تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب : 80889
در تفاهم نامه ای که میان وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی با موضوع توسعه فعالیت‌های گردشگری به امضاء رسید، بازدید از حاشیه سدها با هدف آشنایی مردم با مدیریت منابع آبی و افزایش ظرفیت گردشگری در دستور کار قرار گرفت.
بازدید از سدها جزو جاذبه های گردشگری قرار گرفت
به گزارش زیست آنلاین، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی با موضوع توسعه فعالیت‌های گردشگری در حاشیه سدها ظهر امروز با حضور وزیر نیرو، رئیس سازمان میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان و استانداران برگزار شد.

رضا اردکانیان - وزیر نیرو - در این مراسم با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور بر همکاری وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری اظهار کرد: امیدوارم در تابستان امسال بتوانیم با ارائه راهکارهای مناسب توجه بخش خصوصی برای رونق گردشگری را برای استفاده از ظرفیت آبی کشور که در اختیار وزارت نیرو است، در عین رعایت ضوابط کمی و کیفی جلب کنیم تا مردم بتوانند از فرصت‌های گردشگری داخلی استفاده کنند.

وی با تاکید بر این‌که توسعه گردشگری در حاشیه سدها اشتغال‌زایی به همراه دارد، گفت: از اواخر سال گذشته جلساتی در شرکت مدیریت منابع آب در این راستا برگزار شده و دستورات اخیر رئیس جمهور نیز به اجرای این هدف سرعت داد.

ارائه گزارش مشترک وزارت نیرو و سازمان میراث به رئیس جمهوروزیر نیرو با بیان این‌که برخی استان‌ها با توجه به فرصت‌ها و استعدادهایی که دارند توانسته‌اند توجه بخش خصوصی را جلب کنند، افزود: پروژه‌هایی در این راستا در برخی استان‌ها از جمله استان گیلان نیز اجرا شده است.

اردکانیان از ارائه گزارش مشترک وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی به رئیس جمهور در روز آینده خبر داد و گفت: امیدوارم در تابستان سال جاری در سایت‌های مختلف با کمک استانداران بیلان خوبی از نتیجه تفاهم نامه امروز به دست آید.

تنوع به فعالیتهای گردشگریتنوع به فعالیت‌های گردشگریدر ادامه مراسم علی اصغر مونسان - رئیس سازمان میراث فرهنگی - با تاکید بر این‌که گردشگری منحصر به یک سازمان نیست، گفت: امکاناتی که باید برای گردشگری به کار گرفته شود، نیز فرابخشی است. یکی از سیاست‌ها تنوع گردشگری در کشور است که تلاش می‌کنیم این سیاست را با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم.

وی با بیان این‌که سدها و تالاب‌ها بخش مهمی از حوزه گردشگری را شامل می‌شوند، اظهار کرد: سرعت ایجاد شغل در گردشگری دو تا دو و نیم برابر سایر بخش‌هاست. امیدوارم با اجرای تفاهم‌نامه امروز، تابستان امسال بتوانیم چند پروژه‌ای که پیش از این مورد مطالعه قرار گرفته است را اجرا کنیم.

آمادگی سدهای تهران برای توسعه گردشگری طبیعی، ورزشی و سلامتدر ادامه مراسم، سیدحسن رضوی، -مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران - با اشاره به موقعیت سدها و رودخانه‌های تهران اظهار کرد: در زمان احداث سدها در چهار دهه قبل، خانه‌های سازمانی نیز احداث شد که در دهه قبل با تغییر سیاست در بهره‌وری از سدها و واگذاری این امر به بخش خصوصی سکونتگاه‌ها خالی مانده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط استان تهران به راحتی می‌توان از سدها برای گردشگری طبیعی، ورزشی و سلامت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به موقعیت سد لار، گفت: برای مثال در کنار تأسیسات سد لار، بحث کوچ عشایر وجود دارد که مقصد بسیاری از گردشگران خارجی است.

رضوی ادامه داد: همچنین از مجموعه آب درمانی مجاور کوه دماوند می‌توان برای گردشگری سلامت بهره برد. در طالقان نیز کمپ پنج هکتاری وجود دارد که می‌تواند به عنوان کمپ ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

گردشگری واردات را کاهش می دهد

فرصت سرمایه گذاری در اکوتوریسم 

بومگردی; آیا می‌توان از زمین محافظت کرد

تلاش برای بازگرداندن رونق گردشگری به استان لرستان

احداث زیرساخت های گردشگری در دریاچه گهر دورود و برپایی بازارچه های صنایع دستی در روستاهای گردشگرپذیر

 

https://zistonline.com/vdcco4q4.2bqx48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما