تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80868
زیست آنلاین: در اثر افزایش و ایجاد طول موج های گستره گرما، باکتری ها به سرعت در دریاچه یوتا گسترش یافته و ایجاد جلبک های سمی تقریبا تمام دریاچه یوتا را پوشش داده است.
ایجاد جلبک های سمی سنگین بیش از 100 تن در دریاچه یوتا در اثر افزایش طول موج گرما
به گزارش زیست آنلاین، یک جلبک سمی بزرگ در یوتا یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین در غرب رودخانه می سی سی پی را بسته است و بیش از ۱۰۰ نفر را مریض کرده و یا با مشکل مواجه ساخته است و در بعضی از داغ ترین روزهای سال، مانع استفاده کشاورزان به منظور آبیاری می شود.

این باکتری ها که معمولا به عنوان جلبک آبی سبز شناخته می شوند، به سرعت گسترش می یابند تا تقریبا تمام دریاچه یوتا با ۱۵۰ کیلومتر مربع را پوشش دهند، این سرعت انتشار به نحوی است که یک لایه سبز تمام سطح دریاچه را می پوشاند.

جیسون گرت، مدیر کیفیت آب در بخش بهداشت و درمان استان یوتا، گفت: "یکی دیگر از معضلات این در این دریاچه، پخش و انتشار بوی پوسیدگی است که در این ناحیه استشمام می شود، البته ما تصور نمی کنیم که این رویداد طولانی باشد."

جلبکهای سمی یک مشکل در سراسر کشور است. شیوع عظیم آن ها در فلوریدا اکنون موجب آسیب سواحل شرقی شده است، به طوری که شیوع بیماری در سال ۲۰۱۴ در دریاچه Erie بیش از ۴۰۰،۰۰۰ نفر در منطقه Toledo  بوده است البته لازم به ذکر است در آن زمان ساکنین به مدت دو روز را بدون دریافت آب شیرین گذراندند .

ذکر این نکته نیز لازم است که دریاچه یوتا آب آشامیدنی را ارائه نمی دهد، اما بسته شدن آن باعث مشکلات زیادی برای افرادی است که از دریاچه برای شنا، ماهیگیری و فعالیت های دیگر استفاده می کنند و کشاورزان نیز به منظور آبیاری محصولات خود، از آب این دریاچه بهره می برند.

اداره بهداشت یوتا می گوید که صدها تماس مربوط به آلودگی آب این دیاچه دریافت کرده است، از جمله ۱۳۰ مورد از آنها مریض شده و دارای حالاتی نظیر حالت تهوع، سردرد بوده اند.

جابک سبز در سطح دریاچه

لوک پترسن، که حدود ۱۰۰ هکتار از زمین های گوجه فرنگی و دیگر محصولات اطراف دریاچه را در اختیار دارد، می گوید تا کنون صدها هزار دلار برای این محصول خرج کرده است و  واقعا در مورد آن آلودگی محصولات خود از طریق آب دریاچه نگران است.

اریکا گدیز، معاون مدیر بخش کیفیت آب یوتا، گفت: دریاچه عمدتا توسط فاضلاب های تصفیه شده و همچنین روان های کشاورزی تامین می شود.

شرایط خشکسالی بلند مدت آب،  آب و هوای گرم تابستان به عنوان عوامل اصلی رشد باکتری ها در دریاچه یوتا محسوب می شوند.

گدیس گفت که درمان های شیمیایی و بیولوژیکی برای این مشکل وجود دارد، اما استفاده از آنها احتمالا مضر است.

در حال حاضر، مقامات در نظر دارند تا اقداماتی برای کنترل و کاهش این آلودگی داشته باشند و امیدوار هستند که با کاهش دما این معضل نیز با کاهش مواجه گردد./ منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcjooeo.uqeymzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما