تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 80722
زیست آنلاین: فروش جهانی بطری های پلاستیکی و ظرف های شیشه ای، قوطی ها و کارتن ها همچنان رو به افزایش است، با این حال هیچ اقدام کنترلی جهت بازداری از تولید بیشتر در آ نها صورت نگرفته است.
چه زمانی فکری به حال بطری های پلاستیکی خواهیم کرد
به گزارش زیست آنلاین،  با توجه به تحقیقات انجام شده در این خصوص، مردم در سراسر جهان هر ساله بطری های پلاستیکی و ظروف شیشه ای، قوطی ها و کارتن ها را استفاده می کنند، نگرانی درمورد تولید و انباشت بی شمار بطری ها و مواد پلاستیکی همواره افزایش یافته است چراکه انباشت این مواد تاثیرات ویران کننده ای بر روی انسان و محیط زیست خواهد گذاشت.

یافته های کمپین حفاظت از محیط انگلستان (CPRE) نشان می دهد که فروش جهانی ظروف نوشیدنی در سال ۲۰۱۹ به ۱.۹ تن رسیده است ، این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ این میزان در حدود ۱.۶ تن بوده است.

سامانتا هاردینگ، مدیر برنامه های طرح CPRE، گفت که دولت باید تلاش های سازمانی در پیش گیرد و یک برنامه قوی در راستای کاهش میزان پلاستیک اجرا نماید.

وی افزود: ما باید شرکت های تولیدی را نیز تشویق کنیم  تا از مواد بازیافتی بیشتری استفاده کنند، این کار موجب کم کردن زباله های پلاستیکی می شود و منابع طبیعی را نیز در معرض آسیب کمتری قرار می دهد، از سویی دیگر ما را یک قدم به اقتصاد چرخشی که  نیاز ضروری این کره خاکی است، نزدیک تر می کند.

هاردینگ گفت: "با فروش جهانی پلاستیک ها  (۲ تن در روز)، مشخص است که مصرف بطری ها و قوطی های پلاستیکی به میزان اپیدمی رسیده است و بدون  انجام اقدام فوری، حومه شهر و محیط زیست ما همچنان از انباشت بی رحمانه پلاستیک ها پر خواهد شد و کسانی که این محصولات را تولید می کنند، نیز به تولید بی رحمانه خود ادامه خواهند داد. "

وی افزود: "ما با مبارزین پلاستیک ها در سراسر جهان متحد هستیم و برای مقابله با بحران زیست محیطی ناشی از ظروف آشامیدنی" به پا خواهیم برخواست.

مبارزه با مصرف پلاستیک

هاردینگ می گوید ما باید اقدامات آموزشی با هدف افزایش آگاهی از تاثیر زیست محیطی حاصل از انباشت بسته بندی های نوشیدنی داشته باشیم تا مردم بتوانند به شکل ملموس از آثاری که به شکل غیر مستقیم برجا خواهند گذاشت، با خبر باشند.

در سال ۲۰۱۷، تحقیقات نشان داد  در هر دقیقه در سراسر جهان ۱ میلیون بطری پلاستیکی خریداری می شود، پیش بینی میشود که این رقم تا سال ۲۰۲۱ با ۲۰ درصد افزایش رو به رو باشد که این پیش بینی بحران جدی زیست محیطی برای ما رقم خواهد زد؛ بعضی از مبارزان پیش بینی می کنند که این تغییرات جدی است و باید بدانیم که مشکل آلودگی نیاز به اقدام فوری در جهانی دارد. اکنون زمان آن است که در برابر ویرانی های زیست محیطی ناشی از قوطی های نوشیدنی، بطری ها و کارتن ها اقدام یک پارچه و با ایجاد برنامه و طرحی مشخص اقدام نماییم. چراکه ما به عنوان حافظان این کره خاکی، دیگر نمی توانیم برای ایجاد یک زمین پاک صبر کنیم. "/ منبع: theguardian

 

https://zistonline.com/vdciryav.t1aur2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما