تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80312
وزیر نیرو گفت: با ورود ۲۷ نیروگاه جدید در مدار تولید برق و مدیریت مناسب بر مصرف به دنبال پیشگیری ازهرگونه بحران احتمالی در ارتباط با خاموشی برق در تابستان هستیم.
مدیریت مناسب بر مصرف از بروز هربحرانی در رابطه با خاموشی پیشگیری می کند
به گزارش زیست آنلاین، هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر، وزیر نیرو نیز به منظور آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه صنعت آب و برق در بوشهر راهی این استان شده بود.

رضا اردکانیان صبح روز (یکشنبه) در بدو ورود به استان بوشهر راهی شهرستان دشتستان شد تا در مراسم شروع عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی وحدتیه- دالکی حضور پیدا کند.

وزیر نیرو در ادامه سفر یکروزه خود به استان بوشهر با حضور در شهرستان آبپخش، کلنگ پروژه آب شیرین کن هشت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آبپخش- سعدآباد را به زمین زد. همچنین شروع عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت شبانکاره و ۶ پروژه برقی استان بوشهر نیز بخش دیگری از برنامه‌های سفر اردکانیان به این استان جنوبی کشور بود.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته وزیر نیرو ظهر یکشنبه جلسه‌ای با مدیران صنعت آب و برق استان بوشهر داشت و پس از این نشست نیز عملیات اجرایی پروژه آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر با حضور اردکانیان آغاز شد که برای شروع عملیات اجرایی این طرح ارتباط ویدیو کنفرانس همزمان با رئیس جمهور نیز برقرار شد.

رضا اردکانیان روزیکشنبه درنشست با مسئولان صنعت آب و برق کشورافزود: با وجود پیش بینی سختی‌ها در سال ۹۸، انتظار داریم که با همکاری دولت و مجلس در بخش آب و برق شاهد خبر‌های خوبی برای مردم باشیم.

وی بیان کرد: دراین زمینه الگو‌های مصرف آب و برق در برخی ازشهر‌ها جمله بوشهر نگران کننده است و انتظار می‌رود مردم و مسئولان نسبت به مصرف بهینه تلاش کنند.

اردکانیان درباره آخرین وضعیت خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر توسط وزارت نیرو بیان کرد: مطابق ضوابط دولت وزارت نیرو به عنوان یک مشتری خریدار برق نیروگاه اتمی بوشهر است و متناسب با نیاز‌ها و تولید برق از این نیروگاه خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: خاموشی‌ ۹۸ وابسته به اصلاح الگوی مصرفخاموشی‌ ۹۸ وابسته به اصلاح الگوی مصرف

راهکاری جز مدیریت بهینه مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی نداریمبه گزارش مهر، هیوا لهونیان، مدیرعامل شرکت برق کردستان نیز پیش تر در سمینار آموزشی تخصصی بهینه سازی مصرف برق در بخش اداری استان که در سالن اجتماعات شرکت گاز شهرستان سنندج برگزارشد، گفته بود: امسال کشور بدلیل کمبود شدید بارش های سال گذشته و به تبع آن کمبود آب پشت سدها که به  عنوان منابع برق آبی مورد توجه ونیاز است با کمبود نیرو مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه ماموریت و رسالت همه ما فعال کردن تمام ظرفیت های  موجود است، عنوان کرد:  اگر بدرستی از ظرفیت ها استفاده شود نه تنها خاموشی نخواهیم داشت بلکه ظرفیت اضافی هم خواهیم داشت.

وی بیان کرد: راهکارهای مدنظر برای مدیریت مصرف انرژی که با رعایت آن هم کار انجام و هم کمبودی نداشته باشیم در این سمینار به آن پرداخته می شود.

مدیرعامل شرکت برق کردستان اظهارداشت: وقتی شرایط غیرنرمالی ایجاد می شود ادم به فکر اتفاقات رخ داده شده  در گذشته می افتد و آنرا  مرور می کند.

لهونیان ادامه داد: ما مجموعه متولیانی هستیم که هنوز نتوانستیم چیزی به نام مطالبه را وارد بطن نیازها و آگاهی های مردم کنیم و هنوز در جامعه ما نیازسنجی به درستی انجام نمی شود و راندمان در حد مطلوب نیست.

وی پیش بینی تولید برق در سال ۹۷ در کشور  را ۵۸  هزارمگا وات ذکر کرد و گفت:  از این میزان، ۲۰ هزار مگاوات آن صرف سیستم های سرمایشی می شود که این میزان مصرف کل کشور عراق است.

وی با اشاره به اینکه با ۵۰ درصد میزان مصرف پیش بینی شده میتوان کشور را اداره کرد، بیان کرد: معتقدم  اگر بهینه سازی کنیم می توان کل برق کشور را با ان تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت برق کردستان با بیان اینکه از  ۲۰ هزار مگاوات،پنج هزار مگاوات مصرف برق بخش اداری و بانک های ما است، عنوان کرد: از ۵۸ هزار پیش بینی مصرف کشور بدلیل کمبود ذخیره آب پشت سدها،پنج تا شش هزار مگا وات کمبود برق داریم.

لهونیان ادامه داد: راهکاری جز مدیریت بهینه مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی نداریم و اگر مدیریت شود و مردم همکاری کنند بدون کوچکترین مشکلی می توان ۱۰ هزار مگاوات هم ذخیره کنیم.

بیشتر بخوانید: یارانه پنهان انرژی یکی از علل خاموشی برق در تابستانخاموشی‌ ۹۸ وابسته به اصلاح الگوی مصرف

https://zistonline.com/vdcdxs0j.yt0zf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما