تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 80821
رئیس پردیس فنی و مهندسی عباسپور دانشگاه شهید بهشتی در نشست خبری هفتمین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران بیان داشت: تولید انرژی از زباله امروزه به‌عنوان یکی از پرکاربردترین روش‌های تولید انرژی به‌ویژه برق در جهان شناخته می‌شود و در ردیف تولید انرژی از منابع تجدید‌‌پذیر قرار گرفته و روز به ‌روز نیز در حال فراگیر شدن است.
 تولید برق و انرژی از ضایعات در کشورهای پیشرفته
به گزارش زیست آنلاین، هومان لیاقتی، رئیس پردیس فنی و مهندسی عباسپور دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید: تولید انرژی از ضایعات در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به‌طوری‌که برخی کشورها از جمله سوئد از سایر کشورها زباله خریده و برق تولید می‌کنند.

هومان لیاقتی در نشست خبری هفتمین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران بیان داشت: تولید انرژی از زباله امروزه به‌عنوان یکی از پرکاربردترین روش‌های تولید انرژی به‌ویژه برق در جهان شناخته می‌شود و در ردیف تولید انرژی از منابع تجدید‌‌پذیر قرار گرفته و روز به ‌روز نیز در حال فراگیر شدن است.

وی با اشاره به اینکه زباله‌های کشاورزی یا صنعتی امروز جزء لاینفک زندگی بشر است که باید به‌صورت صحیح مدیریت شود، افزود: با این کار علاوه بر جلوگیری از خطرات زیست‌محیطی زباله می‌توان از آن به شکل مناسبی در قالب فعالیت‌های نو و مدرن بهره‌برداری کرد.

لیاقتی همچنین با اشاره به وضعیت مستعد کشورمان در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، بر ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینان جوان در این حوزه تأکید کرد و گفت: در هفتمین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران بایستی همه مشکلات این حوزه تشریح شود.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام‌شده با سفیران برخی از کشورهای صاحب‌تجربه به‌منظور توسعه همکاری‌ها در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، اظهار کرد: کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه، سوئیس، اسپانیا و یونان در صورت توانایی کشورمان در خصوص انجام تعهدات مالی گذشته، علاقه‌مند به همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در این حوزه هستند.

لیاقتی با اشاره به همکاری شرکت‌های اتریشی در حوزه تجدیدپذیر با کشورمان و رفع اجرای تعهدات مالی سال ۲۰۱۶ از سوی طرف ایرانی، افزود: اتریشی‌ها برای توسعه هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر، یک صندوق تحت عنوان انرژی در دل وزارت اقتصاد خود راه‌اندازی کرده‌اند.

رئیس کمیته سیاست‌گذاری کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران همچنین ضرورت استفاده از استعدادهای جوان در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را مورد تأکید قرار داد و گفت: بایستی در جوانان این رغبت را ایجاد کرد که به‌جای اینکه علاقه‌مندی به مشاغل دولتی، به سمت صنعت تجدیدپذیر سوق پیدا کنند و در ادامه خودشان فعالیت خصوصی راه بیندازند.

وی با بیان اینکه صنعت ملی ما در زمینه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر مستعد است، نیروی انسانی تحصیل‌کرده و متخصص را از ظرفیت‌های این حوزه برشمرد و گفت: همه این‌ها بایستی وارد فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی شوند.

تولید برق از ضایعات

لیاقتی خاطرنشان کرد: بسیاری شرکت‌های بزرگ در دنیا نیز با کارهای کوچک فعالیت خود را آغاز کردند، به‌عنوان مثال شرکت آلمانی زیمنس از یک مغازه کوچک در شهر برلین و با راه‌اندازی یک کارگاه شروع به کار کرد.

وی افزود: البته نمونه ایرانی را نیز می‌توان مثال زد مانند شرکت بوتان که کار خود را در زمان دولت ملی مرحوم مصدق با راه‌اندازی یک کارگاه جمع‌آوری گاز مایع شروع کرد، هنگامی که بسیاری از خانم‌ها درگیر آلودگی‌های مستقیم آشپزخانه بودند و این کار تأثیر بسیار مطلوبی به‌منظور حفظ محیط‌ زیست و رفع آلودگی زیستی داشت.

رئیس پردیس فنی و مهندسی عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، بهبود مسیر توسعه در کشورمان را نیازمند توجه هر چه بیشتر و حرکت به سمت استفاده انرژی‌های تجدیدپذیر دانست.

انرژی پاک برای ایران پاکهفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، با محورها و موضوعات سیستم‌های خورشیدی فتوولتاییک، سیستم‌های خورشیدی حرارتی، انرژی‌های آبی (blue energies)، سیستم‌های هیبرید انرژی (‌EHS)، محیط‌ زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر، سیستم‌های زیر شبکه (microfrid)، همبست آب، غذا و انرژی (N. W. F. E)، فناوری نانو در انرژی‌های تجدیدپذیر، شبکه‌های هوشمند (smartgrid) سیستم‌های بادی، پیل‌های سوختی، انرژی شهری، مدیریت انرژی، برداشت انرژی، آینده‌نگری انرژی، انرژی‌های زیستی، بهینه‌سازی انرژی، ذخیره‌سازی انرژی، انرژی زمین‌گرمایی، فناوری‌های نوین در تبدیل انرژی، سیاست‌گذاری انرژی، اقتصاد و انرژی، امنیت پایدار انرژی، نیروگاه برق‌آبی کوچک و همچنین سیستم‌های تولید هم‌زمان برق و حرارت برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این کنفرانس، ایجاد ارتباطات بین‌المللی در حوزه فناورانه انرژی‌های تجدیدپذیر برای کشور، ایجاد ارتباط مناسب بین پژوهشگران داخلی و خارجی، ترغیب ورود منطقی بخش صنعت به حوزه تجدیدپذیرها، ایجاد ارتباط مناسب بین بخش دولتی و خصوصی و بررسی علمی مباحث و رفع چالش‌های موجود در حوزه زیست‌محیطی و انرژی کشور است.

هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، با شعار «انرژی پاک برای ایران پاک»، به همت دانشگاه شهید بهشتی و حمایت دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با این حوزه و با حضور پژوهشگران و شرکت‌های خارجی، ۲۱ تا ۲۳ خرداد امسال در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

ثابت ماندن رشد تجدیدپذیرها موج هایی از نگرانی تولید کرده است

چهار منفعت صنعت تجدید پذیر با رویکرد جهانی

وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

دلایل کندی حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر

شش نوآوری تازه در توربین های بادی

انواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش دوم

انواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش اول

 

 

 

https://zistonline.com/vdcizvav.t1aur2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما