تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 80816
ارقام به دست آمده از آژانس بین المللی انرژی حاکی از آن است که تولید و توسعه انرژی های تجدید پذیر در چین، اتحادیه اروپا و هند با وقفه ای مواجه هستند و اگر می خواهیم تولیدات گازهای گلخانه ای را به شکل موثر کاهش دهیم می بایست در میزان توسعه و تولید انرژی های تجدید پذیر تجدید نظر کنیم.
تولیدات تجدیدپذیر ها در حال تغییر است
به گزارش زیست آنلاین، در دهه های گذشته هیدروژن بیش از نیمی از ظرفیت تجدیدپذیر جهانی را به خود اختصاص داده بود،  اما امروزه، رشد نیروی برق در ابتدا توسط انرژی خورشیدی و باد تحت تاثیر قرار گرفته است.

شکل زیر نشان دهنده ظرفیت تولید در میان منابع مختلف انرژی های تجدید پذیر است، می توان با مقایسه پهنای باند در هر یک از منابع به راحتی میزان ظرفیت آن ها را با یکدیگر مقایسه نمود.

ظرفیت خورشیدی جدید خورشیدی بادی باد و آبی

ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر از منابع مختلف. منبع داده: آژانس بین المللی انرژی

اما نکته قابل توجه این است که سال گذشته با کاهش رشد در انرژی خورشیدی مواجه شده ایم.

بر طبق گزارشات منتشر شده از آژانس بین المللی انرژی  IEA ،  رشد چشمگیر انرژی خورشیدی از سال ۲۰۱۵، کاهش تولید در انرژی باد و آبی را جبران کرده است.

از شکل زیر می توان دریافت، در سال ۲۰۱۸ چین به طور ناگهانی انگیزه های تولید انرژی  خورشیدی PV خود را تغییر داده است و در ماه مه ۲۰۱۸ کاهش شدیدی را در حمایت از تحولات خورشیدی داشته است.

ظرفیت تولید در میان کشورهای مختلف

ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر در کشورهای مختلف. منبع داده: آژانس بین المللی انرژی


از ۹۷ گیگابایت ظرفیت خورشیدی که در سال ۲۰۱۹ در سطح جهانی افزوده شده، ۴۴ گیگاوات از چین وارد شده است، اما با این حال باید اظهار داشت، تولیدات در چین در سال  ۲۰۱۷ به بعد کاهش چشمگیری داشته است.

از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۸، تاسیسات جدید بادی نیز در اتحادیه اروپا، تقریبا یک سوم کاهش یافته است. دوازده کشور اتحادیه اروپا در سال گذشته یک توربین بادی جدید به تولیدات خود، اضافه نکردند اما بزرگترین افت تولید به  آلمان، اختصاص یافته است.

در هند، تاسیسات بادی در حدود ۱۴۸۱ مگاوات بود  که آن هم با کاهش قابل توجهی رو به رو بوده است(از ۵۴۰۰ مگاوات در سال ۲۰۱۶ تا ۱۷).

آنچه از نمودارها و ارقام به دست آمده از آژانس بین المللی انرژی منتشر شده است حاکی از آن است که تولید و توسعه انرژی های تجدید پذیر در چین، اتحادیه اروپا و هند با وقفه ای مواجه هستند و اگر می خواهیم تولیدات گازهای گلخانه ای را به شکل موثر کاهش دهیم می بایست در میزان توسعه و تولید انرژی های تجدید پذیر تجدید نظر کنیم./ منبع: forbes

https://zistonline.com/vdcce4q4.2bqxs8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما