تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80792
زیست آنلاین: در حال حاضر میزان دی اکسید کربن موجود در اتمسفر به اندازه ای افزایش یافته است که   در طول ۳ میلیون سال گذشته تا به حال، به این نقطه نرسیده بود، از این رو دانشمندان معتقدند زنگ خطر میزان تولید فاجعه بار دی اکسید کربن، به صدا درآمده است.
زنگ خطر تولید دی اکسید کربن زده شد
به گزارش زیست آنلاین، در حال حاضر میزان کربن دی اکسید موجود در هوا به شکل فاجعه باری افزایش پیدا کرده است، به طوری که در طول ۳ میلیون سال گذشته، کره زمین، این  سطح از میزان تولید را به خود ندیده است، این بدان معنی است که امروزه برگ جدیدی از تغییرات اقلیمی ورق خورده است.

بر طبق اخرین اعلام نظر دانشمندان، رسیدن غلظت دی اکسید کربن در جو زمین به سطحی که معادل بیش از ۳ میلیون سال پیش بوده است، زنگ خطر جدی را به صدا در آورده است و هشداری همگانی در سطح جهانی می باشد.

مطالعات انجام شده در هاوایی نشان داد که غلظت گازهای گلخانه ای – به عناون یک محصول جانبی حاصل از سوختن سوخت های فسیلی - به ۴۱۵ قسمت در میلیون رسید (ppm)، این بدان معناست که به ازای هر ۱ میلیون مولکول گاز در اتمسفر ، ۴۱۵ مولکول، دی اکسید کربن بوده اند.

این سطوح تولید بالاتر از میزان قابل قبول جهانی است و مستقیما موجب افزایش درجه حرارت و دیگر اثرات تغییرات آب و هوایی مانند افزایش سطح دریاها و ایجاد الگوهای آب و هوایی غیر معمول در جهان خواهد شد.

سطح CO۲ در اتمسفر طی سالهای گذشته به طور متوسط ۲.۵ ppm در سال افزایش یافته است و در سال ۲۰۱۳ به ۴۰۰ ppm رسیده است، بر این اساس پیش بینی می شود که در صورت ادامه روند پیش رو، این میزان احتمالا در سال های آینده به شکل صعودی افزایش خواهد یافت.

رالف کییلینگ، ژئو شیمیست موسسه اقیانوس شناسی اسکریپس در کالیفرنیا، گفت: "ما در سیاره ای زندگی می کنیم است که تکامل یافته است و تمدن در آن رشد کرده است، از این رو نباید با چنین مشکلات اساسی رو به رو شویم و آن را افزایش دهیم.

راب جکسون، استاد علوم زمین در دانشگاه استنفورد، گفت: در طول چند سال اخیر، میانگین سطح دریا ها، حدود ۵۰ فوت بالاتر رفته است، علاوه بر آن بر کاهش سطح جنگل ها نیز غیر قابل چشم پوشی بوده است.

Carbon dioxide hits a level

وی افزود، شواهد موجود، حاکی از آن است که اگر مسیر فعلی ادامه یابد، سطوح CO۲ ممکن است در عرض ۳۰ سال به ۵۰۰ ppm برسد؛ لازم به ذکر است، این تعداد می تواند به معنای افزایش دمای جهانی حداقل ۲ درجه سانتیگراد (حدود ۳.۶ درجه فارنهایت) باشد .

گویین اشمیت، یک متخصص در مؤسسۀ مطالعات فضایی ناسا  می گوید، ما پای خود را بر شتاب دهنده تغییرات اقلیمی قرار داده ایم، و اثرات و آسیب های زیادی را به بار آورده ایم.

اما دشوار است بگویم که دقیقا چه چیزی تغییر خواهد کرد یا چه زمانی این تغییرات رخ خواهد داد. بعضی چیزها، مانند از دست دادن پوشش گیاهی و ذوب صفحات یخ در قطب جنوب و گرینلند در کوتاه مدت اتفاق می افتند.

 دانا رویر، استاد علوم زمین و محیط زیست در دانشگاه Wesleyan در میدلتون، کانکتیکات گفت: "اما این تأثیرات برای طولانی مدت بر روی سیاره ادامه دارد و هنگامی که این اتفاق می افتد، ما واقعا نمی توانیم آن را معکوس کنیم و ناچار باید تبعات آن را بپردازیم."

حتی اگر حرکت به انرژی های تجدید پذیر و دیگر اقدامات کمک کند تا جریان مداوم دی اکسید کربن در جو کاهش یابد، با این حال فرزندان ما احتمالا با عواقب منفی سطح مصنوعی سطح CO۲ مواجه خواهند شد./ منبع: nbcnews

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

راه اندازی مرکز تحقیقاتی حل مشکلات تغییرات اقلیمیتاثیرات منفی بروز تغییرات اقلیمیاعلام نخستین وضعیت اضطراری اقلیمیِ جهان در انگلیسجدی‌ترین اثرهای تغییر اقلیم در ایران۲ راهکار برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ایتغییر اقلیم جدی ترین تهدید منافع ملی استرالیاآیا برای اجتناب از فجایع اقلیمی آماده ایم دولت چگونه می تواند آسیب های اقلیمی را کاهش دهد؟ 

https://zistonline.com/vdcf0edc.w6dx1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما