تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 80761
زیست آنلاین: کالیفرنیا به منظور مقابله با استفاده از پلاستیک، پیشنهاد ممنوعیت خاصی از پلاستیک های تک کاربره مانند نی و ظروف یک بار مصرف را ارائه کرده است.
ممنوعیت استفاده از پلاستیک های تک کاربره در شهر کالیفرنیا
به گزارش زیست آنلاین، کارکنان شهر پالو آلتو، کالیفرنیا برای مقابله با استفاده از پلاستیک، پیشنهاد ممنوعیت خاصی از پلاستیک های تک کاربره مانند نی و ظروف یک بار مصرف را داده اند.

به گفته آن ها اگر این طرح تصویب شود، دستورالعمل ها نه تنها پلاستیک های فوق را ممنوع خواهد کرد، بلکه تاکید زیادی نیز به استفاده از مواد جایگزین قابل بازیافت به جای آن ها دارند.

طبق گزارش روزنامه Stanford Daily، Palo Alto به دلیل عدم وجود بازارهای داخلی در حدود ۷۵ درصد از بازیافت مواد پلاستیکی به خارج از کشور فرستاده می شود.

 هرچند در حال حاضر امکان انتقال این دسته از محصولات به کشورهای آسیای جنوب شرقی فراهم است، اما به تازگی سیاست های موجود در چین این مرحله را دشوار کرده است چراکه محدودیت هایی برای ارسال محصولات قابل بازیافت وجود دارد. در ماه آوریل ۲۰۱۸، دولت چین همچنین اعلام کرد که قصد دارد مقادیر ۲۵ درصدی بازیافت برای کارتن های قدیمی، فایبرگلاس و سایر زباله های پلاستیکی را کاهش دهد. بر همین اساس، ممنوعیت پیشنهاد شده برای برخی از پلاستیک های تک کاربره در جلسه شورای شهر Palo Alto در چند ماه آینده مورد بحث جدی قرار خواهد گرفت و نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد.

طرح منع استفاده از کیسه های پلاستیک

طرح منع استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در نیویورکاندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، نیز روز دوشنبه لایحه‌ای مبنی بر طرح ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در سراسر این ایالت ارائه کرد و در ادامه بیان کرد: کیسه ها و مواد پلاستیکی دارای مضرات بیشمار و خطرناکی برای محیط زیست  و انسان ها می باشند و قادراند سال ها در محیط باقی بمانند به همین منظور برای جلوگیری از این پیامد های ویران گرانه می بایست اقدامی جدی برای کنترل آن در نظر گرفت.

این لایحه که در صورت تصویب از اول ژانویه سال آینده اجرایی خواهد شد، شامل ممنوعیت استفاده از کیسه‌های یک بار مصرف و پلاستیکی و کیسه‌های مورد استفاده برای بسته بندی هر نوع محصولات غذایی یا پوشاک در تمامی فروشگاه‌ها و دیگر نقاط ایالت است.

لازم به ذکر است هم اکنون در بسیاری از شهرهای ایالت نیویورک این ممنوعیت  مدتی است که به اجرا در آمده است.

پیش تر نیز شهردار نیویورک در سال ۲۰۱۷ لایحه‌ای برای اعمال مالیات پنج درصدی روی هر نوع کیسه پلاستیکی یا کاغذی در فروشگاه‌ها ارائه داد که البته توسط فرماندار و مجلس سنای ایالتی رد شد و مورد قبول واقع نشد.اما امروزه می توان گفت که کالیفرنیا تنها ایالتی است که استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در سراسر آن ممنوع است./ منبع: environmentalleader

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

ممنوعیت زباله های پلاستیکی چین هرج و مرج جهانی به راه می اندازد/ تنها راه حل برای آلودگی پلاستیک، تولید پلاستیک کمتر استمصرف پلاستیک محیط‌زیست را نابود می‌کندتولید نسل جدید پلاستیکبسته بندی جدید Diageo  با حذف پلاستیک همراه است​انواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش اولانواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش دومپسماند طلای کثیف https://zistonline.com/vdcb8zbw.rhbg0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما