تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 80840
زیست آنلاین: بررسی آلودگی پلاستیک در جزایر Cocos (Keeling) استرالیا نشان داد که این سواحل با ۴۱۴ میلیون قطعه پلاستیک تخریب شده اند. مطالعه برآورد سواحل در جزایر اقیانوس هند نیز نشان داد این جزیره با ۲۳۸ تن پلاستیک، از جمله ۹۷۷،۰۰۰ کفش و ۳۷۳،۰۰۰ مسواک مملو شده است.
414 میلیون قطعه آلودگی پلاستیکی در جزایر استرالیا
به گزارش زیست آنلاین، بررسی آلودگی پلاستیک در جزایر کوکوس (کیلینگ) استرالیا نشان داد که سواحل قلمرو با ۴۱۴ میلیون قطعه پلاستیک تخریب شده است.

در تحقیقاتی که توسط دکتر جنیفر لاورز محقق IMAS انجام شده و در نشریه Scientific Reports منتشر شده است، تخمین زده شده است که سواحل جزایر اقیانوس هند نیز با ۲۳۸ تن پلاستیک شامل ۹۷۷،۰۰۰ کفش و ۳۷۳،۰۰۰ مسواک مملو شده است.

تحقیقات دکتر لاورز در ابتلا از ماه مه ۲۰۱۷ آغاز شد، و نتایج حاصل نشان داد که سواحل جزیره هندرسون در جنوب اقیانوس آرام، بیشترین تراکم بقایای پلاستیک را در  کره زمین، به خود اختصاص داده است.

دکتر لاورز گفت، در حالی که تراکم ضایعات پلاستیکی در سواحل جزایر کوکوس (کیلینگ) کمتر از جزیره هندرسون است، (حجم کل ۳۸ میلیون قطعه با وزن ۱۷ تن)، با این حال اعداد و ارقامی قابل توجه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: به طور کلی جزایر جمعیت زیادی را در خود اسکان نمی دهند، اما متاسفانه با وجود اسکان جمعیت های کم در جزایر، رسوب زباله ها، نشان می دهند که میزان آلودگی های پلاستیکی موجود در اقیانوس های جهان بیشتر از آنچیزی است که متصور می شود.

دکتر هاوارد گفت: به طور فزاینده ای ضروری است که ما بر روی هشدارهایی که می گیریم تمرکز کنیم و نسبت به آن اقدام کنیم.

آلودگی پلاستیکی در اقیانوس های  سراسر جهان مستقر شده اند  و حتی به جزایر دور افتاده ایده هم نفزوذ پیدا کرده اند، به نحوی که می توان آوارهایی از حجم های زباله های پلاستیکی را در آن یافت.

"برآورد ها  از وجود  ۴۱۴ میلیون قطعه با وزن ۲۳۸ تن در کوکوس (کایلینگ) خبر می دهند، این در حالی است که مطالعات تنها در عمق های بالایی آب انجام شده است و دسترسی به نقاط دور دست بسیار سخت می باشد.

بر خلاف جزیره هندرسون، که در آن بیشتر آثار قابل شناسایی مربوط به ماهیگیری بود، در Cocos (Keeling) عمدتا از کالاهای مصرفی منفرد مانند کلاه بطری و کاه، و همچنین تعداد زیادی از کفش و صندل یافت شد.

همکاران دکتر Annett Finger از دانشگاه ویکتوریا گفتند تولید جهانی پلاستیک همچنان افزایش می یابد، به طوری که  تقریبا نیمی از پلاستیک های تجمع یافته در طول ۱۳ سال گذشته تولید شده است.

دکتر فینگر گفت: "حدود ۱۲.۷ میلیون تن پلاستیک در سال ۲۰۱۰ تنها به اقیانوس های ما وارد شده اند.

وی افزود: مشکل این است که تمیز کردن اقیانوس های ما در حال حاضر امکان پذیر نیست و تمیز کردن سواحل نیز زمانی که آنها آلوده با پلاستیک هستند وقت گیرو پرهزینه هستند و باید به طور و روزانه از آلودگی ها پاکسازی شوند.

دکتر Finger گفت: "تنها راه حل قابل قبول این است که کاهش تولید و مصرف پلاستیک ها را با بهبود مدیریت زباله انجام دهیم  که این اقدام قدم اول برای جلوگیری از ورود این مواد به اقیانوس ها به شمار می روند./ منبع: sciencedaily

 

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

 بررسی انواع زباله و ماهیت آنها

انواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش اول

انواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش دوم

ایران جزء پنج کشور اول مصرف کننده پلاستیک است

پسماند طلای کثیف

تکامل رابطه انسان و زباله در گرو چیست

https://zistonline.com/vdcjyoeo.uqeyxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما