تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 80832
زیست آنلاین: یک چهارم از زمین های انگلستان را در یک طرح جدید تجدید نظر، می توان به طبیعت بازگرداند، و  این کار سهم قابل توجهی در کاهش انتشار کربن کشور به صفر دارد.
یک چهارم از انگلستان خواستار مبارزه با بحران های آب و هوایی
به گزارش زیست آنلاین، دفتر تجدید حیات بریتانیا (Rewilding Britain) یک سازمان است که در سال ۲۰۱۵ با هدف ایجاد جنبش تجدید حیات در سراسر انگلستان، تاسیس شده است.

در واقع  Rewilding بریتانیا می گوید که کمک های مالی برای احیای جنگل ها و مناع طبیعی، حیات وحش را تقویت می کند.

بر طبق مطالعات انجام شده، یک چهارم از زمین های انگلستان را در یک طرح جدید تجدید نظر، می توان به طبیعت بازگرداند، و  این کار سهم قابل توجهی در کاهش انتشار کربن کشور به صفر دارد.

این طرح که توسط Rewilding بریتانیا منتشر شده است، برای حمایت از جنگل های بومی و چمن زارها و حفاظت از بوته های آلوده و نمکزار های شور و عرصه های دیگر منابع طبیعی بوده است.

این گروه می گوید حیات وحش سودمند است و سوداوری دارد و اگر حفاظت از آن به درستی انجام شود، کشاورزان پول خود را از دست نمی دهند و تولید مواد غذایی نیز سقوط نخواهد کرد.


مایکل گوو، وزیر محیط زیست انگلستان گفت: دولت قول داده است پس از آنکه انگلیس رژیم یارانه اتحادیه اروپا را ترک کند، هزینه هایی را به منظور ایجاد راه حل های طبیعی برای مقابله با بحران آب و هوایی و تلفات حیات وحش انجام خواهد داد.



در حال حاضر این یارانه ها سالانه ۳ میلیارد پوند است و قرار است که ۱۳ درصد آن به طرح های زیست محیطی اختصاص یابد. طرح جدید پیش بینی می کند که ۱.۹ میلیارد پوند برای حمایت از فعالیت های گرمایش جهانی و حیات وحش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این طرح ۲ میلیون هکتار از زمین های جدید و ۲ میلیون هکتار از مراتع غنی از گونه ها را در بر می گیرد و حفاظت کامل از ۲ میلیون هکتار از بوته ها، کوه ها و منابع طبیعی انگلستان را تضمین می کند.

این اکوسیستم ها دی اکسید کربن را جذب و ذخیره می کند که معادل ۱۰٪ از انتشارات سالانه بریتانیا است.

مشاوران رسمی آب و هوا  در دولت انگلستان،  این ماه گزارش دادند که انتشارات انگلستان تا سال ۲۰۵۰ به صفر می رسد. اما کمیته تغییرات اقلیمی گفت که بعضی از فعالیت ها مانند پرواز، هنوز باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شوند، به این معنی که رشد درختان و طرح های دیگر برای از بین بردن کامل CO۲ از  جمله اقدامات حیاتی است.

شکل زیر میزان کمک هزینه مورد نیاز برای بازگرداندن زیستگاه های طبیعی و جذب کربن را نشان میدهد.

هزینه مورد نیاز برای احیای منابع طبیعی

لازم به ذکر است مبالغ برای هر هکتار در سال و به پوند است.

ربکا وریلی، مدیر اجرایی Rewilding بریتانیا، گفت که ۸۵،۰۰۰ نفر قبلا به خاطر اورژانسی بودن شرایط آب و هوایی، با حمایت های قوی پرونده پارلمانی حمایت از راه حل های طبیعی در مناطق روستایی را امضا کرده اند./ منبع: theguardian

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

راه اندازی مرکز تحقیقاتی حل مشکلات تغییرات اقلیمیاعلام نخستین وضعیت اضطراری اقلیمیِ جهان در انگلیسجدی‌ترین اثرهای تغییر اقلیم در ایران۲ راهکار برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ایتغییر اقلیم جدی ترین تهدید منافع ملی استرالیاآیا برای اجتناب از فجایع اقلیمی آماده ایم دولت چگونه می تواند آسیب های اقلیمی را کاهش دهد؟ https://zistonline.com/vdcauana.49nwe15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما