تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 80261
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: چنانچه دریاچه ارومیه آب نداشته باشد، منطقه تبدیل به شوره زار نمک می‌شود و امکان حیات دیگر وجود نخواهد داشت.
تبعات خشکی دریاچه ارومیه یک سوم کشور را در برخواهد گرفت
به گزارش زیست آنلاین، فرهاد سرخوش، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اولویت دولت، احیای دریاچه ارومیه است بیان کرد:  این که بگویند احیای دریاچه ارومیه امکان پذیر نیست، ادعای درستی نیست و یقینا این دریاچه احیا می‌شود.

سرخوش با اشاره به ادعای مطرح شده مبنی بر امکان نداشتن احیای دریاچه ارومیه افزود: قبل از آغاز عملیات احیای دریاچه ارومیه، مطالعات کارشناسانه با حضور ۷۰۰ متخصص داخلی و خارجی حوزه‌های مختلف انجام شده و تمامی اقدامات و پروژه‌های اجرایی برای احیای دریاچه به صورت کارشناسی شده آغاز شده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تبعات خشکی دریاچه ارومیه یک سوم کشور را در برخواهد گرفت، اظهار کرد: چنانچه دریاچه ارومیه آب نداشته باشد، منطقه تبدیل به شوره زار نمک می‌شود و امکان حیات دیگر وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تحلیلی بر خشک شدن دریاچه ارومیهبه غیر از تبخیر عامل دیگری سبب کاهش آب دریاچه ارومیه نیست

به غیر از تبخیر عامل دیگری سبب کاهش آب دریاچه ارومیه نیستمدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با رد ادعایی مبنی بر اینکه آب وارده به پیکره به درد دریاچه ارومیه نمی‌خورد، اظهار کرد: طبق مطالعات انجام شده مقرر شده بود چنانچه دریاچه ارومیه تا سال آبی ۹۵ تثبیت نشود دیگر قابل احیا نخواهد بود اما خوشبختانه تثبیت آب دریاچه ارومیه نشان داد به غیر از تبخیر عامل دیگری سبب کاهش آب دریاچه ارومیه نیست.

بیشتر بخوانید: چگونه بحران خشک شدن دریاچه ارومیه مهار می‌شودمشکل تبخیر آب دریاچه ارومیه با تحقیق دانشگاه شریف حل می‌شود

مشکل تبخیر آب دریاچه ارومیه با تحقیق دانشگاه شریف حل می‌شودوی ادامه داد: محققان دانشگاه صنعتی شریف تهران بر روی ماده نانویی که مانع تبخیر آب می‌شود در حال مطالعه و آزمایش هستند که با به نتیجه رسیدن این تحقیقات و تزریق این ماده نانو به دریاچه ارومیه مشکل تبخیر آب دریاچه ارومیه نیز حل می‌شود.

سرخوش با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۸۸ است افزود: وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۲۴۳۷ کیلومتر مربع بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴۰ کیلومتر مربع افزایش وسعت را شاهدیم.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر دریاچه ارومیه ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب آب دارد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹۰ میلیون مترمکعب حجم آب دریاچه افزایش یافته است.

https://zistonline.com/vdcgqx97.ak9z34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما