تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 80704
در برگزاری مسابقه معماری طراحی آسمانخراش ای – وولو در سال ۲۰۱۹، معماران مطرح جهان طرح‌هایی استثنایی و منحصر به فرد را برای آینده حیات بشر ارائه دادند.
طراحی هایی منطبق بر اصول محیط زیست در مسابقه معماری
به گزارش زیست آنلاین، شرکت کنندگان در این رقابت بین المللی که توسط نشریه معماری آمریکایی eVolo برگزار می‌شود امسال ایده‌های جذابی را در معرض نمایش قرار دادند که از جمله آنها می‌توان به طراحی شهرهای شناور تا آسمان خراش‌های مجهز به سیستم فیلتر و بازیافت زباله اشاره کرد.

این رقابت از سال ۲۰۰۶ برگزار می‌شود و ایده‌های معماری ای در آن مورد توجه قرار می‌گیرد که در آنها به فناوری، اصول زیبایی شناختی، سازگاری با محیط زیست، ثبات و استحکام بنا و غیره توجه شده باشد.

امسال ۴۷۸ داوطلب در این رقابت شرکت کردند که در نهایت ۲۷ طرح به عنوان طرح‌های برگزیده اعلام شدند.

برگزیده اول این رقابت یک طراح صرب به نام Marko Dragicevic است. در آسمانخراش طراحی شده توسط وی به جای دفن زباله‌ها در زمین از بخشی از خود ساختمان برای تجمیع زباله و بازیافت آن استفاده می‌شود. در جریان بازیافت زباله‌ها گاز متان تولید شده جمع آوری شده و برای تولید برق مورد نیاز ساختمان استفاده می‌شود.

برگزیده اول این رقابت یک طراح صرب به نام Marko Dragicevic است

دو معمار لهستانی به نام‌های Klaudia Gołaszewska و Marek Grodzickiنیز رتبه دوم را کسب کردند. آسمان خراش طراحی شده توسط آنها شبیه به یک دودکش است که از سیستم تصفیه و پالایش پیشرفته‌ای برای تمیز کردن هوا نیز برخوردار است. حدود ۷۵۰۰ نفر قادر به زندگی در چنین ساختمانی خواهند بود.

و معمار لهستانی به نام‌های Klaudia Gołaszewska و Marek Grodzickiنیز رتبه دوم را کسب کردند.

رتبه سوم به سه معمار انگلیسی رسیده که آسمان خراش طراحی شده توسط آنها از سازگاری کامل با محیط زیست برخوردار است. استفاده از مواد طبیعی باعث شده بتوان این آسمان خراش را به عنوان یک سازه تحقیقاتی در دل طبیعت برپا کرد و آن را برای رشد طبیعی گیاهان و حیوانات نیز مورد استفاده قرار داد.

رتبه سوم به سه معمار انگلیسی رسیده که آسمان خراش طراحی شده توسط آنها از سازگاری کامل با محیط زیست برخوردار است

یکی دیگر از طرح‌های منتخب این رقابت که توسط معماران روس ارائه شده یک مرکز تحقیقاتی سازگار با محیط زیست معلق در فضاست که یک سازه مفصل استحکام آن را تضمین می‌کند.

طرح معماران روس یک مرکز تحقیقاتی سازگار با محیط زیست که معلق در فضاست

چینی‌ها نیز با الهام از شهرهای باستانی مصر، طرح شهری شناور را ارائه کرده اند که برای معلق ماندن آن در فضا از نوعی وسیله هیدروژنی استفاده می‌شود.

چینی‌ها نیز با الهام از شهرهای باستانی مصر، طرح شهری شناور را ارائه کرده اند

منبع: نیواطلس

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

شهر پایدار و مزایا و معایب آن کدام است؟ استفاده از انرژی های نوین در معماری سبز یا معماری پایدار معماری سبز راهبردی جدید برای سازگاری با تغییر اقلیم سیو انرژی پایه اصلی معماری سبز https://zistonline.com/vdci5yav.t1auu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما