تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 80723
زیست آنلاین: به گفته رئیس آژانس محیط زیست انگلستان اگر استفاده از آب را به  یک سوم کاهش ندهیم در عرض ۲۵ سال آینده با بحران جدی آب رو به رو خواهیم شد.
انگلستان در عرض 25 سال با بحران جدی آب رو به رو خواهد شد
به گزارش زیست آنلاین،  انتظار می رود جمعیت انگلیس از ۶۷ میلیون نفر به ۷۵ میلیون نفر در سال ۲۰۵۰ افزایش یابد و این امر به شکل مستقیم  تقاضای آب را  افزایش خواهد داد.

از این رو، سر جیمز بوان مدیر اجرایی سازمان محیط زیست هشدار داده است که انگلستان تا ۲۵ سال آینده از کمبود آب برخوردار خواهد شد.

جیمز بوان همچنین اعلام داشت در حالیکه تقاضای آب در کشور به جهت افزایش جمعیت رو به افزایش است، و در عین حال وقوع تغییرات اقلیمی نیز بیشتر محتمل است، بحران آب می تواند با شدت بیشتری اعمال گردد.

او می گوید، با انجام اقدامات همگانی درجهت کاهش مصرف آب توسط مردم، می توان موجب صرفه جویی یک سوم آب مورد استفاده شد و با اعمال ابزار اصولی و دقیق از نشت لوله های شرکت آب، با دیگر مخازن بزرگ جلو گیری کرد و با ایجاد تاسیسات بهتر آب شیرین کن و انتقال درست آب در سراسر کشور، از ایجاد بحران آب جلوگیری کرد.

وی همچنین اظهار دارد که ایجاد بحران آب امری غیر قابل اجتناب است، مگر اینکه ما اقدام به ایجاد تغییرات در عمکرد خودمان کنیم.

چرا که امروزه مشخص است ما نیاز به صرفه جویی در آب را به عنوان یک موضوع قابل قبول اجتماعی پذیرفته ایم و می دانیم برای ایجاد آینده ای بهتر می بایست در مصرف آن صرفه جویی کنیم و تا حد امکان از آلودگی منایع آن بپرهیم برای مثال پرتاب کیسه های پلاستیکی به دریا به خودی خود می تواند در بروز بحران آبی نقش قابل توجهی ایفا کند.

وی افزود: «شرکت های آب همه چیز را به عنوان تاثیرات حاصل از تغییرات آب و هوایی بر می شمارند.» در این خصوص باید به این نکته اشاره کرد که تا سال ۲۰۴۰، انتظار می رود بیش از نیمی از تابستان های ما داغتر از ماه های گرم سال ۲۰۰۳ باشد. که این امر موجب کمبود آب  به طور بالقوه ۵۰-۸۰٪ آب به ویژه در  برخی رودخانه ها و در فصل  تابستان خواهد شد.

انگلستان در عرض 25 سال با بحران جدی آب رو به رو خواهد شد

انتظار می رود جمعیت انگلستان نیز از ۶۷ تا ۷۵ میلیون نفر افزایش یابد و تقاضا برای آب را افزایش دهد. اما Bevan می گوید با وجود همه نکات گفته شده، مصرف متوسط روزانه آب از ۱۴۰ لیتر می تواند به میزان ۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کند و اگر این حالت برای مدت زمان طولانی استقرار یابد، حدود یک سوم از آب به راحتی صرفه جویی خواهد شد.

رویکرد دیگری که می توان به آن اشاره کرد کاهش میزان نشت در تاسیسات و مخازن آب موجود در شرکت های آب و فاضلاب است که اگر تنها ۱۵ درصد کاهش یابد از جریمه های سنگین جلوگیری کرده و موجب حفظ بیشتر ذخایر آبی خواهد شد.

مایکل رابرتز، مدیر اجرایی Water UK، که نماینده شرکتهای آب و فاضلاب است، نیز در ادامه گفت: " برنامه ریزی برای افزایش سرمایه گذاری، شرکت های آب و فاضلاب عملا متعهد به کاهش میزان نشتی ۵۰٪ تا سال ۲۰۵۰ هستند."

ما همچنین با دولت و تنظیم کننده ها همکاری می کنیم تا راه هایی برای کاهش مصرف روزانه آب را ارائه دهیم و اگر ما همگی با هم و با مردم هماهنگ کار کنیم، می توانیم مطمئن شویم به یک رویکرد دو طرفه و راه مناسبی دست یافتیم که با حفظ ذخایر و منابع آبی تقاضای آب را نیز کاهش خواهد داد.

در عین حال اقدامات  دولت برای اصلاح آب و بهبود مدیریت آب نیز امری ضروری و اجتناب ناپذیر است ./ منبع: theguardian

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

استفاده از آب خاکستری در مصارف خانگیبحران کمبود آب در کشورهای مختلف/ نیمی از مردم جهان آب ندارندناتوانی دولت ها از محافظت دانش آموزان در برابر سرب در آب آشامیدنیسفره‌های آب زیرزمینی هنوز تشنه‌اند 

https://zistonline.com/vdcjtaeo.uqey8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما