیا را نیز از میان بردارد.

آنها می خواهند میزان استفاده از سوخت را تا حد امکان کاهش دهند تا میزان انتشار کربن نیز به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

البته لازم به ذکر است بر اساس برنامه های در نظر گرفته شده، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در این زمینه وجود دارد.

مدیر شبکه ملی برق اروپا  در ادامه افزود: "با توجه به اینکه هر روزه سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر بیشتر  می شود و اهمیت بیشتری پیدا می کند، ما شاهد پیشرفت های بسیار زیادی خواهیم بود و انتظار داریم در آینده نه چندان دور، این وضعیت بهبود یابد.

بریتانیا در طول آخر هفته های عید پاک رکورد قدرت نهایی زغال سنگ را کاهش داد و انگلستان را برای اولین بار به رکورد دو هفته بدون ذغال سنگ رساند.

طولانی ترین دوره بدون زغال سنگ انگلستان، پیش از این فقط بیش از یک هفته طول کشید. البته لازم به ذکر است، در ماه آوریل، انگلستان دوره ۹۰ ساعته بدون ذغال سنگ را طی کرده است.

Fintan Slye، مدیر شبکه ملی برق اروپا (ESO)،گفت: نکته ای که ما را امیدوار و خشنود کرده است، توسعه روزافزون انرژی های پاک و تجدید پذیر است، در حال حاضر بیشتر کشور ها به این حقیقت رسیده اند که اگر میزان گازهای گلخانه ای و سوخت را به حداقل نرسانیم، نگرانی های جدی و اساسی در پیش رو خواهیم داشت.

"۲۰۱۸ سالمترین سال ما بوده است و سال ۲۰۱۹ نیز تا به حال به نظر میرسد نتایج مطلوبی را داشته ایم. در  ماه مه، بریتانیا یک چهارم انرژی مورد نیاز خود را از خورشید تولید کرد.

ESO گفت که هنگامی که زغال سنگ در دو هفته گذشته مورد استفاده قرار نگرفته است، انرژی برق پاک  از طریق انرژی خورشیدی، باد، هسته ای، گاز و برخی از نیروهای پاک تامین شده اند.

در طول دوره دو هفته، به طور متوسط گاز حدود ۴۰ درصد از تامین انرژی  بریتانیا را بر عهده گرفت، همچنین ۲۰ درصد از طریق انرژی هسته ای،  ۱۳ درصد از انرژی بادی و سایر منابع پاک تولید شد.

کریس اسکیدمور، وزیر انرژی های پاک و تجدید پذیر، گفت: "بریتانیا دارای بزرگترین ظرفیت دریایی در این سیاره است و می توان از توان دریایی نیز استفاده مطلوبی برد، همچنین تخمین زده شده است که بریتانیا می تواند بیش از یک چهارم نیازهای برق ما را از خورشید تولید و تامین کند./ منبع: bbc

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

زغال‌سنگ طلای سیاه یا بلای جان؟

جنگلکاری هم تراز با کاهش استفاده از سوخت فسیلی

مدی بانک میلیون ها دلار از سرمایه گذاری در صنایع سوخت فسیلی را لغو کرد

دولت های محلی خواهان دریافت خسارت از تولید کننده های سوخت فسیلی هستند

 

https://zistonline.com/vdcbz9bw.rhbgwpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما