تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 80982
زیست آنلاین: یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی نیم درجه افزایش حرارت  می تواند حیات و زندگی هایی را نجات دهد یا از میان بردارد، مورد نیاز است، در ایالات متحده،  افزایش درجه حرارت در اثر تغییرات اقلیمی؛ موجب کشته شدن صدها تن خواهد شد.
موج گرما موجب کشته شدن صدها تن خواهد شد
به گزارش زیست آنلاین، مطالعه جدیدی در لس آنجلس عرق نشان داد؛ افزایش دما در جهان موجب افزایش  مرگ و میر در این منطقه و سایر شهرهای مهم ایالات متحده از جمله میامی، شیکاگو و دیترویت شده است.

اما محققان می گویند اگر جهان به منظور ایجاد اهداف موافقتنامه پاریس،  میزان گازهای گلخانه ای خود را  به اندازه کافی کاهش دهد، بزرگترین شهرهای آمریکا می توانند از ایجاد صدها مرگ و میر در طول موج های گرم بعدی جلوگیری کنند، به گونه ای که گفته می شود حتی نصف درجه سانتیگراد، تعداد تلفات زندگی را تغییر می دهد.

پیتر فومهوف، مدیر علم و سیاست سازمان هواشناسی و دانشمند ارشد آب و هوا در اتحادیه دانشمندان گفت: در مسیری که در حال حرکت هستیم،  گرمایش ۳ درجه سانتیگراد و یا افزایش بیشتر روی خواهد داد. اما نقطه اصلی این است که در سراسر  شهرها هزاران مرگ و میر را می توان با حفظ و یا کاهش اندکی در درجه حرارت از میان برداشت.

دانشمندان اطلاعات مفصلی درباره مرگ و میر ناشی از امواج گرمایش در ۱۵ شهر بزرگ ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند و سپس مدل های آب و هوایی را برای نشان دادن آنچه که امواج گرمای شدید در آینده با افزایش دمای جهانی به وجود می آورند ا رائه کرده و نسبت به آن هشدار دادند.

گرمایش جهانی و مرگ و میر

افزایش دمای جهانی به این معنی است که مردم بیشتری در شهرهای بزرگ ایالات متحده در معرض گرمای شدید قرار می گیرند و مرگ و میرهای مرتبط با گرما بیشتر خواهد شد. یونیس لو، پژوهشگر محقق آب و هوا در بریستول و نویسنده اصلی این تحقیق، گفت: سیاست های آب و هوایی نیز در رخ دادن این حوادث تاثیر گذار خواهند بود.

دلایل متعددی در شهرهای آسیب پذیر می تواند در ایجاد گرمای جهانی تفاوت ایجاد کند، برای مثال جمعیت شناسی و عواملی مانند سن و فقر، می تواند به این معنی باشد که درصد بیشتری از جمعیت در معرض خطر هستند. به عنوان مثال، میامی دارای بخش بزرگی از ساکنان مسن است و این موضوع می تواند دارای عوامل و نتایج متعددی باشد به بیانی بهتر مجموعه ای از این دست عوامل می تواند  موجب شود که بعضی از شهرها سریعتر از میانگین جهانی گرم شوند، بنابراین ما باید بسیاری از ابعاد مختلف را در نظر بگیریم و تاثیرات جزیی و کلی را دوباره بازنگری کنیم./ منبع: insideclimatenews

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

راه اندازی مرکز تحقیقاتی حل مشکلات تغییرات اقلیمیتغییرات آب و هوایی بر تولید جهانی مواد غذایی تاثیر می گذارد ​نابرابری اقتصادی ناشی از گرمایشبزرگترین سرمایه گذار جهان متهم به سهیم بودن در بحران آب و هواییاعلام نخستین وضعیت اضطراری اقلیمیِ جهان در انگلیسرویکرد سودآور برای از بین بردن متان جوجدی‌ترین اثرهای تغییر اقلیم در ایران۲ راهکار برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ایتغییر اقلیم جدی ترین تهدید منافع ملی استرالیاآیا برای اجتناب از فجایع اقلیمی آماده ایم دولت چگونه می تواند آسیب های اقلیمی را کاهش دهد؟ https://zistonline.com/vdcgxy97.ak9z74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما