تاریخ انتشار :شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 80607
زیست آنلاین: بانک جهانی و بنیاد جهانی انرژی کمک هزینه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای نصب سیستم خورشیدی در آفریقا ارائه می دهند.
کمک 200 میلیون دلاری بانک جهانی برای نصب سیستم های خورشیدی در آفریقا
به گزارش زیست آنلاین، هیئت مدیره بانک جهانی اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کمک هزینه برای تأمین بودجه پروژه های برق اضطراری از طریق انرژی های تجدید پذیر، در غرب آفریقا و منطقه ساحل که با نصب سیستم های خورشیدی مستقل طراحی شده بود، اختصاص خواهد داد.

پروژه برق الکتریکی خارج از شبکه (ROGEP) توسط هیأت گروه بانک جهانی در تاریخ ۱۷ آوریل به تایید رسیده بود و شامل ۱۵۰ میلیون دلار به صورت اعتباری و کمک های مالی انجمن توسعه بین المللی (IDA) و ۷۴.۷ میلیون دلار دیگر کمک مالی از صندوق فناوری پاک برای کمک به تاسیس مرکز انرژی های تجدید پذیر برای دسترسی به برق برای جمعیت ساکن در ۱۹ کشور در غرب آفریقا و منطقه ساحل می باشد.

۱۹ کشور آفریقایی که قرار است از این کمک مالی استفاده می کنند عبارتند از: بنین، بورکینافاسو، کابو وود، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل عاج، گامبیا، غنا، گینه، گینه بیسائو، لیبریا، مالزی، موریتانی، نیجر نیجریه، سنگال، سیرالئون و توگو.

هدف خاص این پروژه تحت عنوان ROGEP افزایش دسترسی برق به خانوارها، کسب و کارها و موسسات دولتی در غرب آفریقا و منطقه ساحل با استفاده و بهره گیری از انرژی خورشیدی موجود در منطقه است.

انتظار می رود که ROGEP از ۱.۷ میلیون نفری که در حال حاضر بدون هیچ گونه اتصال برق یا بدون برق قابل اطمینان زندگی می کنند، و همچنین شرکت های تجاری و نهادهای دولتی که با مشکل تامین برق مواجه هستند، حمایت کند و از سیستم های خورشیدی برای بهبود استانداردهای زندگی و فعالیت های اقتصادی بهره مند شود.

این بودجه به دنبال کمبود سرمایه گذاری در فن آوری های تجدید پذیر خارج از شبکه در غرب آفریقا و ساحل، ایجاد شده است تا از چنین فناوری هایی بهره مند شوند.

ROGEP تلاش می کند تا از طریق سرمایه گذاری های خصوصی برای انکشاف فن آوری های نوین، تامین مالی خود ا به حداکثر برسد و از طریق ایجاد یک بازار منطقه ای، به بهبود رشد تقاضا برای تولید برق قابل اعتماد کمک کند که به نوبه خود باعث ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.

کمک 200 میلیون دلاری بانک جهانی برای نصب سیستم های خورشیدی در آفریقا

راشید بنمسائوود، مدیر هماهنگ کننده منطقه ای در غرب آفریقا گفت : "تا کنون، تنها ۳ درصد از خانوارهای آفریقای غربی و ساحل از سیستم های خورشیدی خانگی بهره مند شدند و ۲۰۸ میلیون نفر در این منطقه به برق دسترسی ندارند."

این پروژه به دنبال کمک به سیاستگذاران منطقه ای برای رفع موانع و ایجاد یک بازار منطقه ای برای توسعه سیستم های خورشیدی مستقل طرح ریزی شده است  که عواملی نظیر ضرورت کاهش فقر انرژی در منطقه را نیز پوشش می دهد و کارآفرینان نیز از طریق توسعه این پروژه، فرصت هایی را برای ایجاد کسب و کار خود، در این بازار می گیرند./ منبع: cleantechnica

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

آلمان بیش از ۵۰ درصد برق از انرژی های تجدید پذیر تولید کردمعرفی انواع انرژی تجدیدپذیراستان اصفهان قطب صادراتی برق تجدید پذیرتغییر اقلیم برای تولید انرژی های تجدیدپذیر یک فرصت استسرمایه گذاری کالج کالیفرنیا  برای تولید ۱ مگاواتی انرژی خورشیدیطولانی ترین توربین بادی در حال ساختتخمین ۴۰۰ میلیون دلاری برای ساخت نیروگاه خورشیدیراهنمایی برای خرید پنل های خورشیدی 

https://zistonline.com/vdca0ina.49nww15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما