تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 80566
زیست آنلاین: پروژه LM Wind Energy برای ساخت یک تیغه ۱۰۷ متری به منظور استفاده در طولانی ترین توربین بادی در جهان کلیک خورده است.
طولانی ترین توربین بادی در حال ساخت
به گزارش زیست آنلاین، شرکت Haliade-X ۱۲MW یک پروژه تحت عنوان LM Wind Energy را در دستور کار خود قرار داده است، هدف نهایی این پروژه ساخت طولانی ترین و قدرت مند ترین توربین بادی در تاریخ جهان است که تا کنون ساخت  تیغه ۱۰۷ متری آن رو به اتمام است.

انجمن انرژی  بادی این شرکت اظهار داشتند که این اولین بار در تاریخ جهان است که ساخت موفقیت آمیز طولانی ترین تیغه توربین بادی با طولی بیش از ۱۰۰ متر به اجرا در آمده است.

تیغ ۱۰۷ متری فرآیند ریخته گری را در کارخانه LM در شربورگ فرانسه به اتمام رسانده است و در حال حاضر تحت انجام آزمایشات دقیق و اعتبار سنجی های مداوم  برای نشان دادن توانایی خود برای مقاومت و ماندگاری بیش از ۲۰ سال عمر، قرار دارد، و بدین منظور تیم متخصص همه اقدامات لازم در این زمینه را انجام خواهند داد.

انرژی بادی

کارخانه تولید در نرماندی واقع شده است، با رانندگی در مدت زمان کوتاهی از سواحل گسترده و شنی D-Day قرار گرفته است، در واقع،این کارخانه در نزدیکی بندر صنعتی شاربورگ ساخته شده است. دلیل این امر آن است که کارگران بتوانند تیغه ها را بر روی کشتی ها بارگیری کنند و آنها را به مقصدشان ارسال کنند.

برای تکمیل این پروژه کارگران در سه شیفت کار می کنند. همچنین لازم به ذکر است تیغه ها را از چند لایه با تکنولوژی بالا ساخته اند که شامل لایه های نازک از شیشه،  فیبر کربن و چوب است و در نهایت همه آنها را با یک رزین خاص ترکیب می کنند.

هنگامی تمامی مراحل تکمیل شود، تیغه ها در شرکت توربین بادی دریایی Haliade-X ۱۲ MW GE به عنوان قویترین توربین بادی جهان در نظر گرفته می شود.

Lukasz Cejrowski، مدیر پروژه LM ۱۰۷.۰ P، LM Wind Power، گفت: "LM ۱۰۷.۰ P یکی از بزرگترین قطعات تکمیل شده است که تا به حال در جهان ساخته شده است.

این دستاورد شگفت انگیز نه تنها برای LM Wind Power و GE Renewable Energy بلکه برای کل صنعت باد افتخاری بزرگ و حیرت آور است. "

الکسیس کراما، معاون رئیس جمهور نیز در خصوص این پروژه گفته است: "در دستاورد توسعه تکنولوژی و فرایندهای تولید توسط تیمی ماهر و متخصص و متشکل از افراد بسیار پرشور صورت گرفته است و ما نیز انتظار داریم تا انقلاب صنعت باد بزرگتر و قدرتمند تر از همیشه به ثمر برسد تا در نهایت هزینه های اختصاص یافته به انرژی کاهش یابد"/ منبع: renewableenergyworld

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

جایگاه انرژی بادی در بین منابع انرژی های تجدید پذیر جهان

استفاده از توربین بادی برای تولید انرژی سبز

انرژی بادی در حال تبدیل به اصلی‌ترین انرژی الکتریکی در اروپا

 

https://zistonline.com/vdcepn8v.jh87pi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما