تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 80977
مدیرعامل توانیر گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که امسال تابستانی گرم پیش رو داریم و بر اساس بررسی‌ها با هر یک درجه افزایش دما، بیش از ۱۳۰۰ مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می‌یابد
تمرکز بر مدیریت مصرف، اولویت اصلی صنعت برق است
به‌گزارش زیست آنلاین، رضا اردکانیان صبح امروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران عامل برق منطقه‌ای و توزیع برق استان‌های کشور، در حضور مدیران ارشد توانیر و صنعت برق با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری افزود: فرایند تولید با مأموریت ما ارتباط مستقیم دارد و تمامی اعضا و جوارح سازمان اداری کشور باید در راستای تحقق این شعار عمل کند.

رکورد مصرف برق سال ۹۷ شکسته شدبا مصرف ۷۹۵۱ مگاوات در روز گذشته و عبور از پیک ۷۹۱۷ مگاوات سال ۹۷، رکورد مصرف برق در استان خوزستان شکسته شد.

به‌گزارش ایسنا، محمود دشت بزرگ - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان - اظهار کرد: پیک مصرف برق در سال ۱۳۹۷ در ۱۹ تیرماه ثبت شده بود، اما امسال یک‌ماه زودتر در تاریخ ۱۹ خرداد از این رقم عبور کرده‌ایم.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف برق، تصریح کرد: سال گذشته در دمای ۵۰ درجه شاهد پیک مصرف بوده‌ایم، اما دیروز در دمای ۴۸ درجه از آن عبور کردیم.

دشت‌بزرگ با بیان این‌که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در روزهای آینده دمای هوا از ۵۰ درجه عبور می‌کند و به تبع آن استفاده از وسایل سرمایشی و مصرف برق بیش‌تر خواهد شد، افزود: اگر مدیریت مصرف صورت نگیرد، به ازای هر درجه افزایش دمای بالای ۴۷ درجه سانتی‌گراد، ۲۵۰ مگاوات افزایش بار در شبکه صورت خواهد گرفت.
بنا بر اعلام وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از همه مشترکان و مصرف کنندگان خواست تا همانند سال گذشته با استفاده بهینه از انرژی برق و جابجایی مصارف غیر ضروری به ساعت‌های خارج از پیک (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۳) صنعت برق را در عبوری ایمن از تابستان ۹۸ همراهی کنند.

مدیرعامل توانیر


وی افزود: بد مصرفی را باید اصلاح کرد و در فرآیند اصلاح این بد مصرفی، وزارت نیرو نقش بسیار مهمی دارد.
اردکانیان با بیان اینکه همانطور که برای همه منابع در اختیارمان وقت می‌گذاریم باید برای زمان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم، افزود: مدیریت زمان، مهم‌ترین موضوع در برنامه ۰۹۸ است و باور ماست که برگشت ناپذیری و نهادینه شدن سیاست‌ها را مشخص می‌کند.
وی امسال را همچون سال‌های چهار دهه گذشته سال مهمی دانست و افزود: مردادماه سال گذشته چارچوب کلی برنامه ۰۹۸ را با این فرض که سال آبی مشابهی در پیش است تنظیم کردیم، به این معنی که در سال ۹۸ نباید خاموشی داشته باشیم.
وزیر نیرو به قدردانی رئیس‌جمهور از صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: تابستان امسال زیر ذره‌بین هستیم و باید پاسدار نگاه مثبت مردم و دولت باشیم، بر همین اساس به لحاظ ساختاری و ادبیات می‌بایست مدیریت مصرف را اصلاح کنیم.
اردکانیان ادامه داد: این شاخه، یک شاخه مهمی از علم است که بیشتر به عنوان عرصه علوم اجتماعی شناخته می‌شود و همانطور که کارهای فنی ادبیات خودش را دارد، مدیریت مصرف نیز یک کار تخصصی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به تشکیل مرکز امور اجتماعی وزارت نیرو با همین نگرش افزود: باید هر چه زودتر ارتباط این مجموعه با صنعت برق توسعه یابد تا بتوانیم تأثیرگذاری مدیریت مصرف را در جامعه بالا ببریم.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، محمدحسن متولی‌زاده هم امروز در نشست مدیریت مصرف اظهار کرد: تجربه گذشته نشان داده است که هرگاه بر یک مسئله اصلی تمرکز کردیم، موفق شدیم و در این خصوص طرح ملی کاهش تلفات، نمونه بسیار موفقی است که صنعت برق توانست یک مشکل را به فرصت تبدیل کند.

مدیرعامل توانیر و مصرف برق

تابستانی گرم پیش رو داریموی با بیان اینکه در شرایط کنونی تمرکز بر مدیریت مصرف، اولویت اصلی صنعت برق است، خاطرنشان کرد: با درک این مهم، صنعت برق برنامه‌های گسترده‌ای را تدوین کرده است.
متولی‌زاده ادامه داد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که امسال تابستانی گرم پیش رو داریم و بر اساس بررسی‌ها هر یک درجه افزایش دما، بیش از ۱۳۰۰ مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می‌یابد.
مدیرعامل توانیر اظهار کرد: منحنی‌های پیک بار نشانگر آن است که تنها برای پاسخگویی به بار مورد نیاز در حدود ۵۰۰ ساعات از سال با محدودیت مواجه هستیم.
متولی‌زاده با بیان اینکه در این ساعات محدود، هزینه‌های برق افزایش می‌یابد و همه تلاش‌ها در طول سال برای تأمین برق مورد نیاز در این ساعات متمرکز می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های صنعت برق که بیشتر تشویق محور است، تدوین شده و در حال اجراست.
به‌گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه با ۱۸۰۰ صنعت برای پیک بار هماهنگی شده است، یادآور شد: بخش صنعت هنوز از ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری با صنعت برق برخوردار است، چرا که تعداد صنایع همکار در برنامه‌های پیک بار تابستان هنوز به ۱۰ درصد هم نرسیده است.
متولی‌زاده همچنین از همکاری ۲۲ درصد مشترکان کشاورزی با برنامه‌های پیک بار برق خبر داد و گفت: در عین حال برنامه‌های گسترده‌ای برای کاهش پیک بار برق در تابستان از طریق استفاده از مولدهای خودتامین، تغییر ساعات کار ادارات، همکاری با ایستگاه های‌CNG ، همکاری با صدا و سیما، همکاری با بسیج و … تدوین شده است.
مدیرعامل توانیر در عین حال یادآور شد: امروز سامانه پایش و کنترل بار مشترکان برق منطقه‌ای، سامانه پایش و کنترل بار مشترکان دیماندی و طرح ملی حذف قبوض کاغذی (قبض سبز) رونمایی و آغاز می‌شود.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

 هیچ خاموشی در تابستان ۹۸ اعمال نمی ‌شود

صرفه جویی در مصرف آب و برق به سود دولت و مردم است

تأملی کوتاه بر آینده الگوهای مصرف را تغییر خواهد داد

مصرف برق ایران در آستانه انفجار

https://zistonline.com/vdca0ona.49nw015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما