تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80902
زیست آنلاین: مهندسین تخمیری طبیعی از ضایعات غذایی  به دست آوردند که قادر است یک ماده شیمیایی زیست تخریب پذیر را به منبعی از انرژی تبدیل کند، از این رو مواد غذایی مضر می تواند به راحتی تبدیل به یک جایگزین مناسب برای سوخت های فسیلی شود.
ضایعات غذایی می تواند برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی مورد استفاده قرار گیرد
به گزارش زیست آنلاین، تحليل کمي ضايعات همواره يکي از مهمترين منابع اطلاعاتي براي سنجش کارآيي سازمانها به شمار مي‌رفته است و نيز به عنوان محکي براي جهت‌گيري‌هاي اصلي بنگاههاي صنعتي بشمار آمده است.

ضايعات شامل اقدامات يا دستورالعمل هايي هستند كه ميتوانند بدون آسيب رساندن از يک فرايند حذف شوند که مي توان آن را بصورت كاراتر ، سريعتر و يا ارزانتر انجام داد.

 ساليانه ميليون ها تن زباله هاي آلي دفن يا سوزانده مي شود و علاوه بر اينكه هزينه هاي كلاني صرف حمل، دفن يا سوزاندن زباله ها مي شود، مشكلات زيست محيطي فراواني را نيز به همراه دارد. براي نمونه در روش دفن زباله، با خطرات ورود نيترات ها و ديگر مواد آلاينده به آب هاي زيرزميني روبه رو هستيم و محدوديت هاي فراواني را نيز در امر تهيه فضاهاي بيشتر براي دفن آلاينده ها داريم.

مهندسین تخمیری طبیعی از ضایعات غذایی  به دست آوردند که قادر است یک ماده شیمیایی زیست تخریب پذیر را به منبعی از انرژی تبدیل کند، از این رو مواد غذایی مضر می تواند به راحتی تبدیل به یک جایگزین مناسب برای سوخت های فسیلی شود.

در واقع، فن آوری های جدید توسط محققان دانشگاه واترل و مهندسین تخمیر طبیعی به تولید یک ماده زیست تخریب پذیر که می تواند به عنوان یک منبع انرژی عمل کند، منجر شده است.

این مواد شیمیایی همچنین می تواند جایگزین مواد شیمیایی مبتنی بر نفت در تعدادی از محصولات از جمله بسته بندی های پلاستیکی باشد.

هیون سول لی، استاد مهندسی عمران و محیط زیست در واترلو، گفت: با استفاده از فن آوری های مناسب، می توانیم علاوه بر انباشت ضایعات کمتر در محیط، استفاده از سوخت های فسیلی را نیز تا حد امکان کاهش دهیم.

مواد غذایی  اضافی در آمریکای شمالی به ازای در هر نفردر حدود ۴۰۰ کیلوگرم در سال می افزاید و این در حالی است که تلفات اقتصادی در سراسر جهان سالانه ۱.۳ تریلیون دلار تخمین زده شده است. در حال حاضر، اکثر این زباله ها دفن می شوند، بنابراین می توان دریافت، گسترش این فناوری موجب کاهش اثرات مخرب زیست محیطی خواهد شد.

اما لی گفت که این سیستم - که به عنوان هضم بی هوازی شناخته می شود - در نهایت منافع خالصی را به دست می آورد یا هزینه های بالای زباله ها را به منافع اقتصادی تبدیل می کند.

لی، مدیر آزمایشگاه بیوتکنولوژی زیست محیطی در واترلو گفت: این تکنولوژی جدید، راهی برای کاهش آسیب های ناشی از سوخت های فسیلی بیان شده است و علاوه بر ارزان بودن همچنین می تواند به عنوان یک جایگزین برای نفت خام نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گام بعدی در این تحقیق شامل تست تکنولوژی در مقیاس وسیعتر است و هدف بلند مدت آن، تجاری سازی آن در ظرف چهار تا پنج سال آینده است./ sciencedaily

 

https://zistonline.com/vdcir3av.t1auu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما