تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 80476
دبیر کمیته اجتماعی فرهنگی هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط‌ زیست از برگزاری مناظره‌های دانشجویی با موضوعات روز در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست خبرداد و گفت: توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی از منظر محیط زیست از جمله ویژگی‌های بارز این دوره است.
برگزاری مناظره‌ های دانشجویی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، سعید طهماسبیان، دبیر کمیته اجتماعی فرهنگی هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط‌ زیست با بیان اینکه امسال سعی کردیم رویکرد نمایشگاه بین‌المللی محیط‌ زیست را به سمت مسائل فرهنگی و اجتماعی سوق دهیم، اظهارکرد: تا پیش از این بیشتر مسائل فنی، مهندسی در نمایشگاه‌های محیط زیست مورد توجه قرار می‌گرفت که در نمایشگاه هجدهم سعی کردیم رویکردهای اجتماعی پررنگ‌تر دیده شود تا نشان دهیم مردم هم در مسئولیت و حیطه اصلی حفظ سرزمین سهیم و شریک هستند.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل، تشکل‌های مردم‌نهاد و گروه‌های اجتماعی نیز در برگزاری نمایشگاه نقش داشتند اما امسال برای نخستین بار یک سالن به این گروه اختصاص یافته است که در کنار آن‌ها استارتاپ‌ها و گروه‎های هنری حضور دارند که این کار از جمله وجوه تمایز این نمایشگاه با نمایشگاه‌های قبلی است.

طهماسبیان افزود: امسال در سالنی که مخصوص تشکل‌های مردم‌نهاد و محلی برای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی است، یک پاتوق سبز در نظر گرفتیم که فضایی برای برگزاری سه پنل تخصصی است که در آن به موضوعات روز محیط زیست پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مناظره‌های دانشجویی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست توضیح داد: گروه‌های دانشجویی در موضوعات مختلف محیط زیستی در دوگروه موافق و مخالف به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت که این مناظره‌های از سوی اساتید داوری و ارزیابی خواهد شد.

به گفته دبیر کمیته اجتماعی فرهنگی هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط‌ زیست بیش از ۱۲ کارگاه تخصصی - آموزشی نیز با موضوعات تخصصی و اجتماعی زیست محیطی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد که شرکت آن برای عموم آزاد است. همچنین در پنج سالن نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، پنج ایستگاه اطلاع‌رسانی آموزشی داریم که هر گروه و تشکل می‌تواند در مدت زمان خاص به ارائه موضوعات خود بپردازند.

وی با بیان اینکه امسال هر سالن نمایشگاهی موضوع و تم محیط زیستی مخصوص به خود را دارد و هر غرفه باید متناسب با موضوع و تم سالن خود در نمایشگاه حضور یابد،گفت: جنگل، سرزمین پایدار، ردپای آب، حیات وحش و تنوع زیستی، انرژی پاک، ردپای کربن، زمین پاک، شهرها و جوامع پایدار از جمله موضوعاتی است که هر سالن به یک موضوع اختصاص دارد. همچنین با همکاری گروه‌های نمایشی، هشت پرفورمنس در چهار موضوع زیست محیطی اجرا خواهد شد و گروه‌های موسیقی آئینی از نقاط مختلف کشور به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: از بلاکچین تا روابط انسان و حشرات در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیستبه گزارش ایسنا، طهماسبیان افزود: برگزاری چند نمایشگاه عکس با موضوعات مختلف نیز در دستور کار نمایشگاه بین المللی محیط زیست است که مسابقه عکس اینستاگرامی یکی از آنهاست و سعی داریم در انتهای روز چهارم و پایانی نمایشگاه آثار برگزیده معرفی شود.

به گفته وی نمایشگاه‌های عکس با موضوع «آب»، «سرمایه‌های اجتماعی» و «اقدامات مردم برای مقابله با سنبل آبی» و «روز طبیعت» نیز از جمله سایر نمایشگاه‌های این دوره است.

به گفته طهماسبیان با توجه به وقوع پدیده سیل در کشور، سعی داریم که هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست رویکرد ویژه‌ای نسبت به پدیده سیل داشته باشد. از همین رو فراخوان مسابقه عکسی با موضوع سیل اخیر نیز صادر شده که در صورت دریافت عکس ها در حاشیه نمایشگاه به‌صورت ویژه به نمایش درخواهد آمد.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از روز شنبه(۲۴ فروردین ماه) به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و عواید حاصل از این نمایشگاه به سیل زدگان حوادث اخیر کشور اهدا می‌شود.

مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با حضور عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات ارشد وزارت کشور، امورخارجه، نیرو، راه و شهرسازی و شهرداری تهران، ساعت ۱۰ صبح روز شنبه (۲۴ فروردین ماه) در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست  ۲۴ فروردین برگزار می شودبرنامه های جانبی هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اعلام شد https://zistonline.com/vdcepe8v.jh87fi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما