تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 80678
زیست آنلاین: رستوران های کالیفرنیا به منظور مبارزه بیشتر با تغییرات آب و هوایی دست به اقدامی جالب زده اند، آن ها قصد دارند به شکل داوطلبانه یک درصد هزینه اضافی برای کمک به تولیدات محصولات غذایی کم کربن، دریافت کنند.
هزینه اضافی 1٪ در صورت حساب رستوران ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، رستوران ها در کالیفرنیا برای کمک به مبارزه با تغییرات آب و هوایی در یک راه جالب با یکدیگر همکاری می کنند. رستوران های داوطلب نیز می توانند به برنامه Restore Kalifornian Recovery Restaurant  بپیوندند که وظیفه اضافه کردن مبلغ  تنها  ۱٪ به صورت حساب های افراد در منوی میز شام آن ها را انجام دهند، لازم به ذکر است این امر به صورت اختیاری برای افراد در نظر گرفته شده است و سپس این پول اضافی و مازاد را برای اجرای روش های تولید غذای کم کربن و  مناسب تر استفاده می کنند. کشاورزان برای کاهش هر تن کربن در محصولات خود به هزینه ای معادل ۱۰ دلار نیاز دارند.

این پول، که به وسیله هیئت مدیره منابع هوایی کالیفرنیا در میان کشاورزان توزیع می شود، صرف «اجرای طرح کاهش کربن در مزارع و پرورشگاه های کالیفرنیا» خواهد شد.

این امر به معنای انتقال از شیوه های کشاورزی متعارف مانند محصولات تک کشت، استفاده از کود شیمیایی، ترک زمین های لخت و بایر و شخم زدن در معرض هوای گرم  به سمت شیوه های تجدید پذیر است که شامل حداقل سازی اختلالات خاک، بهبود بیشتر پوشش گیاهی، چرخش محصولات متنوع در یک زمین، افزودن کمپوست و کاشت محصولات زراعی / درختان می باشد.

هزینه اضافی 1٪ در صورت حساب رستوران ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

این تغییرات سالانه می تواند، تولید چند تن از گازهای گلخانه ای را کاهش دهد، بازسازی خاک که در طول سال های فعال یعنی زمانی که  فعالیت های کشاورزی ادامه دارد، امری غیر ممکن به نظر می رسد با استفاده از این شیوه میسر خواهد بود،  این مزیت افزون بر موارد ذکر شده مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال، "بهبود طعم، انعطاف پذیری، تراکم مواد مغذی،  تحمل خشکی و مهم تر از همه، ایجاد غذای بهتر، سالم تر و باشکوه تر برای لذت بردن بیشتر مشتریان رستوران ها را می توان نام برد.

سازمان کشاورزی کالیفرنیا در ارتباط با این طرح می افزاید، ادامه این روند در یک بازه چند ساله، با افزایش تنها ۲ درصد محتوای کربن خاک این سیاره "می تواند تمام انتشار گازهای گلخانه ای را متوقف سازد.

آنها اشاره می کنند که اگر این هزینه  ۱٪ اضافی  در  نزدیک به ۱۰۰،۰۰۰ رستوران کالیفرنیا به طور موفقیت آمیز اعمال شود، آنها ۱۰ میلیون دلار در سال به دست خواهند آورد، که این رقم برای کنترل و کاهش تغییرات آب و هوایی تاثیر گذاری بالایی دارد.

این هزینه اضافی داوطلبانه به این معنی است که مشتریان رستوران ها می توانند در صورت عدم تمایل آن را پرداخت نکنند ، اما به دلیل اینکه بیشتر افراد به دنبال راه هایی برای ایجاد رویکردی قدرتمند در مبارزه با تغییرات اقلیمی هستند و برای حفاظت از محیط زیست خود تلاش می کنند، به نظر می رسد احتمال همکاری آن ها حتی بیشتر از حد مورد نیاز نیز باشد.

پیش بینی می شود، این رویکرد با عنوان در یافت وعده های غذایی و دوستی با محیط زیست، به زودی در سراسر کالیفرنیا اعمال خواهد شد./ منبع: treehugger

هزینه اضافی 1٪ در صورت حساب رستوران ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

 

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

جدی‌ترین اثرهای تغییر اقلیم در ایران

اعلام نخستین وضعیت اضطراری اقلیمیِ جهان در انگلیس

۲ راهکار برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای

عامل تولید گازهای گلخانه ای انسان است یا خورشید

کشاورزی احیا جایگزین بهتر کشاورزی مرسوم

 

https://zistonline.com/vdcivqav.t1auy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما