تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 80376
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
آیا خودروهای پلاگین هیبریدی به تولید انبوه می رسند
به گزارش زیست آنلاین، بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

به تازگی شرکت سوئدی ولوو که همواره یکی از پیشگام‌ترین و به‌روزترین خودروسازان در جهان به شمار می رفته است، اعلام کرده که قصد دارد تولید خودروهای پلاگین هیبریدی برند خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و در سال‌های آینده مدل‌های بیشتری از این نوع خاص از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را معرفی و رونمایی کرده و در دسترس علاقمندان و مشتریان قرار دهد.

بر اساس گزارش وب سایت موتور ۱، مردم کشورهای شمال اروپا یا منطقه اسکاندیناوی همچون هلند، سوئد، دانمارک و نروژ طبق آمارهای منتشر شده، از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست که شامل خودروهای تمام برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی می‌شود، استقبال بی نظیر و بی سابقه‌ای کرده‌اند به گونه‌ای که کشور هلند که در شمال قاره اروپا واقع شده است، از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون بیشترین میزان فروش خودروهای پلاگین هیبریدی تولید شده توسط خودروسازان جهان را به نام خود ثبت کرده است. این بدان معناست که به عنوان مثال، میزان فروش خودروهای پاک پلاگین هیبریدی در هلند در سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی، به عدد ۲ هزار و ۷۹۶ دستگاه رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۵۰ درصد رشد و افزایش داشته است و بدین ترتیب سهم خودروهای پلاگین هیبریدی به ۹.۵ درصد از بازار خودروهای فروخته شده در این کشور رسیده است که این خود خبر بسیار خوشایند و خوشحال کننده‌ای برای طرفداران محیط زیست به شمار رود.

بیشتر بخوانید: واردات قطعات تاکسی‌های هیبریدی راه حل مشکل خودروهای هیبریدی موجود در کشورواردات قطعات تاکسی‌های هیبریدی راه حل مشکل خودروهای هیبریدی موجود در کشور

تولید هرچه بیشتر خودروهای پلاگین هیبریدیهمین مساله موجب شده است که شرکت ولوو از این حجم بالای استقبال مردمی از خودروهای پلاگین هیبریدی اظهار شگفت زدگی کرده و اذعان داشته است که این شرکت خودروهای پلاگین هیبریدی را تاکنون دست کم گرفته و از این پس تصمیم گرفته است که به تولید هرچه بیشتر و بهتر آن بپردازد تا علاوه بر سودآوری بیشتر، نظر و رضایت مشتریان و شهروندان علاقمند به استفاده از وسایل نقلیه پاک را نیز به خود جلب کند.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می‌شوند، در مقایسه با مدل‌های هیبریدی به باتری‌های قدرتمندتری مجهز شده‌اند بنابراین مسافت قابل پیمایش آن‌ها نیز در حالت تمام برقی بیشتر است.

همانطور که از نام اینگونه خودروها مشخص است، باتری‌های به کار رفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاههای شارژ مخصوص این خودروها را دارند. در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه‌های بنزینی کار خواهد کرد.

از بزرگترین مزایای خودروهای پلاگین هیبرید می‌توان به عدم نگرانی کاربران برای اتمام شارژ باتری به کار رفته در آن است.

https://zistonline.com/vdcd9s0j.yt0z56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما