تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 80556
زیست آنلاین: نمودار میزان ذخیره و موجودی گاز طبیعی در ایالت متحده  از سال ۲۰۱۳ تا کنون با روند کاهشی رو به رو بوده است.
روند کاهشی موجودی گاز طبیعی در ایالات متحده
به گزارش زیست آنلاین، طبق گزارش هیدروژنتیک گاز طبیعی EIA، میزان ذخیره گاز طبیعی در اواخر ماه مارس در ۴۸ ایالت تنها ۱۱۳۷ میلیارد فوت مکعب بوده است که این میزان در مقایسه با ۳۱ مارس، متوسط پنج سال گذشته  با ۳۰ درصد کاهش رو به رو بوده است، شکل زیر میزان این روند کاهشی را از سال ۲۰۱۳ تا کنون نشان می دهد، همان طور که در شکل به خوبی مشخص است، موجودی گاز طبیعی ایالات متحده در فصل بهار ۲۰۱۴ به پایین ترین سطح خود رسید است که مقدار آن برابر با  تنها ۸۳۷ بشکه به ثبت رسیده است.

روند کاهشی مصرف گاز طبیعی در امریکا

در سال ۲۰۱۷ آمریکا با تولید ۷۶۸ میلیارد و ۸۳۴ میلیون مترمکعب گازطبیعی بالاتر از روسیه و در رده اول تولید اين ماده قرار گرفته بوده است.

همچنین موجودی  گاز طبیعی در فصل  زمستان ۲۰۱۸ به ۳،۱۹۸ Bcf بوده است نکته قابل توجه آنکه پس از آن به پایین ترین سطح خود در طول یک دهه اخیر رسید و در زمستان سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، هوای نسبتا سرد باعث شد ۲۰۶ بشکه ای گاز طبیعی به مصرف برسد که این میزان تقریبا دو برابر میزان معمولی ماه نوامبر نسبت به میانگین یک دوره ۵ ساله قبل از آن بوده است.

با این حال، در طی ماه دسامبر، مصرف ۳۲۰ بشکه در ماه در مقایسه با میانگین پنج ساله آن که  ۵۲۳ بشکه بوده است با کاهش قابل توجهی رو به رو شده است.

با توجه به رقابتی بودن محدوده قیمت، فراوانی عرضه و نقش آن در کاهش انتشار کربن سبب رشد تقاضای سریع برای گاز طبیعی در مقایسه با نفت و زغال سنگ در ظرف پنج سال آینده خواهد شد. ۹۰ درصد از افزایش تقاضای جهانی برای گاز طبیعی از سوی کشورهای در حال توسعه خواهد بود. 

 گاز در مقایسه با میانگین پنج ساله

بنا بر گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، که با عنوان " بازار گاز طبیعی ۲۰۱۷ " منتشر شده است، مصرف جهانی گاز طبیعی، سالانه با رشد تقاضای ۱.۶ درصدی٬ در سال ۲۰۲۲ از ۳.۶ تریلیون متر مکعب فعلی به حدود ۴ تریلیون متر مکعب خواهد رسید.

بر اساس آمار سازمان اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، تولید گاز این کشور از منابع گاز شیل در سال ۲۰۰۰ کمتر از ۱% بوده که این میزان در سال ۲۰۱۰ به بیش از ۲۰% رسیده است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۵ بالغ بر ۴۶% از تولید گاز طبیعی آمریکا از منابع گاز شیل باشد.

مجموعه این نمودار ها از گزارش هفتگی . ماهانه ذخیره سازی گاز طبیعی، از اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، گرد آوری شده است./ منبع: eia

 

 

https://zistonline.com/vdcd9k0j.yt0zk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما