تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 80483
زیست آنلاین: تحقیقات نشان می دهد مصرف کنندگان نسبت به برچسب زنی بر روی محصولات متنوع و تعیین میزان رد پای کربن در فرایند تولید آن ها تمایل زیادی دارند.
تمایل مصرف کنندگان در زدن برچسب رد پای کربن بر روی محصولات متنوع
به گزارش زیست آنلاین، با توجه به تحقیقات جدید بین المللی که توسط carbontrust منتشر شد، نزدیک دو سوم (۶۷ درصد) از مصرف کنندگان از ایده زدن برچسب کربن قابل شناسایی برای نشان دادن اینکه چه محصولاتی با تعهد به اندازه گیری می پردازند و کاهش رد پای کربن را مد نظر خود قرار می دهند تا در راستای ایجاد توسعه پایدار قدم بردارند، حمایت می کنند.

مطالعات YouGov از بیش از ۹۰۰۰ مصرف کننده، در سراسر ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، ایتالیا، کانادا، اسپانیا، هلند و سوئد نیز بر مزایای بالقوه انجام اقدامات این چنینی در بهبود روند تغییرات اقلیمی تاکید کرده است.

نتایج نشان داد که اکثریت (۶۶٪) مصرف کنندگان تأیید می کردند که در مورد شرکت هایی که بر روی محصولات خود برجسب میزان کربن تولید شده می زنند، با نشان دادن آنکه صادقانه تلاش می کنند تا کاهش راندمان کربن محصولات خود را افزایش دهند، احساس مثبت بیشتری می کنند.

بر اساس آمار منتشر شده، تقاضا برای نشانه گذاری برچسب کربن در جنوب اروپا بیشتر بوده است؛ اکثریت پاسخ دهندگان در ایتالیا (۸۵٪) و اسپانیا (۸۰٪) معتقدند که استفاده از این برچسب ها در محصولات، تاثیر بسیار مثبتی در تشویق مصرف کنندگان به حمایت از محصولات کم کربن داشته اند.

البته جالب توجه است، پشتیبانی از نشانه گذاری کربن در سوئد کم تر بوده است، در حالی که تقریبا کمتر از نصف (۴۹ درصد) مصرف کنندگان بر این باورند که این ایده می تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: حذف کربن از اقتصادرد پای کربن

یافته ها نشان می دهد که بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (۵۲٪) اظهار داشتند که به طور کلی در مورد اثر کربن یک محصول، قبل از خرید آن فکر نمی کنند.

با این وجود، نسبت معنی داری در حدود یک پنجم (۲۱٪) مخالف این ایده بوده و ادعا می کنند که نشانه گذاری کربن در محصولات، را  یک فاکتور بسیار مهم به حساب می آورند.

هیو جونز، مدیر عامل، خدمات بازرگانی در carbontrust، اظهار داشت: همواره لزوم ایجاد یک قدرت تحول واقعی در تشویق مصرف کنندگان برای تغییر تصمیمات خرید روزانه خود برای به دست آوردن محصولات کم کربن وجود دارد.

گزارش ویژه IPCC سال گذشته نشان داد که بدون ایجاد  تغییرات قابل توجه رفتاری در مصرف کنندگان، جلوگیری و یا کاهش روند تغییرات اقلیمی، امری غیر ممکن به شمار می رود.

چراکه مصرف کنندگان نمی توانند انتخاب های بهتر را بدون دریافت اطلاعات قابل اطمینان داشته باشند و تحقیقات نشان می دهند که از سوی مصرف کنندگان، اشتیاق قوی برای درک تاثیرات اقلیمی تولید محصولات وجود دارد.

به همین دلیل، در سال ۲۰۰۷ ایده نشانه گذاری میزان کربن بر روی محصولات توسعه قابل توجهی پیدا کرد.

این کار مصرف کنندگان را قادر می سازد تا با خرید محصولات کم کربن و انتخاب شرکت هایی که در این عرصه تلاش می کنند، به نحوی در کاهش تغییرات اقلیمی، سهیم باشند.

لوئیس نییدام، مدیر توسعه پایدار، مواد غذایی کوورون نیز می گوید: ما سالهاست که برچسب گواهی کاهش کربن را بر روی محصولات متنوعی زده ایم تا به طور واضح بر ارتباط ویژگی های توسعه پایدار و غذای مصرف کنندگان تاکید نماییم.

در واقع، در سال ۲۰۱۹، ما میزان دی اکسید کربن را در حدود ۵۰ درصد از محصولات ارزیابی خواهیم کرد.

ما معتقدیم این امر برای اطمینان از تعهد در میان سهامداران کلیدی ضروری است. به خصوص به این دلیل که انتخاب های غذایی به طور فزاینده ای به عنوان یک پایه ای برای نسل های آینده تاثیر گذار خواهند بود./ منبع: carbontrust

 

https://zistonline.com/vdcc10q4.2bqx48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما