تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 80188
وزیر نیرو گفت: کشور ما امروز در جایگاهی است که در دو عرصه مهم آب و انرژی در بهترین شرایط از حیث خودکفایی و استقلال فنی و اجرایی قرار دارد.
دو عرصه مهم آب و انرژی در بهترین شرایط قرار دارند
به گزارش زیست آنلاین، رضا اردکانیان امروز ۱۴ اسفندماه در مراسم آغاز آماده‌سازی زیرساخت‌های نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز اظهار کرد: امیدواریم با آغاز عملیات این طرح، در ماه‌های پیش رو بحث‌های مربوط به فاینانس این پروژه نیز به نتیجه برسد تا بتوانیم بدون وقفه کار ساخت و نصب این نیروگاه را پیش ببریم.

وی افزود: امیدواریم در برنامه‌ای چهار ساله که مربوط به برنامه هفتم توسعه کشور است، بتوانیم این نیروگاه را وارد مدار کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: به برکت جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا، کشور ما امروز در جایگاهی است که در عرصه‌های مختلف از جمله دو عرصه مهم آب و انرژی در بهترین شرایط از حیث خودکفایی و استقلال فنی و اجرایی قرار دارد.

اردکانیان عنوان کرد: امروز بیش از ۸۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کشور داریم به نحوی که قادر هستیم در مواقعی که به آن نیاز نداریم، برق تولید شده را به دیگر کشورهای همسایه صادر کنیم.

وی ادامه داد: انتظار ما این است با پشتیبانی‌های لازم از سوی دولت و مشارکت فعال بخش خصوصی راه‌های متنوعی برای اجرای سریع طرح‌ها پیدا کنیم.

وزیر نیرو عنوان کرد: امروز در سفر به خوزستان بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان طرح در حوزه‌های مختلف در شهرستان‌های مختلف به مرحله اجرا و یا به بهره‌برداری رسید.

اردکانیان بیان کرد: موضوع آب در رامهرمز در کنار برق مسأله‌ای بسیار مهم است و در این زمینه برای سال ۹۸ با اذن مقام معظم رهبری برای سرعت دادن به اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی از صندوق توسعه ملی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد به روستاهای شهرستان رامهرمز را در قالب طرح‌های تهیه شده و با تأمین منابع مالی آبرسانی کنیم.

بیشتر بخوانید: دعوت به همکاری وزارت نیرو از سمن ها در حوزه آب و انرژیدو عرصه مهم آب و انرژی در بهترین شرایط قرار دارند

وزیر نیرو: ساخت کلاس F توربین‌های گازی جای افتخار و مباهات داردوزیر نیرو در ادامه در خصوص ساخت کلاس F توربین‌های گازی افزود: ساخت کلاس F توربین‌های گازی با راندمان ۵۸ درصد به معنای دست‌یابی به افق مرزهای دانش در دنیا است و این مساله جای افتخار و مباهات دارد.

رضا اردکانیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس اظهار کرد: باید در استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر به بهره‌وری کامل برسیم.

وی افزود: ثروت تجدیدپذیر نیروی انسانی اگر در مسیر شکوفایی، توسعه و تولید قرار بگیرد نه تنها ایران آبادتر خواهد شد، بلکه همه مناطق را توسعه خواهد داد.

وزیر نیرو تصریح کرد: این کار برای عوامل خارجی و کسانی که چشم طمع به ایران دارند، به عنوان یک عامل بازدارنده است و دیگر نمی‌توانند به فکر دست‌درازی به منابع ایران باشند.

اردکانیان عنوان کرد: دشمنان برنامه‌های خود را همیشه ادامه می‌دهند اما ما نیز در ایران دست از تلاش بر نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ساخت کلاس F توربین‌های گازی با راندمان ۵۸ درصد به معنای دست‌یابی به افق مرزهای دانش در دنیا است و این مساله جای افتخار و مباهات دارد.

به گزارش ایسنا، وزیر نیرو خاطرنشان کرد: امیدواریم پروژه نیروگاه شهدای ویس و ۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی که در دست اجرا است هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

https://zistonline.com/vdcevz8v.jh87vi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما