تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 80567
زیست آنلاین: ۳۱ ایالت و واشنگتن، D.C.، در حال  سیاست گذاری هایی هستند تا آن ها را در مقابل میزان سرب موجود در آب آشامیدنی محافظت گرداند.
ناتوانی دولت ها از محافظت دانش آموزان در برابر سرب در آب آشامیدنی 
به گزارش زیست آنلاین، با توجه به مطالعات اخیر، نزدیک به دو سال است که دوازده کشور در معرض به خطر افتادن سلامت کودکان از سرب موجود در آب آشامیدنی مدارس هستند.
حضور سرب در آب یک تهدید بهداشتی برای کودکان است. با توجه به مطالعات انجام شده، سطح پایین سرب می تواند منجر به کاهش سطح IQ و کاهش رشد شود، در حالی که سطوح بالای آن می تواند منجر به کم خونی، بیماری کلیوی و حتی مرگ شود.
در واقع سرب با یک سری فرایندهای بدن تداخل می‌کند و برای بسیاری از اعضا و بافت‌ها از جمله قلب، استخوان‌ها، روده و کلیه‌ها سمی است. باعث اختلال در رشد عادی سیستم عصبی شده و بخصوص برای کودکان سمیت بیشتری دارد و باعث اختلالات دائمی شناختی و رفتاری می‌شود. بیشتر تاسیسات آبرسانی عمومی به شدت در حذف سرب از منبع آب وظیفه‌شناس هستند. اما آلودگی آب آشامیدنی به سرب همچنان در بسیاری از موارد یک مشکل است.
 این گزارش توسط گروه های حمایت از محیط زیست مرکز تحقیقات و سیاست ایالات متحده و صندوق آموزش U.S. PIRG ۲۲ برای اینکه چگونه از دانش آموزان جوان در مقابل سرب محافظت کنند، به ۲۲ کشور ارائه شده است.
در این گزارش آمده است که در ۳۱ ایالت آمریکا و پایتخت آن  واشنگتن، دی. سی. آلودگی سرب در آب آشامیدنی قرار دارد، در ادامه تحقیقات بیشتر، بیش از دو سوم از ایالت ها نمره ضعیفی کسب کردند اما پایتخت کشور بالاترین درجه را بدست آورد: B +.

میزان سرب در آب آشامیدنی


لازم به ذکر است نمرات دولت ها بر اساس معیارهای زیر تقسیم بندی شده بود:  
در مدارسی که مجبور به نصب سیستم های تصفیه و تحویل آب به طور فعال شدند ، میزان سرب باقی مانده در نتیجه این اقدامات مورد بررسی قرار گرفت شد.
 چه مقدار اطلاعات در نتیجه آزمایش های مداوم انجام شده با مردم و عموم به اشتراک گذاشته شد.
چه  قوانین دولتی در مورد آب آشامیدنی  مدارس و چه برنامه هایی برای کنترل این خطر در کودکان به اجرا در آمد.
بر طبق نظر محققان، تنها برای ۱۰ درصد از مهدکودک ها و مدارس سیستم های ناظر بر آب در نظر گرفته شده است و بنابراین باید قوانین آب آشامیدنی فدرال را دنبال کنند و این بدان معناست که ۹۰ درصد دیگر مدارس مجبور به پیروی از استانداردهای ملی نیستند و همانطور که در گزارش آمده است، بسیاری از ایالت ها برای مقابله با آلودگی سرب در آب مدارس خود، سیاست های کمی دارند.

آژانس حفاظت از محیط زیست سطح فعالیت فدرال (نقطه ای که باید اقدامات لازم برای اطمینان از سلامت عمومی انجام شود) سرب را ۱۵ واحد در میلیارد (ppb) تعیین می‌کند. حتی با تمام مراقبتهای بسیار زیادی که برای جلوگیری از ورود سرب به آب عمومی در نظر گرفته شده است، EPA تخمین می‌زند که ۴۰ میلیون امریکایی از آبی استفاده می‌کنند که سطح سرب آن بالاتر از ppb ۱۵ است. از این جهت و به دلیل عدم شناخت سطح مصرف سرب که بتواند «امن» در نظر گرفته شود و برای سلامتی مضر نباشد، لازم است مشخص شود که آیا سرب در آب آشامیدنی وجود دارد و در صورت وجود، بلافاصله اقداماتی برای فیلتر کردن سرب انجام شود.
بعضی از قوانین دولتی تنها بر روی تست سرب تاکید دارند، اما مشکل آن است که  اگر سرب شناسایی شود، هیچ اقدام اصولی و کنترل شده ای برای مهار آن در دستور کار قرار نگرفته است، در حالی که در بیشتر موارد اعلام شده سطوح سرب بیش از ۱۵ واحد در میلیارد (میزان استاندارد فدرال) بوده است. البته لازم به ذکر است که این میزان اعلام شده از سوی فدرال مشخص کننده آستانه خطر است و باید یادآور شد که هر سطح آلودگی سرب برای کودکان خطر آفرین است.
در میان ایالت هایی که گزارش خطر در آن ها اعلام شده است، آلاباما، کلرادو، مونتانا، کارولینای شمالی، رود آیلند و تگزاس بیشترین میزان آلودگی سرب را در بر داشتند.
همچنین واشنگتن دی سی، که B + را به دست آورد، اولین و واجب ترین منطقه در سراسر ایالت های آمریکا است که نیاز به فیلتر در هر یک از شیرهای اختصاص یافته برای آشامیدن در مدرسه را دارد، این درحالی است که با انجام این اقدامات تنها حالت استاندارد برای سرب در آب آشامیدنی  استاندارد اعلام شده از سوی فدرال (۱۵ قسمت در میلیارد ) ایجاد خواهد شد و نیاز به آزمون های سالانه بیشتری خواهد داشت.
واشنگتن، D.C.، همچنین به مدارس اعلام کرده است تا تمام داده های حاصل از تحقیقات انجام شده از جمله آزمایش و اقدامات اصلاحی بر روی آب آشامیدنی را را به صورت آنلاین منتشر کنند.
نویسندگان به این نکته اشاره می کنند که چند ایالت از جمله ماساچوست، واشنگتن، پنسیلوانیا و ورمونت در حال بررسی سیاست هایی هستند که نمرات خود را در صورت تصویب آنها بهبود می بخشد. به عنوان مثال، قانون گذاران در لایحه ای در ماساچوست اقدامات و ارزیابی هایی انجام داده اند که درجه ایالت ها را به "A" افزایش می دهد و در سطح مدارس به شدت بر ایجاد استانداردهای ملی را برای کنترل میزان سرب در آب تاکید دارند.
نماینده جمهوریخواه، حامی این لایحه، گفت: "والدین دانش آموزان خود را به مدرسه می فرستند و انتظار دارند که آنها در این مکان  بیاموزند و رشد کنند و مهم تر از همه آن که در برابر آسیب به دور باشند، "ما نیز باید تلاش کنیم تا فرزندانمان که آینده را به دست خواهند گرفت در سلامت کامل قرار بگیرند.

چند اقدام ساده برای کاهش یا حذف سرب از آب آشامیدنی

چند اقدام ساده برای کاهش یا حذف سرب از آب آشامیدنی:به گزارش wfiltration، پیشنهاد می‌شود قبل از نوشیدن آب یا پخت و پز، بگذارید آب به مدت دو یا سه دقیقه از شیر خارج شود. البته این کار اصولی و صحیح نیست و موجب مصرف ناصحیح آب خواهد شد اما هدف از این راهکار این است که در صورت انجام آبی که در لوله مانده و سرب جمع کرده خارج می‌شود. برای احتیاط بیشتر، هرگز آب داغ را مستقیم از شیر ننوشید، زیرا حاوی سرب بیشتری از آب سرد است، چراکه گرما باعث می‌شود سرب آسانتر حل شود. لازم به ذکر است بدانید که با جوشاندن آب، سرب از بین نمی‌رود.
 اگر در مورد سطح سرب در منبع آب آشامیدنی ناحیه خود مطمئن نیستید، گزارش کیفیت آب را از تاسیسات آب محلی بررسی می‌کنید. این گزارش می‌تواند اطلاعات دقیقی به شما بدهد که چه آلوده کننده‌هایی در آب لوله‌کشی شما وجود دارد. برای تایید بیشتر، اگر آب شما حاوی سرب یا آلوده‌کننده‌های دیگر است، با استفاده از PHمتر ، مستقلا آب را آزمایش کنید. اگر آب، سطح سرب چشمگیری را نشان داد، بهتر است از روشهای نصب دستگاه تصفیه آب برای کاهش آن استفاده کنید./ منبع: usnews

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

عوامل و منابع آلوده کننده آب​

بزرگترین مشکلات آب در جهان امروز چیست؟​

بحران آب در جهان

مدیریت صحیح آب چالش بزرگ توسعه پایدار

راهکارهای نجات کشور از بحران کم آبی

وقتی صحبت از آب زیاد می شود اما هیچ کداممان کاری نمی کنیم

چرا جهان نیاز به درک دقیق تری در مورد مصرف آب دارد

https://zistonline.com/vdcfetdc.w6dxvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما