تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 80953
محققان کشور موفق شدند یک آبگرمکن خورشیدی با قابلیت دریافت و جذب بیش از ۹۵ درصد از انرژی خورشیدی را در کشور تولید کنند که دارای تاییدیه می باشد.
تولید آبگرمکن خورشیدی با فناوری ایرانی
به گزارش زیست آنلاین، انرژی خورشیدی منحصر به فردترین منبع انرژی تجدیدپذیر در جهان است و منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین به شمار می‌آید. این انرژی به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند به اشکال دیگر انرژی تبدیل شود.

با توجه به محدود بودن منابع سوخت فسیلی و مشکلات ناشی از احتراق این سوخت‌ها مانند آلودگی روز افزون هوا، استفاده از فناوری‌های خورشیدی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته و در حال حاضر کشورهای زیادی وجود دارند که به دنبال استفاده از نور خورشید به طرق مختلف هستند تا از آن به عنوان مثال برق تولید کنند.

ساخت و تولید آبگرمکن خورشیدی ایرانیخلیل دهقان مجری طرح آبگرمکن خورشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هر کجا که نیاز به آبگرمکن داشته باشد می‌توان از این سیستم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این آبگرمکن خورشیدی که حمل و نصب سریعی دارد بدون مصرف گاز، برق و یا هر انرژی دیگر کار می‌کند، گفت: این آبگرمکن قابلیت کارکرد تا دمای ۳۵ – درجه سانتیگراد در زمستان بدون یخ زدگی را دارد و می‌تواند بیش از ۹۵ درصد انرژی دریافتی از خورشید را جذب کند.

به گفته وی، آبگرمکن خورشیدی که طراحی کرده‌ایم قابل اتصال به سیستم تأمین آب گرم موجود اعم از آبگرمکن دیواری، پکیج و موتورخانه است.

دهقان با تاکید بر اینکه این طرح تاییدیه از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران کرده است، بیان کرد: این آبگرمکن، قابلیت گرم کردن آب تا دمای ۸۰ درجه سانتیگراد در تابستان و ۴۰ درجه سانتیگراد در زمستان در مناطق کوهستانی را دارد.

فناوریهای تجدیدپذیر

وی با بیان اینکه قابلیت گرم کردن آب تا دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد در تابستان و ۶۰ درجه سانتیگراد در زمستان در مناطق گرمسیری در این سیستم آزمایش شده است، بیان کرد: در صورت ابری بودن شرایط جوی، این آبگرمکن می‌تواند به برق متصل شود و گرما تولید کند.

وی با بیان اینکه آبگرمکنی که طراحی کرده‌ایم، قابلیت اتصال مستقیم به آب لوله کشی را دارد، گفت: این سیستم مناسب برای استفاده در منازل و مجتمع‌های مسکونی، باغ و ویلا، هتل‌ها و رستوران‌ها، مساجد، مراکز صنعتی، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و کلیه مکان‌هایی که نیاز به آب گرم دارند، به کار می‌رود.

دهقان خاطر نشان کرد: برای استفاده از این سیستم، آب لوله کشی به آبگرمکن خورشیدی وصل شده تا ۴۰ درجه سانتیگراد گرم می‌شود و به موتورخانه یا پکیج یا آبگرمکن دیواری یا زمینی وصل شده و توسط آنها دمای مورد نیاز تأمین شده و به سرویس‌ها هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون این آبگرمکن در برخی گلخانه‌ها، مدارس، مساجد و منازل مسکونی، استخرها مجهز شده‌اند، افزود: عمر مفید آبگرمکنی که طراحی کرده‌ایم بالای ۲۰ سال و گارانتی دو ساله است؛ همچنین این سیستم قابلیت رقابت با نمونه‌های تولیدی خارجی را دارد.

این طرح در ششمین نمایشگاه ربع رشیدی ارائه شد و تاییدیه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران را دریافت کرده است.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

دلایل کندی حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر

برنامه های انرژی پاک جهان در حال کاهش است

چهار منفعت صنعت تجدید پذیر با رویکرد جهانی

وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

ثابت ماندن رشد تجدیدپذیرها موج هایی از نگرانی تولید کرده است

جایگزین خورشیدی برای چراغ نفتی در نپال

جایگزینی کامل انرژی تجدید پذیر در هاوایی مصرف سوخت فسیلی را به صفر خواهد رساند

وام نصب انرژی خورشیدی برای خانه های  جدید مسکونی

https://zistonline.com/vdcexo8v.jh87ni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام شرکت اریناسولارارین درشهرستان لارمشغول فعالیت میباشیم متقاضی خرید محصولات شماهستملطفاراهنمایی بفرمایید بایپاس