تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80638
زیست آنلاین: بیش از ۱۴۱ میلیون نفر در ایالات متحده، معادل ۴۳ درصد جمعیت آن، در مناطقی زندگی می کنند که از هوای پاک و سالم برخوردار نیست.
چهار نفر از هر 10 آمریکایی در هوایی نا امن تنفس می کنند
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده از انجمن ریه آمریکا American Lung Association (ALA) بیش از ۱۴۱ میلیون نفر در ایالات متحده - معادل ۴۳ درصد جمعیت آن - در مناطقی زندگی می کنند که هوای نا امن دارد.
دانشمندان هشدار می دهند که این تعداد ۷ میلیون نفر بیشتر از سال گذشته گزارش شده است و این امر نشان می دهد که تاثیر تغییرات اقلیمی بر کیفیت هوا و سلامت عمومی تاثیر بسزایی دارد.
درگزارشات دولتی هوا،   سال های مابین  ۲۰۱۵-۲۰۱۷، به عنوان  داغ ترین سال ها در رکورد نام گذاری شده  و در طول مدت این سه سال آلودگی هوا بیشترین میزان خود را داشته است.
ALA خاطرنشان کرد که با افزایش درجه حرارت هوا، با آتش سوزی های شدید در طبیعت مواجه خواهیم شد، که در نتیجه آن ها دود به طور فزاینده ای وارد اتمسفر و هوای تنفسی می شود و این امر به طور مستقیم سطح آلودگی هوا را به طور چشمگیری افزایش می دهد.
تخریب سطح اوزون، دود و آلودگی ذرات کوتاه مدت در بسیاری از شهرهای آمریکا، به ویژه در غرب آن، افزایش قابل توجهی یافته است. حتی در طول سال های مورد بررسی (حدود ۲۰ سال)، آلودگی ذرات در بعضی از نقاط بدتر گزارش شده است.

چهار نفر از هر 10 آمریکایی در هوایی نا امن تنفس می کنند


از زمان نظارت ۲۰ ساله تاکنون، هشت شهر بیشترین تعداد روز را با افزایش ناگهانی آلودگی ذرات ثبت کرده اند و نزدیک به ۲۰.۲ میلیون نفر در مناطق با سطح ناامن از هر اندازه گیری اعلام شده کیفیت هوا زندگی می کردند.
پل بیگینگز، معاون رئیس ALA، به The Guardian گفت: "ما در گزارش امسال به بررسی تاثیرات تغییرات اقلیمی در کیفیت هوا در شرایط بسیار وخیم می پردازیم.
با توجه به ALA، هفت منطقه از ۱۰ شهر با آلاینده ترین هوا در کالیفرنیا، شناخته شده اند، رتبه بندی لس آنجلس نیز در نقطه اوج خود است به نحوی که لس آنجلس را «پایتخت مه دود جهان» نامیده اند و در طول ۲۰ سال گذشته، ۱۹ بار گزارش آلودگی وخیم هوا از این منطقه ارائه شده است.
به طور کلی، بر اساس سازمان  جهانی بهداشت، وجود بیش از ۱۰ میکروگرم ذرات معلق در هر مترمکعب هوا برای سلامت مضر شمرده می شود. براساس این استاندارد، بیشتر شهرهای آمریکا با متوسط آلاینده ۹.۶ میکروگرم در مترمکعب در محدوده ایمن قرار دارند ولی میزان آلاینده های تنفسی در ۳۳ درصد شهرهای بزرگ بیش از استاندارد سازمان جهانی بهداشت است./ منبع: e۳۶۰.yale.edu

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

دستاوردهای کارگروه ملی کاهش آلودگی هوافناوری های روز برای پیش بینی میزان آلودگی هواطرح مقدماتی کاهش آلودگی هوا جایگزین طرح جامع نمی‌شودآیا برای اجتناب از فجایع اقلیمی آماده ایم دولت چگونه می تواند آسیب های اقلیمی را کاهش دهد؟منابع آلودگی هوا در ایران چیست؟آلودگی هوا موجب مرگ سالانه سه میلیون نفرمعاینه فنی راهکاری موثر برای کاهش آلودگی هوا  خسارت‌های اقتصادی آلودگی هوای تهران https://zistonline.com/vdcevp8v.jh87xi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما