تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : 80307
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران جدی کردن موضوع حفظ محیط زیست شهری و اولویت‌بخشی مسائل محیط زیستی را از جمله اهداف اصلی شورای اسلامی شهر تهران دانست و گفت: در واقع شورای پنجم شورای محیط زیستی است که به هیچ عنوان در مسائل محیط زیستی از تخلفات چشم پوشی نمی کند.
حفظ محیط زیست شهری اهداف اصلی شورای شهر تهران
به گزارش زیست آنلاین، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، زهرا صدراعظم نوری در نشست مدیران و کارشناسان حوزه محیط زیست شهرداری تهران  که با حضور صدرالدین علیپور- مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، اصغر عطایی - مدیرکل امور خدمات شهری، روسا و کارشناسان محیط زیست مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران برگزار شد،تاکید کرد: دغدغه‌های محیط زیست شهر تهران باید اولویت زندگی همه ما باشد.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های محیط زیست ۳۵۴ محله شهر تهران گفت: به علت ساختار و جایگاه ایجاد شده در مناطق ۲۲ گانه می توان فعالیت‌های مهم و موثرتری انجام داد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: زمانی به محیط زیست به عنوان یک موضوع لوکس نگاه می‌شد ولی امروزه شرایط زیست در سطح جهانی و ملی، محیط زیست را به مهمترین موضوع زندگی بشر تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه همه پروژه‌های شهری باید تاییدیه محیط زیستی داشته باشند،اظهارکرد: شهرداری تهران به عنوان بخشی از مدیریت کشور، چه در سطح برنامه‌ریزی و چه در سطح اجرا الگویی ملی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: محیط زیست سالم، مردم سالمشورای پنجم شهر تهران «محیط زیستی» است

شورای پنجم شهر تهران «محیط زیستی» استدر ادامه، صدرالدین علیپور - مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران - با تاکید بر اینکه محیط زیست به عنوان یک دغدغه و مطالبه جدی از سوی شهروندان مطرح است، اظهارکرد: یکی از ارکان مدیریت شهری، خدمات شهری است که به‌طور مستقیم با موضوع محیط زیست و کیفیت زندگی در ارتباط است. لذا نتیجه تمامی اقدامات شهرداری در راستای مدیریت شهری باید منجر به بالا رفتن کیفیت خدمات شهری و ارتقای شاخص‌های محیط زیستی شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اهداف و ماموریت‌های این اداره کل و متناظر آن ادارات مناطق ۲۲گانه گفت: در مجموعه شهرداری تهران و در حوزه محیط زیست متخصصان توانمندی مشغول به فعالیت هستند که تحصیلاتشان مرتبط با موضوع است.

وی تاکید کرد: توجه به محیط زیست باید به‌صورت فرهنگ در میان شهروندان رواج یابد.

بیشتر بخوانید: با تعامل و همراهی در پی حل مشکلات باشیم نه بیان آنتهیه اطلس محیط زیست و بانک جامع اطلاعات تنوع زیستی

تهیه اطلس محیط زیست و بانک جامع اطلاعات تنوع زیستیعلیپور ضمن اشاره به اهداف و ماموریت‌های اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و متناظر آن ادارات محیط زیست و توسعه پایدار مناطق ۲۲گانه گفت: اصلاح ساختار سازمانی و امتداد آن در مناطق ۲۲گانه، تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست کلانشهرها، گسترش تعاملات داخلی با اعضاء و کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران و معاونان شهردار تهران و همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، GEF و UNDP در پروژه ملی «بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های شهر تهران» را از جمله دستاوردهای سال ۹۷ حوزه محیط زیست و توسعه پایدار برشمرد.

وی تهیه اطلس محیط زیست و بانک جامع اطلاعات تنوع زیستی در ۱۱ منطقه، تشکیل کمیته فنی محیط زیست (غربالگری) جهت بررسی پروژه‌های مشمول مطالعات ۹۸، بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی مناطق ۹ و ۷، انجام فاز اول طرح مطالعاتی بررسی علل ایجاد بوی نامطبوع در حد فاصل بزرگراه خلیج فارس تا فرودگاه امام خمینی، تهیه، تدوین و رونمایی از سند ضرورت تحقق و ترویج رویکرد کودک و طبیعت، اجرای پروژه شناسایی منابع آلاینده حریم شهر تهران، برگزاری نخستین رویداد استارت آپ ویکِند محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند، استقرار، راهبری و نگهداشت نظام مدیریت محیط زیست (ISO۱۴۰۰۱) و گسترش تعاملات بین‌المللی درباره مباحث محیط زیستی و همکاری با اتحادیه بین‌المللی آلودگی هوا را به عنوان دیگر دستاوردهای سال ۹۷ اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار معرفی کرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به معرفی برنامه‌ها و پروژه‌های پیش‌بینی شده سال ۹۸ در حوزه‌های مدیریت انرژی، امور پژوهشی، ارزیابی و استانداردها، پایش و مدیریت منابع و توانمندسازی محیط زیست پرداخت و گفت: امکان‌سنجی، نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی در مناطق، تکمیل ساختمان انرژی فاز دو بوستان نهج‌البلاغه، ارزیابی اثرات محیط زیستی و توجیه زیست‌محیطی پروژه‌ها، احداث تصفیه‌خانه و مخزن ذخیره شیرابه در مناطق، پایش آلاینده‌های موجود در نهر خیابان ولیعصر و وضعیت درختان این خیابان در مناطق ۱، ۳، ۶ و ۱۱، اجرای برنامه‌های آموزشی و طرح‌های توانمندسازی و نیازسنجی، طراحی، تهیه، تولید و انتشار محتوا و مستندات دوره‌های آموزشی جزو برنامه و پروژه های شاخص پیش بینی شده سال ۹۸ است.

بیشتر بخوانید: تحقق سیستم «مدیریت سبز» در وزارت ارتباطاتاساسی‌ترین معضلات محیط زیستی شهر تهران

اساسی‌ترین معضلات محیط زیستی شهر تهراندر ادامه این نشست اصغر عطایی - مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران - با اشاره به اساسی‌ترین معضلات محیط زیستی شهر تهران مانند آلودگی هوا، آلودگی ناشی از فاضلاب شهری و مدیریت پسماند اظهارکرد: همه شهروندان و مسئولان به‌ویژه کسانی که به‌طور مختص در حوزه محیط زیست مشغول به فعالیت هستند باید به خودباوری برسند تا کیفیت محیط زیست شهری ارتقا یابد.

به گزارش شهرنوشت در حاشیه نشست مدیران و کارشناسان حوزه محیط زیست شهرداری تهران، از مدیران و کارشناسان فعال مناطق ۲۲گانه و نواحی در حوزه محیط زیست شهری توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار تقدیر به عمل آمد.

https://zistonline.com/vdchqxn6.23nvvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما