تاریخ انتشار :شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 80865
زیست آنلاین: یک روند نسبتا ساده می تواند موجب تغییر جریان آب و هوا و همچنین تبدیل گازهای گلخانه ای به گازهای سود آور تری باشد. در یک مقاله جدید انجام شده در استنفورد، تبدیل  گاز گلخانه ای به دیگری به عنوان یک راه حل ارائه شد.
 رویکرد سودآور برای از بین بردن متان جو
به گزارش زیست آنلاین، این مطالعه که در تاریخ ۲۰ می در زمینه پایداری طبیعت منتشر شده است، یک فرایند بالقوه برای تبدیل گازهای گلخانه ای شامل متان به به دی اکسید کربن را نشان می دهد.
راب جکسون، میشل و کوین داگلاس، استاد پرستاری در علوم زمین در دانشکده زمین، انرژی و علوم محیطی استنفورد، گفت: اگر این ایده به شکل کامل انجام شود، این فناوری می تواند غلظت متان جو را به شکل قابل توجهی کاهش داد.
لازم به ذکر است، برای از بین بردن برخی از منابع انتشار گازهای گلخانه ای - از جمله کشت برنج ممکن است بسیار دشوار یا گران باشد و این جایگزین موجب می شود که این انتشارات از طریق حذف متان جبران گردد.
در سال ۲۰۱۸، محققان دریافتد که  متانی که از طریق انسان ها تولید می شود، دو برابر و نیم برابر بیشتر از مقادیری است که در صنعت است. حدودا ۶۰ درصد از متان تولید شده منبع انسانی دارد.
حذف سایر گازهای گلخانه ای، به ویژه متان، می تواند یک رویکرد مکمل را فراهم کند، به نحوی که اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی را تا حد ممکن کاهش دهد.
اکثر سناریوها برای حذف دی اکسید کربن، به طور معمول، صدها میلیارد تومان هزینه در بر دارد و ممکن است چند دهه ادامه یابد.
با تبدیل حدود ۳.۲ میلیارد تن گاز متان موجود در اتمسفر به دی اکسید کربن، می توان غلظت متان را به سطوح پیش از دوران صنعتی شدن کاهش داد. می توان اظهار داشت اگر، این رویداد موفقیت آمیز باشد، تقریبا یک ششم تمام علل گرمایش جهانی تا به امروز حذف خواهد شد.

اد سلمان، مونرو E. Spaght، استاد شیمی در دانشکده علوم انسانی، گفت: ساختار مولکولی متخلخل متان، این امکان را فراهم می سازد تا با گرم شدن و انجام فرایندهای دیگر، این گاز را به مواد دیگری تبدیل کرد. در حقیقت، متان به دام افتاده می تواند برای ایجاد و انتشار دی اکسید کربن گرم شود.

آینده سودآور در صورت حذف متان

آینده سودآور در صورت حذف متانفرآیند تبدیل متان به دی اکسید کربن می تواند یک سودمند با قیمت مناسب باشد. اگر قیمت بازار برای مقادیر کربن در این قرن به ۵۰۰ دلار و یا بیشتر برسد، همانطور که پیش بینی شده توسط این مدل ارزیابی مربوطه، هر تن از متان حذف شده از جو به ارزش بیش از ۱۲،۰۰۰ دلار خواهد بود، این در حالی است که حذف متان از جو خود به تنهایی ارزش پنهان بی شماری دارد.
محققان معتقدند که می تواند با استراتژی هایی مانند این ها، کاهش گازهای گلخانه ای امکان پذیر باشد، در حالی که کاهش میزان گازهای گلخانه ای در جو به سطح پیش از صنعتی شدن، ممکن است در آینده نزدیک بعید به نظر برسد./ منبع: sciencedaily

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

راه اندازی مرکز تحقیقاتی حل مشکلات تغییرات اقلیمینابرابری اقتصادی ناشی از گرمایشبزرگترین سرمایه گذار جهان متهم به سهیم بودن در بحران آب و هواییاعلام نخستین وضعیت اضطراری اقلیمیِ جهان در انگلیسجدی‌ترین اثرهای تغییر اقلیم در ایران۲ راهکار برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ایتغییر اقلیم جدی ترین تهدید منافع ملی استرالیاآیا برای اجتناب از فجایع اقلیمی آماده ایم دولت چگونه می تواند آسیب های اقلیمی را کاهش دهد؟ https://zistonline.com/vdcgn797.ak9z34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما