تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب : 80471
با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیگیری کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان و با هدف ارتقای نوآوری در صنعت غذای «مرکز نوآوری در حوزه صنعت غذا» ایجاد شد.
ارتقای صنعت غذای کشور با نوآوری
به گزارش زیست آنلاین، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان درباره ایجاد «مرکز نوآوری صنعت غذا» اظهار داشت: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری و پیگیری و مساعدت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در انستیتو تغذیه کشور ایجاد شد تا بستری برای رشد فعالیت‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه باشد.

علیرضا کریمی وثیق افزود: استارتاپها و شرکت‌ها با حضور در این مرکز، ضمن کسب مهارت‌های لازم و توانمندسازی، می‌توانند فعالیت‌های تحقیقاتی خود را رشد و توسعه دهند و با تبدیل شدن به شرکت دانش‌بنیان، آماده حضور در بازار اقتصادی شوند.

وی همچنین یادآور شد: در راستای اهداف این کانون، «مرکز نوآوری» دیگری در این حوزه توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان و بر اساس تفاهم‌نامه مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک ایجاد خواهد شد.

کریمی تأکید کرد: این مرکز با توجه به ظرفیت‌های خود، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را تا مرحله تولید نیمه‌صنعتی مورد حمایت قرار خواهد داد.

غلات در زنجیره غذاراه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی واحد «کانون علوم و فناوری نوین غلات»رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی واحد «کانون علوم و فناوری نوین غلات» گفت: در راستای توسعه منابع انسانی نوآور و ارتقای دانش علمی در زمینه صنعت و بازار، راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی واحد «کانون علوم و فناوری نوین غلات» توسط کانون در حال پیگیری است.

وی افزود: این کانون با رویکرد ایجاد تعامل هر چه بیشتر بین تمامی حوزه‌های علمی و آموزشی، تولیدی، خدماتی، رسانه‌ای و غیره (اعم از دولتی و غیردولتی)، با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران و کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران و نیز همیاری تخصصی و علمی مرکز پژوهش‌های غلات و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، مبادرت به برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی با اعطای گواهینامه کرده است.

کریمی خاطرنشان کرد: مشارکت با بخش دولتی در جهت اصلاح ساختار کشت گندم با رویکرد کاهش واریته‌های گندم و برقراری نظام کشت بر اساس سفارش مشتری، تبیین استراتژی نحوه خرید تضمینی گندم با جهت‌گیری واگذاری به بخش خصوصی، همکاری فنی و تخصصی و مشارکت در تدوین و تهیه استانداردها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه‌های ذی‌ربط جهت ارتقای سطح کیفی محصول و ایجاد تمهیدات و همکاری‌های لازم جهت برگزاری نمایشگاه‌ها و سمینارهای تخصصی و تجاری در راستای رونق بخشی به فضای کسب‌وکار از جمله برنامه‌ها و چشم‌اندازهای کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی جهت ارتقای سطح مهارت‌آموزی منابع انسانی اشاره کرد و گفت: به‌منظور تقویت تخصصی و کارشناسی بخش خصوصی و صنفی در حوزه‌های ذی‌ربط، همکاری در برقراری فعالیت‌های ایده پرداز (استارتاپ) و بهره‌گیری از ایده‌های نو، مشارکت در اقدامات فرهنگ‌ساز و آگاه‌سازی عمومی با رویکرد اصلاح الگوهای مصرف با تکنیک‌های فناورانه و برنامه‌ریزی بنیادی در ایجاد فضاهای مناسب برای بهره‌گیری بخش‌های خصوصی و صنفی از تجهیزات و ماشین‌آلات ساخت ایران، از دیگر برنامه‌ها و چشم‌اندازهای این کانون است.

بیشتر بخوانید: تغییر روش های کشاورزی برای دستیابی به منافع طبیعی در چین https://zistonline.com/vdcjvxeo.uqeyazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما