تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 80265
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده : ردپای بانوان در موضوع آب، اتفاق مهمی است که می‌تواند زمینه ساز گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه شود.
نقش بی‌بدیل بانوان در فرهنگ‌سازی و ایجاد جریان‌های اجتماعی موضوع آب
به‌گزارش زیست آنلاین، همایش ردپای آب و آیین رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب به همت شرکت آب و فاضلاب مشهد و با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در مشهد برگزار شد.

این همایش توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد و با همکاری و همیاری وزارت نیرو، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، استانداری خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و سمن‌های حامیان آب و انرژی و جمعیت ناجیان آب برگزار شد.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده در این همایش با تأکید بر نقش بی‌بدیل بانوان در جامعه و نیز اثرگذاری آنها در فرهنگ سازی و جریان‌های اجتماعی گفت: ردپای بانوان در موضوع آب، اتفاق مهمی است که می‌تواند زمینه ساز گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه شود.

بیشتر بخوانید: مدیریت صحیح آب چالش بزرگ توسعه پایدارباید به موضوع سازگاری با شرایطی محیطی و کم‌آبی بیش از پیش توجه شود

باید به موضوع سازگاری با شرایطی محیطی و کم‌آبی بیش از پیش توجه شودمعصومه ابتکار همچنین با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها در سال‌های اخیر اظهار داشت: کاهش بارندگی و کمبود منابع آبی به گونه‌ای است که به‌رغم اینکه سال جاری سال پر بارشی در کل کشور بوده ولیکن باز هم کمبودها در منابع آبی را جبران نکرده است.
وی افزود: بر این اساس و با توجه به قرار گرفتن کشورمان در اقیلم خشک و نیمه خشک لازم است تا به موضوع سازگاری با شرایطی محیطی و بحران کم‌آبی بیش از پیش توجه شود.
معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه، مشهد چهارمین شهری است که پویش ردپای آب در آن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این پویش و مشارکت بانوان می‌تواند تبدیل به یک حرکت مؤثر در جهت اصلاح الگوی مصرف در سطح جامعه شود.

بیشتر بخوانید: راهکارهای نجات کشور از بحران کم آبینگاه زیست محیطی و مادرانه زنان،  همان توجه به توسعه پایدار است

مدیریت آب مشهد بسیار ضروری استمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این همایش اظهار داشت: مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای مهم کشور با چالش‌های متعددی روبه رو است که یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، مدیریت آب این شهر است.
"حسین اسماعیلیان" با اشاره به تخریب منابع آب مشهد به دلیل اضافه برداشت و نیز کاهش شدید حجم آب سد دوستی، از تلاش بیشتر برای ارائه و اجرای راهکارهای جایگزین خبر داد.
وی افزود: در حال حاضر تجدید نظر در مدیریت آب مشهد بسیار ضروری است و نگاه به این شهر باید به عنوان شهری حساس به آب تلقی شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در توضیح سیاست‌های عملی و اقدامات در حوزه آب گفت: اقدامات عملی در این خصوص بر دو نوع است که نوع اول آن اقدامات نقطه‌ای و متمرکز همچون ساختن سد، ایجاد شبکه انتقال و توزیع آب است که در این گونه اقدامات تغییر رفتار مصرفی شهروندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ اما در نوع دوم اقدامات و سیاست‌های عملی، تلاش بر تغییر رفتار مردم است که پیچیدگی فناورانه زیادی نداشته و تحقق آن صرفاً مستلزم همکاری گسترده شهروندان و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه می‌باشد.
وی برگزاری همایش ردپای آب و حضور بانوان در این عرصه را هم در راستای اصلاح الگوی مصرف و فرهنگسازی در سطح جامعه عنوان نمود.
همچنین مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در این همایش بر ظرفیت سازی هرچه بیشتر در جهت سازگاری با شرایط اقلیمی و محیطی در جامعه تأکید کرد.
مولود شیوا، مشاور امور زنان و خانواده وزیر نیرو اظهار داشت: در زمینه آموزش و فرهنگسازی، لازم است تا برنامه‌های خاص برای مخاطبین در گروه‌های مختلف از جمله، بانوان، دانشگاهیان، کودک و نوجوان و... طرح ریزی شود.

بیشتر بخوانید: عدالت اجتماعی در آبنگاه زیست محیطی و مادرانه زنان،  همان توجه به توسعه پایدار است

نگاه زیست محیطی و مادرانه زنان،  همان توجه به توسعه پایدار استوی یکی از پرمنفعت‌ترین آموزش‌ها را، آموزش به بانوان دانست و افزود: نگاه زیست محیطی و مادرانه زنان و توجه ایشان به فرزندان به عنوان نسل‌های آینده، در واقع همان توجه به توسعه پایدار می‌باشد.
به گزارش وزارت نیرو، فرماندار مشهد، مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل جمعیت ناجیان آب و یکی از فعالین محیط زیست از دیگر سخنرانان در همایش ردپای آب بودند. در پایان این همایش و در مراسمی، آیین رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد.
گفتنی است در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکس ملی آب برپا شد و تصاویری با مضمون آب و کمبود آن در معرض دید علاقه مندان و شرکت کنندگان در همایش ردپای آب قرار گرفت.

https://zistonline.com/vdcamuna.49nwi15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما