تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 80776
شرکت خودروسازی ولوو، اعلام کرد که با ال‌جی و یک شرکت دیگر به منظور تولید باتری خودروهای برقی قرارداد همکاری به امضا رسانده و منعقد کرده است. همچنین، آلمانی ها، به تازگی از راه اندازی یک بزرگراه جدید در این کشور خبر داده اند که قادر است کامیون‌های برقی را در حین حرکت شارژ کند.
همکاری چند شرکت مطرح برای تولید باتری خودروی برقی و راه اندازی بزرگراهی برای شارژ خودروها
به گزارش زیست آنلاین، ولوو که بدون شک از بزرگترین خودروسازان سوئدی فعال در بازارهای جهانی به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر تلاش‌های مضاعفی برای توسعه زیرساخت‌های مربوط به وسایل نقلیه برقی، پاک و دوستدار محیط زیست کرده و بارها نیز با معرفی و تولید خودروهای الکتریکی مجهز به پیشرانه الکتریکی، هدف و عزم راسخ خود را در این زمینه به جهان نشان داده‌است.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. در این میان، بجز خودروهای سواری و شاسی بلند برقی، تولید کامیون، وانت، اتوبوس و حتی موتورسیکلت‌های الکتریکی نیز از توجه خاصی از سوی شرکت‌های بزرگ خودروساز برخوردار شده است.

چندی پیش بود که شرکت خودروسازی ولوو که در تولید خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در جهان شهرت و آوازه بلندی دارد، از نخستین کامیون برقی و تمام الکتریکی خود تحت عنوان ولو electric truck FL الکتریک رونمایی کرد. این کامیون به کمک یک باتری ۳۰۰ کیلووات ساعتی قادر است مسافتی معادل ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید.

سرانجام ولوو موفق شد با تولید و تحویل نخستین سری کامیون برقی و الکتریکی، ایده مفهومی کامیون‌های برقی و دوستدار محیط زیست را به مرحله جدیدی رسانده و به ایده مربوطه جامه عمل بپوشاند.

اما حالا به نظر می‌رسد که این خودروساز پرآوازه قصد دارد طی قرارداد همکاری جدیدی با شرکت‌های ال جی و آمپرکس تکنولوژی، نیاز و دغدغه خود برای تولید و تأمین باتری خودروهای برقی را بر طرف کند و بدین ترتیب فرایند برقی سازی خط تولید بسیاری از مدل‌های موردنظرش را تسریع ببخشد.

بر اساس گزارش رویترز، ولوو که هم اکنون تحت مالکیت شرکت چینی جیلی قرار دارد، به منظور ورود به عرصه رقابت با شرکت‌های خودروسازی بزرگی همچون تسلاموتورز، فولکس واگن و جنرال موتورز که در این زمینه پیشتاز بوده‌اند، توسعه، معرفی و تولید خودروهای برقی متعددی را کلید زده است و در آینده‌ای نزدیک به احتمال زیاد شاهد رونمایی و عرضه آنها به بازارهای جهانی خواهیم بود.

باتری خودروهای برقی و الکتریکی از مؤلفه‌های بسیار مهم و ارزشمند در موفقیت خط تولید این وسایل نقلیه به شمار خواهد آمد و در صورت قدرتمند بودن و توان و ظرفیت بالا برای پیمایش مسافت‌های طولانی قادر خواهند بود به سرعت جایگزین خودروهای بنزینی و دیزلی شوند و از استقبال بی نظیری از سوی کاربران و مشتریان بازارهای جهانی برخوردار شوند. به همین سبب یکی از پررنگ‌ترین دغدغه‌های خودروسازان فعال در صنعت تولید وسایل نقلیه برقی، بدون شک تأمین و تولید باتری‌های قدرتمند با ظرفیت بالاست که از همکاری خودروسازان با شرکت‌های بزرگ تکنولوژی حاصل می‌شود.

در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بود که شرکت چند ملیتی جیلی مستقر در چین به‌عنوان یکی از بزرگترین سهامداران شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرد که قرار است از سال ۲۰۱۹ میلادی خودروهای سواری این خودروساز سوئدی به موتورهای برقی و الکتریکی مجهز شده و روانه بازار شوند.

شرکت‌های خودروسازی برتر جهان همچون دایملر، فولکس واگن، بی ام و، جنرال موتورز، فورد، فیات، رنو و نیسان، تویوتا و هیوندا تصمیم گرفته‌اند که به منظور کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت سلامت و زندگی شهروندان، به طراحی و تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند.

طرح تولید باتری خودروبزرگراهی که خودروها را شارژ می‌کندآلمان به تازگی از راه اندازی یک بزرگراه جدید در این کشور خبر داده که قادر است کامیون‌های برقی را در حین حرکت شارژ کند.

به گزارش ایسنا، این روزها که خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در جهان از استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شده‌اند، بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی در تلاشند تا با معرفی و عرضه محصولاتی جدید، گام مثبت و مؤثری در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا و انتشار گازهای آلاینده به جو زمین بردارند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت بلومبرگ بیزینس آمده است، چندی پیش بود که چین از طرح و پروژه جدیدی به منظور شارژ هم زمان وسایل نقلیه برقی و هیبریدی به هنگام حرکت بر روی لاین کندروی بزرگراه رونمایی کرد و حالا به نظر می‌رسد که آلمان نیز از این طرح استقبال کرده و قصد دارد بزرگراه جدیدی را تحت عنوان اتوبان الکتریکی راه اندازی کند که به کامیون‌های برقی و هیبریدی موجود در بازارهای جهانی نظیر سمی تسلا و کامیون‌های برقی ولوو این امکان را می‌دهد در حین حرکت به سمت جلو، از طریق سیستم پیشرانه و چرخ آنها شارژ شوند.

این اتوبان که در کرانه جنوبی شهر فرانکفورت واقع شده است، مسافتی معادل شش مایل را پوشش می‌دهد و به طور قطع شهروندان و طرفداران محیط زیست بسیاری را در این کشور خرسند و خوشحال خواهد کرد.

مقامات مربوطه در آلمان همچنین اعلام کرده‌اند در صورت استقبال مناسب از این بزرگراه، تا سال ۲۰۲۰ میلادی چهار بزرگراه الکتریکی جدید دیگر نیز رونمایی خواهد شد و به شهروندان و مشتریان خودروهای برقی بخصوص وسایل نقلیه بزرگ و سنگین همچون کامیون و تریلی این امکان داده خواهد شد تا بدون نگرانی از اتمام شارژ وسیله نقلیه برقی مورد استفاده، به مسیر خود ادامه دهند.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

برقی کردن خودروهای موجود در کشور رنگ جدی به خود گرفته است

ممنوعیت آمستردام برای کاهش آلاینده های اتومبیل 

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری فورد در توسعه خودروهای الکتریکی

ثبت نام خودروهای الکتریکی در ایالات متحده دو برابر شده است

https://zistonline.com/vdch-qn6.23nvqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما