تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 80276
زیست آنلاین: جشنوار سفرنامه نگاری دزفول گرام با هدف تولید محتوی هدفمند و خلاقانه  در موضوع معرفی شهر دزفول از سه شنبه ۲۱ اسفند ماه در شهر دزفول آغاز شد.
آغاز بزرگترین رویداد سفرنامه نویسی ایران در دزفول
به گزارش زیست آنلاین، دراین رویداد بزرگ ۶۰ نفر از بلاگر ها و سفر نویسان پس از حضور در شهر زیبای دزفول در قالب تهیه محتوا خلاقانه یه رقابت می پردازند. محمد گائینی دبیر جشنواره دزفول گرام رویداد های گرام را فرصتی مناسب برای تولید محتوی خلاق و معرفی و تبدیل شهر های میزبان را به عنوان مقاصد گردشکری معرفی نمود و افزود در این رویداد با شناسایی  افراد توانمند درتولید محتوی خلاقانه  مکتوب و مصور و   تدارک سفر این افراد به شهر های محل برگزاری رویداد در قالب یک سفر کوتاه و تشویق آنها به تولید محتوی خلاقانه آن هم به بهینه ترین شکل، قدم مثبت و موثری در جهت شناسایی  پتانسل های بالقوه و کمتر دیده شده از دید این افراد متخصص می باشد. همچنین حضور این افراد و محتوی تولید شده توسط آنها کمک میکند تا  آن دسته از جاذبه هایی که معروف و مطرح هستند از زاویه دید سفر نویس ها تحلیل شوند و ابعاد جدید آنها آشکار شود. 
گائینی ضعف و نبود محتوی خلاقانه را به عنوان یکی از مشکلات و معضلات اصلی مقاصد گردشگری برشمرد و افزود در بحث بازاریابی گردشگری،  شناخت و معرفی خلاقانه مقصد،  اولین و مهم ترین قدمی است که منجر به تولید درآمد می شود. 
محمد گائینی دبیر این  جشنواره ،  دزفول گرام را پس از ماکو گرام. به عنوان دومین جشنواره که با محوریت سفر نامه نگاری  در سال ۹۷ برگزار می شود معرفی نمود و افزود دزفول گرام  با هدف تلاش در جهت تولید محتوی خلاقانه و هدفمند به منظور معرفی هرچه بهتر شهرستان دزفول طرح ریزی شده است که در دو بخش  ملی و بومی محلی برگزار می شود. 
 بخش ملی این رویداد در دو بخش ایسنتاگرام و وبلاگ انجام  خواهد شد و در بخش بومی محلی  در یک بخش اینستاگرام و وبلاگ  انجام میشود. 
گائینی کمبود محتوی خلاقانه به زبان انگلیسی را نقطه ضعف عمده در صنعت گردشگری قلمداد کرد و افزود به منظور تقویت  و تلاش در جهت تولید محتوی به زبان انگلیسی، رقابتی بین بلاگر ها در بخش تولید محتوی در این بخش نیر تدارک دیده شد.
 
دبیر جشنواره سفرنامه نگاری دزفول گرام ، در موضوع انتخاب دزفول برای برگزاری این رویداد افزود با توجه به آمادگی  مسئولین شهر دزفول برای میزبانی این رویداد مهم، دزفول ، پس از ماکو، به عنوان دومین شهر میزبان این رویداد انتخاب شد .  

گایینی افزود در صورتی که نگاه به مقوله گردشگری یک نگاه کارشناسانه باشد که قرار است اشتغال زایی  و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد، در اولین قدم نیاز به تولید محتوی خلاقانه آن هم به بهترین شکل ممکن حس میشود ، که  بر اساس این محتوی می توان جذب توریست داشت که خوشبختانه مسئولین شهرستان دزفول، با درخواست میزانی از این رویداد قدم مهمی در راستای توسعه گردشگری در این شهرستان برداشتند، 
گائینی در موضوع شیوه شرکت در این جشنواره تصریح کرد در مرحله اول  ۳۰۰ نفر از وبلاگ نویسان و اینستاگرام نویس های کشور آثار خود را در قالب عکس، فیلم و مطلب به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. که در مرحله نخست داوری ۶۰ نفر در بخش های مختلف برای حضور در این رقابت انتخاب شدند. 
 
که در نهایت پس از پایان جشنواره آثار و محتوی تولید شده توسط هیئت داوران که متشکل از ۵ نفر از اساتید و پژوهشگران حوزه سفر و تولید محتوی می باشد ارزیابی میشود و در نهایت گ ۳ نفر در بخش  اینستاگرام ، یک نفر در بخش وبلاگ و یک نفر در بخش انگلیسی  و دو نفر در بخش بومی محلی برنده خواهند شد.
گایینی در انتها  با تشکر از مجموعه شورای شهر و شهرداری دزفول که علاقه مندانه در امر اجرای این برنامه پیش قدم شدند افزود تمامی محتوی تولید شده توسط شرکت کنندگان در این جشنواره در اختیار مجموعه شهرداری قرار میگیرد و پس از اتمام جشنواره در مرحله پردازش اطلاعات تیم اجرایی دزفول گرام این مجموعه را تا پردازش محتوی و رسیدن به خروجی های مطلوب و عملی همراهی و یاری می نماید.

آغاز بزرگترین رویداد سفرنامه نویسی ایران  در دزفول

آغاز بزرگترین رویداد سفرنامه نویسی ایران  در دزفول

https://zistonline.com/vdcceiq4.2bqxm8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما