تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 80724
زیست آنلاین: لس آنجلس از جمله شهرهایی است که آلوده ترین هوا را دارند، انجمن ملی حفاظت از پارک ها (NPCA) نیز اعلام کرده است پارک های ملی ایالت متحده از جمله آلوده ترین مناطق ایالات متحده به شمار می روند.
آلودگی هوا در بسیاری از پارک های ملی همانند لس آنجلس
به گزارش زیست آنلاین، این تابستان، میلیون ها خانواده به پارک های ملی مانند  Yosemite, Joshua Tree, and Yellowstone  می روند تا در فضای خارج از منزل آرامش کسب کنند و از تماشای مناظر زیبا و طبیعت لذت ببرند و در هواب تازه نفس بکشند.

اما این درحالی است که بر طبق مطالعات  ۹۶ درصد از پارک های ملی در ایالات متحده به علت "آلودگی قابل توجه هوا " تحت تاثیر یک مطالعه جدید توسط انجمن ملی حفاظت از پارک ها (NPCA) قرار گرفته است.

در این گزارش ۳۳ مورد از محبوب ترین پارک های ملی آمریکا را مورد مطالعه قرار داده است و نتایج حاصل شده  ۲۰ مورد از آن ها را به عنوان  بزرگترین منطقه  آلوده شناسایی کرده است.

ترسا پیرنو، رئیس انجمن حفاظت از پارک های ملی (NPCA)، گفت: "کیفیت هوا در پارک های ملی واقع شده در سراسر ایالات متحده پسیار پایین است و شرایطی غیر قابل قبول را به وجود آورده است."

"تقریبا بیش از ۴۰۰ پارک ملی از آلودگی هوا رنج می برند و اگر ما اقدام فوری برای مقابله با این مسئله انجام ندهیم، با نتایج ناامید کننده و غیر قابل برگشتی مواجه خواهیم شد.

بر طبق تحقیقات انجام شده استخراج و سوزاندن سوخت های فسیلی (به ویژه ذغال سنگ)، خروجی خودرو و عوارض جانبی تغییرات اقلیمی مانند دود آتشفشان ها و عوالی از این دست از جمله دلایل ایجاد این  سطح از آلودگی هوا است اما نکته قابل توجه آن است گه در گزارش خاطرنشان شده است  که اکثریت هوای آلوده در پارک ها مستقر شده است.

سال گذشته محبوب ترین پارک ها مانند Sequoia، Mojave و Joshua Tree تا دو ماه از سطح خطرناک  آلودگی برخوردار بودند و میزان اوزون ثبت شده در آن ها بیش تر از حد مجاز بود، البته این میزان ثبت شده  اغلب در تابستان زمانی که پارک ها شلوغ تر از حد معمول خود بود، به ثبت رسیده است.

با توجه به گزارش NPCA،تاثیر کلی این حجم از آلودگی مستقر شده در پارک ها بر سلامت بازدید کنندگان تاثیر منفی دارد و  افراد بیشتری را در معرض آلرژی و حملات آسم در پارک ها قرار داده است، علاوه بر آن کیفیت هوای بد باعث می شود برخی از مردم از بازدید از پارک های ملی جلوگیری کنند.

آلودگی هوا در ۸۸ درصد پارک های ملی، به طور فعال بر روی گونه های حساس و زیستگاه ها آسیب رسان بوده است و بر زندگی جانوران نیز تاثیراتی به همراه داشته است.

آلودگی هوا در آمریکا

در ۸۹ درصد از تمام پارک ها، ذرات در هوا باعث ایجاد غبار سفید یا زرد شده است و این امر مانع از ایجاد دیدن مناظر در فواصل دورتر خواهد شد.

در حال حاضر، لس آنجلس از جمله شهرهایی است که آلوده ترین هوا را دارند و شهرهای خواهر لس آنجلس، مکزیکو سیتی و مومبای در هند با چالش های مشابهی دست به گریبانند. وضع جغرافیایی لس آنجلس و مکزیکو سیتی به گونه ای است که انتشارات را در خود محبوس می کند، و هر سه شهر دارای ده ها میلیون جمعیت در بخش های “کلان” شهر خود هستند.  خودروها برای حمل و نقل خصوصی، عمومی و بازرگانی مورد استفاده قرار می گیرند و آلودگی ناشی از هواپیماها، قطارها و کشتی ها – در شهرهای بندری – به این مجموعه افزوده می شوند.

NPCA خواستار انتقال سریع و حرکت به سوی منابع انرژی پاک، شده است تا کاهش مطابق با قانون هوای پاک با وجود مقررات فدرال و مدیریت صحیح بتوان میزان آلودگی را تا حد امکان کاهش داد.

هفته گذشته، گاردین نیز خاطرنشان کرد که اداره مدیریت زمین با برنامه ای که بیش از ۱.۶ میلیون هکتار از زمین را در نزدیکی پارک های ملی در کالیفرنیا را مورد ارزیابی قرار داده است، در تلاش است تا سطوح آلودگی را به میزان حداقل خود برساند./ منبع:grist.org

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

هشدار آلودگی هوا در بیشتر پارک های ملی ایالات متحدهچهار نفر از هر ۱۰ آمریکایی در هوایی نا امن تنفس می کنندطرح مقدماتی کاهش آلودگی هوا جایگزین طرح جامع نمی‌شودمنابع آلودگی هوا در ایران چیست؟آلودگی هوا موجب مرگ سالانه سه میلیون نفرخسارت‌های اقتصادی آلودگی هوای تهران 

https://zistonline.com/vdcay0na.49nwu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما