تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 80206
شرکت ولوو، قصد دارد تا در سنگاپور نخستین اتوبوس برقی خودران را آزمایش کند.
ورود خودروهای خودران به سیستم حمل و نقل عمومی
به گزارش زیست آنلاین، شرکت ولوو قصد دارد برای نخستین بار یک اتوبوس الکتریکی خودران با طول ۱۲ متر و ظرفیت ۸۰ مسافر را در سنگاپور آزمایش کند.

به نقل از دیلی میل، شرکت ولوو نخستین اتوبوس الکتریکی خودران جهان را در سنگاپور آزمایش می‌کند.

این وسیله نقلیه که هیچ گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند ۸۰ درصد کمتر از وسایل نقلیه بنزینی مشابه، انرژی مصرف می‌کند.

اتوبوس یک طبقه ۷۹۰۰ Volvo Electric با طول ۱۲ متر می‌تواند ۸۰ مسافر را جابه‌جا کند.

اتوبوس برقی خودران در سنگاپور

وسیله نقلیه مذکور در پردیس دانشگاه فناوری نانیانگ آزمایش می‌شود. این دانشگاه نیز در توسعه اتوبوس همکاری داشته است. در مرحله بعد اتوبوس در جاده‌های عمومی آزمایش می‌شود.

در این میان خودروساز سوئدی برای انجام این آزمایش شهرکی در دانشگاه ساخته است. در این شهرک تقاطع، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، ایستگاه اتوبوس و خطر عابر پیاده مانند محیط دنیای واقعی فراهم شده است.

چنین شهرکی به ارزیابی توانایی وسیله نقلیه برای جهت‌یابی آزمایش می‌شود. اطلاعات این آزمایش‌ها برای بهبود فناوری استفاده می‌شود. اتوبوس مذکور اوایل ۲۰۲۲ میلادی به طور واقعی به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری آلمان در حوزه حمل و نقل عمومی و خودروهای برقیمرسدس بنز ون برقی تولید کردمرسدس بنز در اقدامی بی سابقه نمونه مفهومی یک خودروی ون برقی را تولید کرده که با یک بار شارژ باتری می‌تواند ۴۰۰ کیلومتر را طی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این خودرو بر خلاف برخی خودروهای ون از طراحی مناسب و لوکسی در داخل خود برخوردار بوده و قرار است تولید انبوه آن در آینده نزدیک آغاز شود. فعلاً نام Concept EQV برای خودروی یادشده انتخاب شده است.

Concept EQV اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. ظرفیت باتری این خودرو ۱۰۰ کیلووات ساعت بوده و باتری مذکور در عرض ۱۵ دقیقه به مقداری شارژ می‌شود که بتوان ۱۰۰ کیلومتر را با آن طی کرد.

موتور ۲۰۱ اسب بخاری، سیستم خنک کنده پیشرفته و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت از جمله ویژگی‌های خودروی مذکور است. شرکت سازنده باتری‌های این خودرو را در زیر کف ماشین نصب کرده که همین امر موجب شده فضای کافی برای حضور مسافران و نیز حمل بار در درون این ون وجود داشته باشد.

ظرفیت این خودرو هشت نفر است و البته با تغییر وضعیت صندلی‌ها می‌توان تا حداکثر شش نفر را به این ظرفیت افزود. احتمالاً خودروی مذکور در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آید، اما قیمت آن هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: صرفه جویی در هزینه های زندگی با خرید خودرو برقیفروش یک خودروی برقی از مرز ۴۰۰ هزار دستگاه گذشتنیسان لیف به اولین خودروی برقی جهان مبدل شد که میزان فروش آن از مرز ۴۰۰ هزار دستگاه گذشته است. خودروی یادشده اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۰ عرضه شد.

به نقل از انگجت، اگر چه مدت زمان بسیار زیادی طول کشیده تا این خودروی برقی بتواند به چنین میزان فروشی دست یابد، اما دستیابی به این رکورد نویدبخش افزایش استقبال از چنین محصولاتی و تمایل تدریجی مردم به خداحافظی با خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز است.

تقاضا برای خرید این خودرو کماکان در حال افزایش بوده و نیسان امیدوار است بتواند در آینده‌ای نه چندان دور رکورد فروش ۵۰۰ هزار دستگاه را هم برای خودروی یادشده ثبت کند. این شرکت در دسامبر سال ۲۰۱۵ رکورد فروش ۲۰۰ هزار دستگاه را برای نیسان لیف ثبت کرد.

فروش ماشینهای برقی در کمپانی نیسان

۹۰ درصد از افرادی که این خودرو را خریداری کرده اند، در سه کشور زندگی می‌کنند. ۹۰ هزار دستگاه نیسان لیف در آمریکا، ۵۰ هزار دستگاه در ژاپن و ۴۰ هزار دستگاه از آن در کشورهای مختلف اروپایی خریداری شده اند.

تسلا که از رقبای جدی نیسان در زمینه تولید خودروهای برقی محسوب می‌شود، توانسته ۱۴۰ هزار دستگاه خودروی مدل ۳ خود را در سال ۲۰۱۸ به فروش برساند و امیدوار است این رقم با کاهش قیمت باز هم بیشتر شود.

https://zistonline.com/vdcfv0dc.w6dxxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما