تاریخ انتشار :جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 80379
مدیر عامل توانیر اعلام کرد:بیش از ۳۰ درصد از شبکه‌های برق ما در ۱۰ استان سیل زده مورد آسیب قرار گرفته و خسارات وارد شده بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان است
سیل‌های اخیر ۱۲۰ میلیارد تومان به شبکه‌های برق خسارت زد
به گزارش زیست آنلاین، محمدحسن متولی زاده، مدیر عامل توانیر گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران ما ۹۰ درصد از مشکلات و خاموشی‌ها در چند ساعت اول بعد از حادثه رفع شد و بقیه هم با بازگشایی راه‌های دسترسی رفع شد و خوشبختانه امروز در تمام مناطق کشور وضعیت عادی و نرمال است.

مدیر عامل توانیر گفت: امکان ذخیره سازی برق در حجم زیاد وجود ندارد و برق از تولید به مصرف می‌باشد و هر زمان که مردم کلید دستگاه خود را بزنند باید در نیروگاه برق تولید شود و توسط خطوط انتقال توزیع به دست مردم برسد.

وی ادامه داد: ما بیش از ۹۲۰ هزار کیلومتر خطوط انتقال توزیع در سطح کشور داریم که از اقصی نقاط کشور عبور کرده و در حاشیه جاده‌ها و کوهستان‌ها و مناطق صعب العبور رد می‌شود و عمدتاً در معرض آسیب‌های طبیعی مثل سیل، ریزش کوه و رانش زمین قرار دارد و آسیب می‌بیند به همین دلیل در حوادث اخیر که تقریباً ۲۳ استان کشور تحت تأثیر قرار داشت به شبکه‌های ما خسارت وارد شد به خصوص در ۱۰ استان این خسارات بیشتر بود و باعث خاموشی‌هایی هم شد.

متولی زاده گفت: بیش از ۳۰ درصد شبکه‌های برق ما در این ۱۰ استان مورد آسیب و خسارت واقع شد و بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به شبکه‌ها تحمیل شد.

وی افزود: به دلیل کار همکاران ما که همواره آماده هستند در این ایام و به ویژه زمان سال تحویل بالغ بر ۲۰ هزار نفر از همکاران ما در محل کارشان حضور داشتند و در حوادث اخیر سیل به خصوص در ۱۰ استان هدف بیش از ۶۵۰ اکیپ اجرایی با تجهیزات و امکانات مورد نیاز آماده بودند.

مدیر عامل توانیر گفت: این همکاران ما از ۲۶ اسفند در مازندران، گلستان و در سایر استان‌های غربی و جنوب غربی کار خود را انجام دادند.

متولی زاده ادامه داد: بیش از هزار و ۴۵۰ روستا ما قطعی برق داشتیم و تعدادی از شهر‌ها و مناطق به دلیل آبگرفتگی برای حفظ ایمنی مردم برق را موقتاً قطع کردیم که بعد از رفع آبگرفتگی دوباره برق وصل شد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران ما ۹۰ درصد از مشکلات و خاموشی‌ها در چند ساعت اول بعد از حادثه رفع شد و بقیه هم با بازگشایی راه‌های دسترسی رفع شد و امروز خوشبختانه در تمام مناطق کشور وضعیت عادی و نرمال است.

مدیر عامل توانیر ادامه داد: در حال حاضر فقط در بخش‌هایی از شهر آق قلا و گمیشان برق شان به دلیل آبگرفتگی هنوز قطع است و با رفع آبگرفتگی وصل می‌شود.

متولی زاده گفت:​ این قطعی به صورت دستی است، زیرا وقتی مردم در محل کار یا اسکان خود هستند این خطر وجود دارد که وسایل برقی با آب ارتباط برقرار کند و اتصال کوتاه بشود و فردی دچار برق گرفتگی بشود.

بیشتر بخوانید: مشکلات قطع آب و برق مناطق سیل زده در حال رفع استمشکلات آب و برق در اثر سیل

وی افزود: خوشبختانه به دلیل این اقدامات پیشگیرانه حادثه‌ای نداشتیم و این باعث خوشحالی ما است.

مدیر عامل توانیر گفت: به دلیل شرایط ناپایدار جوی و تغییر هوا در استان‌های مختلف مثلاً طوفان شدیدی که در استان هرمزگان اتفاق افتاد در ابتدای این حادثه ابتدا خطوط برق قطع می‌شود و ممکن است خاموشی‌های مقطعی اتفاق بیافتد، ولی بلافاصله وصل می‌شود و لذا در حال حاضر مشکل جدی در شبکه وجود ندارد و شرایط پایدار است.

به گزارش برق نیوز، متولی زاده افزود: شماره واحد ما در کل کشور ۱۲۱ است که در صورتی که هموطنان تماس بگیرند همکاران ما پاسخگو هستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد:از صبر و حوصله مردم به خصوص در این حوادثی که باعث قطع برق شد همکاری کردند و همچنین از همکاران پرتلاش خودم در استان‌های مختلف که در این ایام به صورت خاص کار کردند و حتی جا‌هایی که دسترسی نبود تجهیزات مورد نیاز و تیر‌های چوبی را با دست حمل کردند تا مشکل مردم زودتر رفع شود تشکر می‌کنم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

https://zistonline.com/vdcgyw97.ak9zu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما