تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 80519
زیست آنلاین: شرکت نوشیدنی Diageo با بسته بندی مقوا ۱۰۰٪ قابل بازیافت و زیست تخریب پذیر به تولید انواع پک های نوشیدنی خواهد پرداخت.
بسته بندی جدید Diageo  با حذف پلاستیک همراه است
به گزارش زیست آنلاین، مدیران شرکت Diageo کشور ایرلند، اولیور لوئوس و اوریلا گیل، بسته بندی بدون پلاستیک برای قوطی های نوشیدنی خود عرضه می کنند.

Diageo بسته بندی های پلاستیکی را به طور فزاینده ای، جایگزین با بسته بندی مقوا ۱۰۰٪ قابل بازیافت و زیست تخریب پذیر کرده است.

بسته بندی جدید در ماه آگوست در قفسه های مراکز سراسر ایرلند ظاهر خواهد شد و سپس در سال ۲۰۲۰ در بریتانیا و دیگر بازارهای بین المللی ظاهر می شود. قوطی های فردی در حال حاضر به طور کامل قابل بازیافت هستند.

Diageo اعلام کرده است که ۱۶ میلیون پوند سرمایه گذاری کرده است تا میزان پلاستیک مصرف شده در بسته بندی نوشیدنی های خود را کاهش دهد و بخشی از این تلاش را به منظور ایجاد بسته بندی پایدار در جنگ علیه پلاستیک های تک کاربره بر می شمارد. بر طبق داده های منتشر شده، کمتر از ۵ درصد از بسته بندی های محصولات این شرکت از پلاستیک تشکیل شده است و بنابر اعلام کارشناسان این حرکت باعث کاهش مصرف بیش از ۴۰۰ تن پلاستیک در سال خواهد شد که معادل ۴۰ متر بطری های پلاستیکی ۵۰۰ میلی لیتری است.

به طور کلی، یکی از مواد مصنوعی که تولید آن در انواع و کاربرد های مختلف روز به روز در حال افزایش است پلاستیک و ترکیبات پلاستیکی است ، گرچه بسته بندی پلاستیکی با قیمتی نازل امکان حفاظت عالی از محصولات مختلف خصوصا مواد غذایی را فراهم می کند ولی متاسفانه از زمانیکه بحث بسته بندیهای پلاستیک مطرح شد مشکلات اساسی آن نیز گریبان گیر بشریت شده است .اکثر پلاستیکهای موجود در بازار از فراورده های نفتی و ذغال سنگ تولید شده و تجزیه و برگشت آنها به محیط به چند هزار سال طول می کشد به طوریکه یکی از بزرگترین مشکلات این مواد عدم زیست تخریب پذیری آنها و در نتیجه آلودگی محیط زیست می باشد.دلیل اصلی زیست تخریب پذیر نبودن پلاستیکهای معمول ، طویل بودن طول مولکول پلیمر و پیوند قوی بین مونومرهای آن بوده که تجزیه آن را توسط موجودات تجزیه کننده با مشکل مواجه می کند.تلاش و آگاهی های مداوم توسط دوستداران محیط زیست در رابطه با آلودگی های زیستی پلیمرها و نیاز به ایمن بودن آنها الگوهای مصرفی جدیدی را معرفی می کند که شامل بسته بندی محصولات با مواد زیست تخریب پذیر می باشد.به طور کلی دو نوع پلاستیک زیست تخریب پذیر داریم ، یک نوع مخلوطی از پلاستیکهای طبیعی و مصنوعی است مانند تهیه فیلم از مخلوطی از نشاسته و پلی اتیلن که بعد از مدتی پس از دور انداخته شدن تا حدودی از بین می رود و تجزیه می شود و دیگری ورقه ها و فیلم های خوراکی که صد در صد از بین می روند.در طی دو دهه اخیر مطالعه بر روی مواد زیست تخریب پذیر حاصل از پروتئین ها و کربوهیدرات ها گسترش وسیعی یافته است .این ماکرومولکولها به طور بالقوه می توانند جایگزین مناسب برای پلیمرهای سنتزی حاصل از مشتقات نفتی باشند.

بیشتر بخوانید: مصرف پلاستیک محیط‌زیست را نابود می‌کندنوشیدنی های زیست تخریب پذیر با نام گینس

مارک سندیس، مدیر جهانی شرکت Diageo، گفت: "برای ۲۶۰ سال برند تجاری نوشیدنی های گینس نقش مهمی در جوامع اطراف ما ایفا کرده است. "

ما در حال حاضر یکی از پایدار ترین مجموعه های تولید نوشیدنی در جهان هستیم و ما در حال حاضر در راه تولید بسته بندی های پایدار قدم می گذاریم.

این خبر خوب برای نام تجاری شرکت ما و در راستای حفظ و حراست بیشتر از محیط زیست بسیار موثر است. "

یک دستگاه بسته بندی استاندارد معمولی برای بیش از ۵۰ سال، در محیط باقی می ماند و با افزایش آلودگی پلاستیک اقیانوس، تهدید بزرگی برای زندگی دریایی، و محیط زیست طبیعی به وجود می آید و به عنوان یک معضل زیست محیطی شناخته شده است.

وی همچنین افزود: سال گذشته، در تلاش برای پیدا کردن یک جایگزین برای حلقه های بطری های نوشیدنی بودیم و قصد داشتیم با چسب قابل بازیافت این معضل را نیز حل کنیم.

 این فاز در یک بسته پک شده متشکل از چند نمونه بطری نوشیدنی، معادل ۶ درصد کاهش در مقدار مصرف پلاستیک به همراه داشت است. در انگلستان این تغییر در ابتدا تنها در یک مدل از نوشیدنی ها اعمال شده بود ، اما این شرکت اعلام کرد که این بسته در نهایت از طیف وسیعی از نمونه های نوشیدنی خود استفاده خواهد شد.

در همین حال، حلقه های موجود در بطری نیز قرار است بار دیگر با طراحی و ایده سازی موفق تری بدون پلاستیک و با استفاده از الیاف زیست تخریب پذیر و کاملا گیاهی ساخته شود و سپس در بازار داخلی تولوم، مکزیک، و سپس بریتانیا معرفی خواهند شد.

در حال حاضر، زباله های پلاستیکی به یک موضوع بحرانی تبدیل شده و برنامه های تلویزیونی مانند Planet II Blue Planet در خصوص این معضل و تاثیرات آن بر اقیانوس ها ساخته و پخش شده اند وهشدارهای منظمی درمورد خطرات ناشی از تجمع پلاستیک های جهانی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: تولید نسل جدید پلاستیکحلقه های زیست تخریب پذیر

دکتر س. کینزی، یک افسر ارشد آلودگی با انجمن حفاظت دریایی، گفت: " آسیب های ناشی از وجود پلاستیک ها می توانند به طور مستقیم در زیبا سازی شهرها نیز موثر واقع شود و حیات وحش را نیز با تهدیدات جدی مواجه گرداند، از این رو هر گونه اقداماتی که برای جلوگیری از جریان ورود و نفوذ پلاستیک به اقیانوس ها انجام می شود باید مورد استقبال قرار گیرد. "

دیوید کاتر، افسر و مدیر اجرایی پایدار Diageo افزود: بسته بندی های کارا و همه جانبه برای محصولات ما ضروری است. مصرف کنندگان انتظار دارند که بسته های ما زیبا، کارا و پایدار باشند. من افتخار می کنم که این سرمایه گذاری را ایجاد کرده ام، که از طریق آن بتوانیم همه این سه ویژگی را ترکیب کنیم.

لازم به ذکر است در این خصوص ما به طور خستگی ناپذیر کار کرده ایم تا بسته بندی هایمان را با محیط زیست سازگار تر سازیم و من ایجاد برند تجاری گینس با این مجموعه اقدامات برای این حرکت جهانی بسیار هیجان زده هستم./ منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdccopq4.2bqxs8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما