تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 80191
آلمان قصد دارد تا سه سال آینده بالغ بر ۶۰ میلیارد یورو معادل ۶۸ میلیارد دلار در زمینه توسعه خودروهای برقی ، الکتریکی و خودران و ۲۸ میلیارد یورو در حوزه حمل و نقل عمومی سرمایه‌گذاری کند.
سرمایه گذاری آلمان در حوزه حمل و نقل عمومی و خودروهای برقی
به گزارش زیست آنلاین، گفته می‌شود آلمان قصد دارد تا سه سال آینده بالغ بر ۶۰ میلیارد یورو معادل ۶۸ میلیارد دلار در زمینه توسعه خودروهای برقی ، الکتریکی و خودران سرمایه‌گذاری کند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

آلمان که میزبان بزرگترین و برترین صنایع و شرکت‌های خودروسازی در جهان است، حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد در توسعه فناوری خودروهای دوستدار محیط زیست برقی و خودران پیشگام باشد و در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری‌های کلانی را اختصاص داده است.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در رویترز حاکی از آن است که صنعت خودروسازی آلمان قصد دارد عرض سه سال آینده در زمینه توسعه خودروهای برقی و خودران بالغ بر ۶۰ میلیارد یورو معادل ۶۸ میلیارد دلار را سرمایه گذاری کند.

برنارد ماتس، مدیر انجمن خودروسازان در آلمان با انتشار بیانیه‌ای روز شنبه در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ اعلام کرده است بالغ بر ۴۰ میلیارد یورو در بخش خودروهای الکتریکی و ۱۸ میلیارد یورو نیز در بخش خودروهای خودران سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری برای تولید خودرو برقی در آلمان

بیشتر بخوانید: بررسی چالشهای تولید باتری خودرو برقی در کشور آلمان در حوزه حمل‌ونقل عمومی سرمایه‌گذاری می‌کندمسئولان در برلین (پایتخت آلمان) ۲۸ میلیارد یورو در حوزه حمل و نقل عمومی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، حمل و نقل عمومی در برلین در آینده نزدیک، به طور قابل توجهی تغییر می‌کند و بهبود خواهد یافت.

مجلس سنا در برلین، ۲۸ میلیارد یورو طی ۱۵ سال آینده برای حمل و نقل عمومی ارزان در نظر گرفته است. این سرمایه‌گذاری به منظور پاکیزگی هوا، زیبایی ظاهری شهر، راحتی شهروندان و امنیت آنها انجام می‌شود.

همچنین این روش به منظور ایجاد خطوط جدید، خرید اتوبوس‌های نو، قطار و بهبود زیرساخت‌های موجود است. مجلس سنا در برلین قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ با صرف هزینه‌ای متوسط سالانه دو میلیارد یورو این طرح را عملی کند.

تا سال ۲۰۳۵ باید سه میلیارد دلار درآمد در این بخش افزایش یابد.

شرکت‌های حمل و نقل اعلام کردند: باید به طور متوسط ۳.۴ درصد در سال افزایش درآمد داشته باشند که این مقدار با افزایش ۱.۴ درصدی در قیمت بلیط و افزایش ۱.۸ درصدی در تعداد مسافران ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر، اجرای تعداد ۱۶ پروژه جدید بر روی خطوط تراموا این شهر برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: مزایای زیست‌ محیطی حمل‌ و نقل عمومی رایگانخودروهای خودران آمار تصادفات رانندگی را بالا می‌برند!به نظر می‌رسد که فناوری هوشمند خودروهای خودران میزان هوشیاری رانندگان را به میزان قابل توجهی کاهش داده و احتمال تصادفات جاده‌ای را نیز افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، فناوری خودروهای خودران که در چند سال اخیر مورد توجه شرکت‌های خودروسازی در جهان قرار گرفته است، یکی از آن دسته از فناوری نوین و مدرنی است که در صورت شکوفایی و تکامل، قادر است صنعت خودروسازی در جهان را با تغییر و تحولات قابل توجه و چشمگیری مواجه سازد.

فناوری خودروهای هوشمند و خودران به رانندگان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به هوشیاری کامل و نشستن پشت فرمان، بتوانند خودروی خود را هدایت کرده و به مقصد موردنظر خود برسند.

حالا کارشناسان و تحلیلگران در تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در مجله فوربس خاطرنشان کرده‌اند که در صورتی که خودروهای خودران و هوشمند توسعه پیدا کرده و به تولید انبوه برسند، تصادفات درون شهری و برون شهری به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد چراکه در تحقیقات و آزمایش‌های فراوانی که در محیط‌های آزمایشی و شهری از این وسایل نقلیه و رانندگان حاضر در آنها صورت گرفته است، می‌توان دریافت که میزان هوشیاری رانندگان و سرنشینان خودرو به میزان زیادی کاسته می‌شود چراکه آنها بر این باورند که فناوری خودران و هوشمند بکار گرفته شده در خودروهای مربوطه خود قادر خواهد بود موانع و افراد موجود در خیابان را تشخیص داده و شناسایی کند و همین امر نیز موجب می‌شود که دست از هدایت دستی خودرو بردارند که ممکن است نرخ و آمار تصادف و سوانح رانندگی را بالا ببرد.

فناوری خودروهای خودران با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قادر است به صورت کاملاً اتوماتیک و خودکار، به هدایت خودرو پرداخته و بر اساس نقشه و موقعیت جغرافیایی به مقاصد موردنظر راننده و سرنشینان خودرو برود.

 

https://zistonline.com/vdcizzav.t1au32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما