تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 80750
زیست آنلاین: پیش بینی می شود، تا سال ۲۰۳۰، تقاضای آب در کشور هند دو برابر میزان عرضه آن باشد و هند با بدترین بحران آبی در طول تاریخ خود مواجه گردد.
هند بدترین بحران آبی در تاریخ خود را تجربه می کند
به گزارش زیست آنلاین، طبق یک نظرسنجی  انجام شده، دولت هند در حال حاضر بدترین شرایط بحران آب را در طول تاریخ خود تجربه می کند.

اعداد و ارقام منتشر یافته از این گزارش حاکی از آن است که  حدود ۶۰۰ میلیون نفر در معرض کمبود شدید آب قرار دارند و به دلیل دسترسی نامناسب به آب پاک، تقریبا ۲۰۰،۰۰۰ نفر در هر سال جان خود را از دست می دهند و به همین ترتیب ۲۱ شهر دیگر تا سال ۲۰۲۰، هیچ منبعی از آب های زیرزمینی نخواهند داشت و تمام منابع آن ها به پایان خواهد رسید.

بر این اساس انتظار می رود در بلندمدت، تقاضای آب در کشورهای آسیای میانه حادتر شود، و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، محققان می گویند، میزان تقاضا با افزایش ۱.۴ میلیارد نفری جمعیت در حدود ۱ درصد افزایش خواهد یافت.

نیتی آایوگ، کارشناس آب می گوید: "تا سال ۲۰۳۰، تقاضای آب در کشور دو برابر میزان عرضه آن خواهد بود و این بدان معنا است که صدها میلیون نفر، آب آشامیدنی سالم در دسترس ندارند و با کمبود آب شدید مواجه خواهند بود.

بدترین تجربه بحران آب در تاریخ هند

 

در طول تابستان، شهر های هند به علت فقدان زیرساخت های مناسب برای انتقال آب لوله کشی به خانه ها، مقدار زیادی آب را از طریق نشت از دست می دهند. از سویی دیگر، آبهای زیرزمینی به طور فزاینده ای برای کشاورزی استفاده می شوند.

 آبیاری قطره ای، به عنوان روشی که کشاورزان را مجاب می کند تا از میزان آب کمتری جهت آبیاری محصولات زراعی خود استفاده کنند، محبوبیت نداشته و اجرای آن توسط اکثر مردم روشی  قابل توجهی محسوب نمی شود.

در یک گزارش صورت گرفته، به شهرهایی که به لحاظ مصرف نامناسب آب در کشاورزی کمترین رتبه را داشته اند؛ مانند اوتار پرادش، هاریانا و جارکند، هشدار داده شده است؛ چراکه  تقریبا نیمی از جمعیت هند را در کنار اکثریت تولیدات کشاورزی خود قرار می دهند.

در سالهای اخیر تلاش برای توسعه منابع آب پایدار در هند با قوانین حفاظت از آب در ۸۰ درصد کشور انجام شده است. با این حال، مدیریت ضعیف و ناکامی در تعیین  قیمت درست آب مانع از پیشرفت قابل توجهی در کشور شده است، چرا که در درجه اول، آب در هند ارزش ندارد.

سامرات بصیک، مدیر آب های شهری در موسسه منابع جهانی، به CNN گفت: قیمت آب در هند بسیار ارزان است. این امر موجب می شود مردم ارزش واقعی آن را درک نکنند و آن را به عنوان کالایی گران بها در نظر نگیرند، که این عدم آگاهی موجب هدر رفت منابع عظیم آب در طول این سال ها بوده است.

در حال حاضر، یک نیاز قریب الوقوع در هند، ارتقا و آگاهی بخشی به منظور افزایش درک عمومی از منابع و استفاده مناسب از آب است و لازم است مداخله هایی اعمال شود  که باعث استفاده کارآمد و پایدار از آب باشد./ منبع: independent

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

چالش های جدی برای اکوسیستم آبی

بحران آب در جهان

مدیریت منابع آب راه حل تنش ها و چالش های بحران آب

مهم‌ترین چالش هدررفت منابع آب در ایران

مدیریت صحیح آب چالش بزرگ توسعه پایدار

https://zistonline.com/vdcjyaeo.uqeyizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما