تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80748
زیست آنلاین: بر اساس نظرسنجی موسسه Lowy نزدیک به دو سوم از بزرگسالان معتقد اند که تغییر آب و هوا، جدی ترین تهدید برای منافع ملی استرالیا است.
 تغییر اقلیم جدی ترین تهدید  منافع ملی استرالیا
به گزارش زیست آنلاین، این نظرسنجی که انتخابات تغییر اقلیم نامیده می شود، دلیل خوبی دارد و این است که  نگرانی در مورد آب و هوا و محیط زیست هنوز آنگونه که باید، افزایش نیافته است.

در این نظرسنجی (انتخابات تغییر اقلیم، موسسهLowy ) نزدیک به دو سوم از بزرگسالان معتقد بودند که تغییر آب و هوا، جدی ترین تهدید برای منافع ملی استرالیا است، و این رقم نسبت به پنج سال گذشته از افزایش ۱۸ درصدی برخوردار بوده است.

پیش از این نیز سازمان ملل متحد،  به منظور تعیین شاخص جهانی تنوع زیستی، یک ارزیابی ترتیب داده بود که در آن میزان بحران تنوع زیستی که در این سیاره قرار دارد، را  امری بی سابقه ای خوانده و در گزارش خود برآورد کرده بود که یک میلیون گونه  در معرض خطر انقراض و عواقب بالقوه ناگوار برای جامعه انسانی، قرار دارند.

مطالعات اخیر، نشان می دهد که استرالیا سهم بزرگی در این مسائل دارد، چراکه به عنوان یکی از بزرگترین منابع تولید گازهای گلخانه ای در  جهان شناخته شده است و  بالاترین مصرف سرانه جهانی را دارد، رد پای کربن در استرالیا حتی بزرگتر از انگلیس و فرانسه گزارش شده است.

در حال حاضر بسیاری از کشور های جهان، در معرض تغییرات اقلیمی، قرار گرفته اند و با بحران های بی شماری از جمله افزایش موج های گرما، سفید شدن مرجان ها،  انقراض پستانداران و مواردی از این دست مواجه شده اند.

 آلودگی کربن در استرالیا از سال 2014 بیشتر شده است.

با این حال، آلودگی کربن دی اکسید در استرالیا از سال ۲۰۱۴ بیشتر شده است. این کشور در راستای اهداف پروتکل کیوتو خود اعلام کرده است که از سال  ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۳۰ میلادی میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را ۲۶ درصد کاهش خواهد داد، اما متخصصین پیمان اقلیم می گویند این میزان به شکل قابل توجهی کمتر از آن چیزی است که دانشمندان توصیه می کنند، چراکه آنها اظهار داشتند، لازم است که در طول این مدت زمان (فواصل زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۳۰) استرالیا در راستای دستیابی به اهداف معامله پاریس میزان انتشار خود را ۴۵ تا ۶۳ درصد کاهش دهد.

البته متحدین سبز در این انتخابات می خواهند میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سال ۲۰۰۵ بین ۶۳٪ تا ۸۲٪ کاهش دهند، سیاست های آنها در این زمینه شامل پایان دادن به یارانه های سوخت فسیلی، حذف مواد معدنی،  پایان دادن به تولید برق فسیلی تا سال ۲۰۳۰ و ارتقا استانداردهای انتشار خودرو ها است که در صورت عمل به آن موجب خواهد شد تا سال ۲۰۳۰ با ممنوعیت ورود خودروهای با سوخت بنزینی، همراه خواهد شد.

متحدین سبز می خواهند شبکه برق تا سال ۲۰۳۰ ۱۰۰٪ انرژی تجدیدپذیر داشته باشد، به همین جهت آنها انرژی های سبز و تجدیدپذیر را در گسترش آن، حمایت و تقویت می کنند و سرمایه گذاری های عمومی، تعرفه ها و مقررات ذخیره سازی و حفاظت از انرژی سبز را گسترش می دهد./ منبع: theguardian

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

هزینه اضافی ۱٪ در صورت حساب رستوران ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمیراه اندازی مرکز تحقیقاتی حل مشکلات تغییرات اقلیمیاعلام نخستین وضعیت اضطراری اقلیمیِ جهان در انگلیسجدی‌ترین اثرهای تغییر اقلیم در ایراننخستین هفته بدون زغال سنگ در انگلیس ۲ راهکار برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ایعامل تولید گازهای گلخانه ای انسان است یا خورشیدآیا برای اجتناب از فجایع اقلیمی آماده ایم دولت چگونه می تواند آسیب های اقلیمی را کاهش دهد؟ https://zistonline.com/vdcg7u97.ak9zt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما