تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80431
زیست آنلاین: آمار رسمی نشان می دهد انتشار گازهای گلخانه ای در انگلستان به میزان ۳ درصد کاهش یافته است، و این امر بیانگر آن است که آلودگی از بخش انرژی همچنان در حال کاهش است.
انتشار گازهای گلخانه ای در انگلیس 3٪ کاهش یافت
به گزارش زیست آنلاین، گازهایی که تغییرات اقلیمی را ایجاد می کنند، پس از انتشار مدت ها در روی زمین بر جا می مانند، می توان گفت مدت  زمان آن حداقل شش سال به طول می انجامد، و بر طبق آمار رسمی انتشار این گازها در انگلستان ۴۴٪ کمتر از سطح ابتدایی آن در سال ۱۹۹۰ است.

مقامات دولتی این کشور گفته اند که انتشار دی اکسیدکربن، به عنوان گاز اصلی گلخانه ای، به طرز قابل توجهی، پایین تر از سطح اولیه خود در آغاز قرن بیستم رسیده است.

این سقوط در انتشار کربن دی اکسید به طور عمده به علت کاهش ۷ درصدی آلودگی از تغییر منبع تامین انرژی بود، زیرا بخش برق همچنان با کاهش فناوری های وابسته به زغال سنگ به فناوری های تولید کم کربن مانند انرژی های تجدید پذیر پرداخته است.

همچنین کاهش ۳ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای از طریق حمل و نقل، نیز در این امر تاثیر بسزایی داشته است به طوری که از سال ۱۹۹۰ تاکنون میزان انتشار را به شدت کاهش داده است.

داده های انرژی منتشر شده نشان می دهد که انرژی های تجدید پذیر سومین منبع بزرگ تولید برق بوده و حدود (۳۳ درصد) تولید برق در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده اند،  در حالیکه این ارقام برای زغال سنگ تنها ۵ درصد و گاز ۳۹ درصد  می باشد.

در حال حاضر، تولیدات کم کربن، که انرژی های تجدید پذیر و هسته ای را پوشش می دهد، به ۵۳ درصد رسیده است، بر همین اساس به خوبی واضح است که آلودگی از بخش انرژی همچنان در حال کاهش است.

بیشتر بخوانید: جدی‌ترین اثرهای تغییر اقلیم در ایرانگاز گلخانه ای در انگلستان

کلر پری، وزیر انرژی های تجدید پذیر انگلستان، گفت: "ما به خود افتخار می کنیم که همچنان در کاهش تولید گازهای گلخانه ای پیشگام هستیم  و این در حالی است که با هیچ گونه خللی در رشد اقتصاد  کشور مواجه نشده ایم.

بیش از نیمی از برق ما از منابع کم کربن تامین می گردد، و با توجه به حمایت دولت و کمک مالی بیش از ۵۲ میلیارد پوند از پروژه های تجدید پذیر در انگلستان از سال ۲۰۱۰، اهداف توسعه سبز را به عنوان استراتژی کار خود قرار داده ایم.

وی در پایان افزود: صنعت خودرو نیز یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت در دولت ها به شمار می رود، از این رو در حال حاضر ما به انجام  اقدامات مناسب در این زمینه نیاز داریم، از این رو می توان گفت پایان دادن به فروش اتومبیل های بنزینی و دیزلی و وانت های جدید تا سال ۲۰۳۰،  نقطه شروع خوبی برای این موضوع خواهد بود.

در حال حاضر نیزهماهنگ شدن با سیاست های جدید پیش رو با انجام اقداماتی نظیر پشتیبانی بیشتر برای حمل و نقل عمومی ارزان و سبز، پیاده روی و دوچرخه سواری امری ضروری است./ منبع: theguardian

 

 

https://zistonline.com/vdcfyjdc.w6dxmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما